JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Sammie, ik heb ooit zo'n hele VAPE kit in mijn 634 gezet. Sindsdien heb ik nooit meer wat aan de ontsteking/het laadcircuit gedaan!

Als ik mij goed herinner, zat die spie inderdaad op de verkeerde plek. :?

Voor in 353 overweeg ik ook sterk om een VAPE installatie te monteren, bij de 634 bevalt het zo goed...
 
Hmm vraag die toko eens dan waarom de spie op de verkeerde plek zit? Hij blijft zonder spie wel zitten?
 
Bij mij zit hij al een jaar of 6 muurvast zonder spie. Nooit iets aan hoeven bijstellen ofzo.
Ah, dat klinkt geruststellend..
Nou ja, ons voortandwiel zit ook louter met een conische passing vast en heb op 1 exemplaar 3 pullytrekkers stukgetrokken..
 
Thanks, ik zal binnenkort een 5amh acuu bestellen. Kunnen we weer rijden als het weer beter word.
Maar Sammie, wat was er nou met je achterbrug?
 
Thanks, ik zal binnenkort een 5amh acuu bestellen. Kunnen we weer rijden als het weer beter word.
Maar Sammie, wat was er nou met je achterbrug?
Oeh da's een goede, wel, ik snapte er nix van.. en plukte ook maar het achtertandwiel er uit.. Toen kwam ik er achter dat het lager hiervan (6205) heen en weer in z'n zitting kon bewegen.. Vreemd, hoort niet. Het lager is 15mm breed maar de ruimte tusen de circlips is veel meer en er horen geen vulringen tussen? En er schijnt ook een bredere 6205 te zijn? Vreemd..

Mijn gok was dat bij montage dit lager zit klem zette in een postie naar het midden toe.
Ik heb 'm geborgd op de plek waar hij logischerwijs hoort te zitten en het achterwiel pastte toen weer normaal..
Hoofdpijndossier kan worden gesloten en een makeshift-alarmpje op gemaakt..
 
Mooi dat je het toch nog hebt gevonden. Dit zijn echt van die momenten dat je denkt what the fu.....
Aandachtspuntje dus verschillende maten van hezelfde lager.
 
Mooi dat je het toch nog hebt gevonden. Dit zijn echt van die momenten dat je denkt what the fu.....
Aandachtspuntje dus verschillende maten van hezelfde lager.
Wel, misschien dat het tandwiel Turkse imitatie is? Die ruimte zou er niet mogen zijn..
 
Mensen, ik ga ergens (tip?) een achetrtandwiel voor de 360 bestellen.. moet ik nog wat (klein?) prut voor iemand hier meebestellen?
 
Stomme vraag maar, binnenwerk uitlaatdempers verwijderd want daar rammelde wat losse pakking(?) resten in. Lijkt tussen Schotten binnenwerk vandaan te komen. Kan het kwaad dat dit nu mist?
 
Okey.. is andwoord op de vraag.. nu vervolgvraag, wat doet dit (halve ring rubber)? is dit los te krijgen/maken ?of volledig binnenwerk vervangen de enige optie?
 
Je kan de binnendemper uit elkaar halen zoals je misschien we hebt gezien en de pakkingen vervangen.
 
Ik had toen ook maar gelijk een compleet setje gekocht. Het kan maar goed zijn. :P

MZ-B.jpg


Als er een pakking mist heb je minder tegendruk en loopt hij wat armer. Misschien wel nèt goed. :+

Ik weet niet meer wat het koste, maar het kon nooit veel zijn. Ik ben zuinig. :') (Check MZ-B, Ebay.. etc.. )
 
Dank voor reactie, idd niet veel maar duurt ff voor t er is. Heb moeite t span te laten staan }) en eerste 2 tact dus vraag liever voor ik t sloop
 
Ik wilde vandaag de 638 dempers wisselen voor 634 dempers, als experiment. Bij beide dempers was de binnendemper stuk.. Ik had er andere voor besteld maar de beste man heeft me per abuis 360 binnendempers opgestuurd (ook geen ramp)
Heeft iemand nog 634 binnendempers liggen?
Prijs in overleg of ruilen voor ander jawa-spul.
 
Iets vreemds met mijn 640..
Op lage toeren vonkte de rechter cylinder slecht en starten ging steeds minder, dit vond ik onder de tank. Een extra set condensators die van de signaalingang van de ontstekingsspoel naar aarde gaan. Zonder deze condensators startte de motor in een kick. De condensators zijn 0,5uF en dat komt niet overeen met de standaard 250nF voor de ontsteking.

Dit lijkt me niet origineel, missschien later gemonteerd als ontstoring? Hebben jullie hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 20190328_131400.jpg
    20190328_131400.jpg
    128,4 KB · Weergaven: 7
Mensen, ik heb de handleiding gelezen(en mis de trekker om het vliegwiel er weer af te halen) Kan iemand me vertellen HOE je de ontsteking van een 12V vape kit op tijd zet??
Is het trial/error met een stoboscoop??(en je dan steeds de merktekens moet vervangen)
 
Iets vreemds met mijn 640..
Op lage toeren vonkte de rechter cylinder slecht en starten ging steeds minder, dit vond ik onder de tank. Een extra set condensators die van de signaalingang van de ontstekingsspoel naar aarde gaan. Zonder deze condensators startte de motor in een kick. De condensators zijn 0,5uF en dat komt niet overeen met de standaard 250nF voor de ontsteking.

Dit lijkt me niet origineel, missschien later gemonteerd als ontstoring? Hebben jullie hier ervaring mee?
Nog nooit eerder gezien, vreemde constructie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan