JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ik gebruik deze olie. Loopt hij lekker op
20180510_212903.jpg
 
Wat een mooi trabantje. Doe mij er ook maar zo een(al vind ik de sedan stieken mooier).

1406816

Dit soort type rekken wil ik op mijn 640. Valt hier nog aan te komen of hebben jullie nog tips? Zie ze vaak op oost-europese tweetakts verschijnen.
 
Wat een mooi trabantje. Doe mij er ook maar zo een(al vind ik de sedan stieken mooier).
Ja, ik hou normaal niet anders dan van de sedan. De prijs was dan talloze malen meer geweest.
Verlang nu wel weer terug naar deze. Was betrouwbaar, alleen het onderstel, stuurgedeelte en de remmen niet.
Maar nooit pech mee gehad, het reed alleen wat ongemakkelijk in het moderne gehaaste verkeer. O-)
 
Zolang je de steden vermijd moet het aardig te doen zijn, toch? Ik reed naar Assen vaak op de oldtimer brommers, maar toen ik vaker naar Groningen moest was het waardeloos, iedereen ragt maar wat af in de steden.
 
Zolang je de steden vermijd moet het aardig te doen zijn, toch? Ik reed naar Assen vaak op de oldtimer brommers, maar toen ik vaker naar Groningen moest was het waardeloos, iedereen ragt maar wat af in de steden.
Ik woon rond de randstad, en het ligt hier vol met rotondes.
Als ik mij al aan het voorbereiden was qua snelheid en remkracht dan vond iemand het weer nodig om op het laatste moment zijn auto voor die van mij te gooien.
Dan stond ik soms doodsangsten uit omdat mijn remweg simpelweg veel langer was.
Sportief op een rotonde afkomen was dan ook geen hobby, onverwachte zaken in het moderne verkeer waren er al helemaal niet bij.
Uiteraard kan je wel e.a. aanpassen/moderniseren aan de auto. Maar motorrijden is mijn hobby, de Trabant was bedoeld als relaxed voor erbij zonder veel moeite.
En als het regende. ;)

Als je hem koopt met als insteek hobbyproject prima. :Y
Dat zou ik nu wel willen als ik meer tijd/ruimte/geld had.

En dan wil ik ook graag gaan racen met jet skis, offroad door de natuur, etc, etc. :+
 
Ik woon rond de randstad, en het ligt hier vol met rotondes.
Als ik mij al aan het voorbereiden was qua snelheid en remkracht dan vond iemand het weer nodig om op het laatste moment zijn auto voor die van mij te gooien.
Dan stond ik soms doodsangsten uit omdat mijn remweg simpelweg veel langer was.
Sportief op een rotonde afkomen was dan ook geen hobby, onverwachte zaken in het moderne verkeer waren er al helemaal niet bij.
Uiteraard kan je wel e.a. aanpassen/moderniseren aan de auto. Maar motorrijden is mijn hobby, de Trabant was bedoeld als relaxed voor erbij zonder veel moeite.
En als het regende. ;)

Als je hem koopt met als insteek hobbyproject prima. :Y
Dat zou ik nu wel willen als ik meer tijd/ruimte/geld had.

En dan wil ik ook graag gaan racen met jet skis, offroad door de natuur, etc, etc. :+
Veel leuker dan racen met jet ski,s,:Y
 
De uitzicht op die voor mij bekende ruitenwisser. _O- Onbetaalbaar.

Hij haalt nog leuk in ook. En dat geluid :9~ (wat hier de hele straat in een rookgordijn zette O-) ).

Schakelen aan het stuur inderdaad. :}
Ik lach me rot. :Y

Hebben!!! :o:o:o:o
 
De uitzicht op die voor mij bekende ruitenwisser. _O- Onbetaalbaar.

Hij haalt nog leuk in ook. En dat geluid :9~ (wat hier de hele straat in een rookgordijn zette O-) ).

Schakelen aan het stuur inderdaad. :}
Ik lach me rot. :Y

Hebben!!! :o:o:o:o
Wel mooi dat hij die Mercedes iedere keer in de bocht voorbij schiet,die Mercedes rijder zal ook wel gedacht hebben
verdomme daar heb je dat ding weer
})
 
Mercedes? Was dat niet een Biemer? Heeft trouwens flinke vlammen aan de uitlaat, denk dat ie niet helemaal jofel afgesteld staat, rookt ook enorm, de biemer he!

Maar gaaf om te zien en te horen die Trabi!
 
1406859


1406860



Hmm.. vol met troep en ik heb ook niet het idee dat dit zo hoort.. hoort dat niet een geheel te zijn die je van achter eruit moet kunnen pakken?
 
Je zou de hele demper eruit moeten kunnen trekken. Dus ook het deel wat nu nog in je uitlaat zit.

Ik heb in al mijn Jawa's en in mijn Trabant eigenlijk altijd die action 2 takt olie gebruikt.
 
Je zou de hele demper eruit moeten kunnen trekken. Dus ook het deel wat nu nog in je uitlaat zit.

Ik heb in al mijn Jawa's en in mijn Trabant eigenlijk altijd die action 2 takt olie gebruikt.

ik denk dat ik die er ook nog wel uit krijg, maar dacht dat het een geheel met wat je los schroeft had moeten zijn. 2 losse delen klopt wel? wordt zeg maar tijd om de boel even goed te ontkolen..
 
Demper van een 634 toch? Nieuwe is 17,- bij mzonderdelen.nl.

En er was iemand op zoek naar een valbeugel voor? Ff bij roukema parts kijken. 25,-
 
Demper van een 634 toch? Nieuwe is 17,- bij mzonderdelen.nl.

En er was iemand op zoek naar een valbeugel voor? Ff bij roukema parts kijken. 25,-
Buitendemper heeft ook het een en ander aan gaten en is lelijk, nieuwe dempers (al zijn ze niet duur) vind ik nog een beetje zonde en dan is dat het enige wat gigantisch glimt op de motor, ziet er ook raar uit. (heb ze uiteindelijk ook liever zwart. beetje zonde van nieuwe chromen dempers)
 
Binnendemper bedoelde ik:9

Haha dat begrijp ik, maar kan beter in 1 x een setje hele hebben, mocht iemand nog een keer denken, vind de mijne niet mooi meer en wil nieuw chrome (maar ze zijn nog wel goed..) daar ben ik eigenlijk naar op zoek haha

straks eerst maar eens op vakantie voor er weer allemaal euros een motor in gaan. en wil ook eerst even kijken of het allemaal een beetje goed is, de rest van de motor en hoe de motor bevalt.
 
Vanmiddag maar eens een begin gemaakt met de knipperlichten op mijn 353.
Via marktplaats had ik set oude bollen gekocht (denk van een eerdere 634?)

Het handen en voeten uitsteken ben ik wel een keer zat, bovendien begrijpen niet alle weggebruikers waar ik heen wil.

Eerst maar eens in de hammerite:
1407113
 
Kijk aan sfeerverlichting! :9
waren ze mooi zwart, komt ie hiermee, weet ook niet wat je wil.. strax nog poetsen ook:+

Haha, heb al weer een beetje bij gekliederd en nog een rol uitlaat tape liggen (waarvoor ik me alvast even excuseer) bochten waren ook al gedaan door een vorige eigenaar..
 
878A27DC-3C2D-4FF3-86B3-2EC93E89E57B.jpeg


Dat is hem dan, eerste semi fatsoenlijke ritje, nieuwe draad voor een slag grotere olie plug, perfect gelukt, alleen nu lekt ie nog ergens anders ook nog olie (wel minder dan eerst dus t was niet voor niks), onder aan het blok en ik verdenk de pakking op de deling van het blok.. dus maar even goed onderzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan