JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

1659041157920.png
 
Wie weer er een oplossing voor het onderuit zakken van de zijstandaard van een Jawa 641zonder te lassen. De standaard zit vast op een lipje aan het frame. Zeer zwakke constructie. Hij zakt zover onderuit tot hij tegen de uitlaat komt en daar tegen steunt
 
Zo, Jawa Fans, ondanks het mooie weer, toch de Jawa weer eens op de brug gezet. De Mikuni carburateur er achterweg gehaald en de originele Jikov met origineel luchtfilter er weer achter Ik kreeg die carburateur niet goed afgesteld. Dan moet ook het Mikuni aanzuigrubber eruit, anders past de Jikov niet. Jammer, want de carburateur met Mikuni rubber, stond verder naar achter. Het zit inderdaad er krap, ook origineel. Ik dacht, dat Sammie ook eens zo,n rubber gemonteerd heeft Misschien kan hij zeggen hoe hij dat gedaan heeft
 
Zo, Jawa Fans, ondanks het mooie weer, toch de Jawa weer eens op de brug gezet. De Mikuni carburateur er achterweg gehaald en de originele Jikov met origineel luchtfilter er weer achter Ik kreeg die carburateur niet goed afgesteld. Dan moet ook het Mikuni aanzuigrubber eruit, anders past de Jikov niet. Jammer, want de carburateur met Mikuni rubber, stond verder naar achter. Het zit inderdaad er krap, ook origineel. Ik dacht, dat Sammie ook eens zo,n rubber gemonteerd heeft Misschien kan hij zeggen hoe hij dat gedaan heeft
Zie dit bericht Jawa 350/640
 
Zo, Jawa Fans, ondanks het mooie weer, toch de Jawa weer eens op de brug gezet. De Mikuni carburateur er achterweg gehaald en de originele Jikov met origineel luchtfilter er weer achter Ik kreeg die carburateur niet goed afgesteld. Dan moet ook het Mikuni aanzuigrubber eruit, anders past de Jikov niet. Jammer, want de carburateur met Mikuni rubber, stond verder naar achter. Het zit inderdaad er krap, ook origineel. Ik dacht, dat Sammie ook eens zo,n rubber gemonteerd heeft Misschien kan hij zeggen hoe hij dat gedaan heeft
Voor Jawa onderdelen,


 
Zo, Jawa Fans, ondanks het mooie weer, toch de Jawa weer eens op de brug gezet. De Mikuni carburateur er achterweg gehaald en de originele Jikov met origineel luchtfilter er weer achter Ik kreeg die carburateur niet goed afgesteld. Dan moet ook het Mikuni aanzuigrubber eruit, anders past de Jikov niet. Jammer, want de carburateur met Mikuni rubber, stond verder naar achter. Het zit inderdaad er krap, ook origineel. Ik dacht, dat Sammie ook eens zo,n rubber gemonteerd heeft Misschien kan hij zeggen hoe hij dat gedaan heeft
Inlaatrubber voor een mikuni VM28, dan lukt het wel..
HS 100, naald onderin en die 1 na laatste (meen ik) blikken schotten uit de dempers en je krijgt er een goed lopende motor voor weer..
 
Ik heb gister het vlotterniveau eens afgesteld van de Jikov carburateur. Het boek geeft aan: 11mm plus of min 1 mm. Nu hij stond op 5mm, dus echt veel te hoog. Gisteravond, tijdens het neuzen op Motor Forum over vlotterniveau kwam ik nog een artikeltje van Sammi uit 2011 tegen dat de vlotterniveau,s van bijna alle Jawa,s niet juist afgesteld waren
 
Vorige week een stuk rijden op de Jawa en wat denk je: lekt hij olie uit de middelste naad bij de aftap plug. Nou ja, blok eruit halen. blok demonteren, en wat denk je De carterhelften zijn krom. Wie heeft dit al eens eerder gehad Er zit niets anders op dan het blok vlakken, en dan een midden pakking
 
Terug
Bovenaan Onderaan