Jawa mengsmering & plzeňský prazdroj, část osm

Zo ik ben terug uit Herkingen, en dat gaat 'm voor mij niet worden.
Helaas reed de machine niet zo fijn (ik wist niet eens dat die dingen omgekeerd schakelen :? )
Koppeling mega zwaar, niet lekker afgesteld en helaas de spatborden chroom poeder coat dus geen echt chroom.
Ik heb en neem deze keer de tijd :-) De 634 van mij gaat naar Coert toe, die gaat er vat wat moois van knutselen.
 
Hoi Henk,ik kijk er echt naar uit,om hem weer op orde te krijgen!Ik ben opgegroeid met oude tweetakten,mijn eerste motor was een stapel onderdelen,en een half complete Suzuki T500.Die heb ik toen helemaal weer netjes gemaakt.Ik heb trouwens nog even in mijn oude foto's gekeken,analoge uiteraard,en die Jawa waar ik het over had eerst,was eigenlijk een Jawa/CZ.125cc,type 453.Uit 1967.Zal de foto's eens hier neer plempen,als ik tijd heb.Groeten,ik zie je vrijdag wel. :W
 
Hoi, ja ik weet t zeker. De draad die buitenlangs loopt is losgeraakt. Ik ga m proberen te solderen, maar dat zal zeker niet meevallen. Hij meet ook 10 volt als hij loopt, en 12,7 volt als hij niet loopt.

Ik heb er binnenkort een over. Hoop althans binnenkort, moet eerst over op de vape.
Deze dynamo werkt goed, had met een andere vaak te lage laadspanning en vaak een lege accu.
Deze geeft geen problemen. De rest van de ontsteking wel, maar die dynamo is goed.

Zodra ik tijd heb gehad laat ik het weten, dan kan ie jouw kant op als je wilt.
 
Hoi, ja ik weet t zeker. De draad die buitenlangs loopt is losgeraakt. Ik ga m proberen te solderen, maar dat zal zeker niet meevallen. Hij meet ook 10 volt als hij loopt, en 12,7 volt als hij niet loopt.

Over welke draad heb je't nu?
 
Zo ik ben terug uit Herkingen, en dat gaat 'm voor mij niet worden.
Helaas reed de machine niet zo fijn (ik wist niet eens dat die dingen omgekeerd schakelen :? )
Koppeling mega zwaar, niet lekker afgesteld en helaas de spatborden chroom poeder coat dus geen echt chroom.
Ik heb en neem deze keer de tijd :-) De 634 van mij gaat naar Coert toe, die gaat er vat wat moois van knutselen.
Tja je bent nu die 638 gewend hè! Dan gaan andere motoren tegen vallen! Maar je kJ T ze natuurlijk ook aanpakken zodat ze lekker gaan rijden!
Succes met je zoektocht!
 
1500, voor een 350 met een 250 blok..(hoe is dat op 't kenteken geregeld?)tsja je kan het altijd proberen.. en de verkoper op z'n woord geloven dat hij technisch ook in topstaat is?
- vraag eens voor de gein hoeveel zuigerspeling hij heeft aangehouden-
Vaak wordt er wat geblaat en als de motor loopt moet dat het bewijs zijn.
Als je 'm in topstaat wil en er zeker van zijn moet je het zelf doen. :Y

Ik zou er met een grote boog omheen lopen(niet alleen omdat het door een bmw man wordt aangeboden :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 190cm en ja de 559 is klein maar met een 353 zitting best wel te doen..Ik mijmer er zelfs wel een over met dat ding op vakantie te gaan.
 
Het is een type 360, waaronder een 350 cc blok hoort (zie opschrift type plaatje). Ziet er leuk uit. Kijk ook hoe die zit (ik weet niet hoe lang je bent). Deze types en zeker de Perak's vind ik zelf best mooi, maar zijn voor mij te klein.

Ik ben relatief niet groot :-) 179 slechts ....
Ik stel af en toe ook de vragen om wijzer te worden van de kennis die hier is vwb Jawa's ...
Deze laat ik dan maar gaan, zeker omdat de cil inhoud niet klopt.
 
Zelf een motorblok goed maken moet je wel kunnen , eerst plaats het goede gereedschap er voor hebben
En de ruimte , met aleen goed gereedschap kom je een heel eind , dan nog de kennes, met hulp van het forum
Kom je ook wel wat verder, maar er zijn nu eenmaal dingen waar bij je een specialist nodig hebt
Die er echt verstand van heeft om tot een perfect goed motorblok te kommen

Het best is om dan om het met iemand samen te doen die je er bij helpen kan ,

Aleen op die manier weet je wat je hebt aan een motorblok
Of koop een motorblok van iemand waar van je weet wat de man kan,
Let wel dat een blok goedmaken behoorlijk in de papieren kan lopen , dan bedoel ik ook beter als nieuw ,
Er zijn genoeg mensen die maar wat aanrommelen met een motorblok en ja hij loopt , tot het volgende mankement


Dan nog het goed inrijden van het blok , daar kan het ook mis mee gaan , wordt vaak onderschat,
 
Ik ben 190cm en ja de 559 is klein maar met een 353 zitting best wel te doen..Ik mijmer er zelfs wel een over met dat ding op vakantie te gaan.
Ik ben 192. In vliegtuigen, bussen en boten nooit genoeg beenruimte. Ik heb medelijden met mijn jongste zoon, die is over de 2 meter. Maar zelfs bij een lange rit op de 634 moet ik af en toe de benen strekken. Misschien maar een chopper bouwen, kan ik mijn benen strekken tijdens het rijden ;)

(Trouwens Sammie: met ook een blik op de carburateurs:
)

We zitten trouwens inmiddels op pagina 100, dus ik denk dat je het volgende deel maar eens moet starten voor je op vakantie gaat. :Y
 
Ik ben 192. In vliegtuigen, bussen en boten nooit genoeg beenruimte. Ik heb medelijden met mijn jongste zoon, die is over de 2 meter. Maar zelfs bij een lange rit op de 634 moet ik af en toe de benen strekken. Misschien maar een chopper bouwen, kan ik mijn benen strekken tijdens het rijden ;)

(Trouwens Sammie: met ook een blik op de carburateurs:
)

We zitten trouwens inmiddels op pagina 100, dus ik denk dat je het volgende deel maar eens moet starten voor je op vakantie gaat. :Y

Creatief bouwstuk 6 cilinder mooi gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan