Jawa perak 250cc type 11 uit 1952

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie67

Rookie
6 apr 2015
2
0
Bij het opruimen van de schuur van mijn vader ben ik een 1,5 Jawa perak 250 cc type 11 uit 1952 tegengekomen. Hij ligt uit elkaar.

In een grijs verleden hebben we van twee indentieke Jawa's één gemaakt.
Lopend gekregen en daarna weer uit elkaar gehaald voor het spuiten, reviseren enz.
Hier is nooit meer iets van gekomen vandaar dat ik hem op Marktplaats heb aangeboden.

Ik krijg nu echter biedingen van € 50,00 tot wel € 500,00.

Inmiddels heb ik geen idee wat het waard zou kunnen zijn.

Heeft iemand enig idee?
 
Met of zonder kenteken ?

Met kenteken scheelt de koper straks een hoop werk. Dus dan meer waard dan zonder...
 
Perakjes zijn best gewild. In elkaar/nette staat met kenteken gaan ze voor 1500-2000 weg..
Uit elkaar en zonder kenteken? is 500 misschien niet zo gek..
 
Met of zonder kenteken ?

Met kenteken scheelt de koper straks een hoop werk. Dus dan meer waard dan zonder...

Meh, op kenteken zetten is geen probleem, en echt niet veel werk.

Kost alleen wel iets van 150euro geloof ik, dus dat gaat natuurlijk zoiezo van de prijs af.

Perakjes zijn inderdaad leuke modellen, naar mijn idee zeker meer waard als 500euro, ook als hij uit elkaar ligt.
Natuurlijk ligt het wel aan de staat van het geheel, en of hij compleet is.

Zo'n oude fiets in elkaar zetten is trouwens het werk niet, met 1 middag ben je al een heel eind. In of uit elkaar is een te verwaarlozen feit, wel is is in elkaar en lopend natuurlijk makkelijker te verkopen.

Of gewoon niet verkopen, en lekker zelf knutselen en dan houden, is toch veel leuker ?
 
Hallo,

Mijn vader heft zijn Jawa Perak onlangs verkocht voor 1600 euro.
Deze stond op kenteken en werkte prima.
 
Foto s van alles verduidelijkt wel wat meer , je moet ook geluk hebben met een koper
Beter is zelf op gaan rijden als dat mogelijk is leker bij warm weer op de binnen wegen :]
Een heerlijk motor voor zo wat te toeren
Na wat het is , lopen de prijs van een perak hoog op
 
Jawa's zijn gewoon motoren waar iedereen wel een glimlach van krijgt, vooral die oude dingetjes, ze zijn niet duur, maar leuk des te meer.

Zou zelf ook nog wel eens zo'n stinkende 2takt willen hebben, de Perak is zonder meer het leukste model :)
Het is dat ik projecten genoeg heb, maar als ik zo'n oude Perak had zou ik hem nooit meer verkopen. Gewoon veelste leuk, verkopen levert toch niet veel op, zo'n ding hebben levert je veel meer op : plezier ! *O*

edit : Oja, en olievlekken op de vloer, maar dat is bijzaak :+
 
Laatst bewerkt:
Een goede jawa lekt niet
En mocht hij leken dan is dat te verhelpen
 
Heb hem uiteindelijk voor 400E verkocht, wel aan een liefhebber dus komt het weer goed!.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan