jawa vraagje

the_past

Die hard MF'er
30 jun 2004
360
0
Heeft hier iemand ervaringen met Jawa? Is het makkelijk om aan onderdelen te raken? Wat zijn de gekende gebreken van deze motor?

Weet soms iemand de "normale" prijs voor een jawa style sport (oilmaster)bj 1994
met 17 000 kilometer op de teller en met 25 kw papieren? In nog tamelijk redelijke staat...

Thx ;)
 
ik weet wel dat wheelies maken iets minder makkelijk gaat dan op een R1 of gixxer 1000. ;)
 
Het is net zo als bij andere exotische merken erg afhankelijk van bij welke dealer hij zijn onderhoud heeft gehad
Heb wel eens verhalen gelezen dat hij bij sommige dealers nieuw uit elkaar gehaald wordt en alle zwake punten worden verbeterd
 
Jawa's zijn redelijk goede motoren, mits ze goed behandeld worden door hun baasje.
Prestaties zijn niet zo goed, 17kw en de 632/638/640/641 e d serie hebben allemaal een top van rond de 140. Als je boven de 100 rijdt trilt alles een beetje. Het zijn wel ideale winterbrommers, met beproefde ouderwetse techniek. Ze zijn wendbaar en licht, en makkelijk in de stad.
Een Jawa is erg makkelijk om zelf aan te sleutelen en niet duur in de aanschaf. (voor mij de reden dat ik er een heb gekocht, en het feit dat het tweetakt is)
Prijzen varieren van sleutelbrommers rond de 200 euro tot redelijk goede Jawa's van rond de 500 euro, tot hele goede en nette met weinig km's van rond de 900 euro.
De Jawa waar je het zelf over hebt is moeilijk te beoordelen, maar ik zou er 1 kopen die in goede staat is, en niet in redelijk goede staat, behalve als je een beetje ervaring hebt.
Groet Jasper :]
edit: Onderdelen zijn vrij makkelijk te verkrijgen en niet duur. (Jawa bestaat nog soort van)
 
dank je voor de reacties, maar denk niet dat het iets zal uitmaken.

Ik nam contact op met de verkoper en vroeg hoeveel hij wou voor de Jawa. Deze zei tegen mij: voor 300 euro mag je hem onmiddellijk komen ophalen, maar ik wil em ook wel verkopen voor 250 euro en zelfs dat is nog te bespreken. Dus ik bood hem 225(ook omdat ik al 300 km moet rijden om de motor op te halen). Krijg een mailtje terug van de verkoper: sorry, zou er toch heel graag 250 euro van krijgen. Ik bied dan maar 250 euro en vraag wanneer ik hem mag komen ophalen(alweer) Een dag later krijg ik alweer bericht van diezelfde verkoper. Sorry, heb me bedacht, moet er minstens 300 euro van hebben. Ik na lang nadenken nu toch toegegeven. Nu wil hij de motor alweer niet laten voor 300 euro. Op die manier kan ik het goed geloven als je je motor niet kwijtraakt |( :( |(
 
dank je voor de reacties, maar denk niet dat het iets zal uitmaken.

Ik nam contact op met de verkoper en vroeg hoeveel hij wou voor de Jawa. Deze zei tegen mij: voor 300 euro mag je hem onmiddellijk komen ophalen, maar ik wil em ook wel verkopen voor 250 euro en zelfs dat is nog te bespreken. Dus ik bood hem 225(ook omdat ik al 300 km moet rijden om de motor op te halen). Krijg een mailtje terug van de verkoper: sorry, zou er toch heel graag 250 euro van krijgen. Ik bied dan maar 250 euro en vraag wanneer ik hem mag komen ophalen(alweer) Een dag later krijg ik alweer bericht van diezelfde verkoper. Sorry, heb me bedacht, moet er minstens 300 euro van hebben. Ik na lang nadenken nu toch toegegeven. Nu wil hij de motor alweer niet laten voor 300 euro. Op die manier kan ik het goed geloven als je je motor niet kwijtraakt |( :( |(
kijk maar even op marktplaats. Er staan er nog meer te koop, zelfs 1 uit 2001 voor 750 euro. Laat hem deze motor maar lekker in de fik steken of anaal inbrengen.

succes met zoeken
 
kijk maar even op marktplaats. Er staan er nog meer te koop, zelfs 1 uit 2001 voor 750 euro. Laat hem deze motor maar lekker in de fik steken of anaal inbrengen.

succes met zoeken

de motor is niet voor mij, daarmee ook een heel beperkt budget ;)
 
Verwacht zelfs geen redelijke Jawa van rond de 250 euro, dan blijf je sleutelen in veel gevallen.
 
Mooie dingen, alleen al omdat het tweetakt is. Daar zit misschien meteen de bottleck, niet vergeten om 2T-olie bij te vullen!! En af en toe de uitlaat ontkolen. Voor de rest natuurlijk lekker simpele tehniek!
 
Terug
Bovenaan Onderaan