Jawa, ze kunnen het nog wel

Niets ten nadele van de geschiedenis, maar als ik hen was zou ik eens een wijziging van merknaam, of op zijn minst een nieuwe merknaam ernaast overwegen. het lijkt me eenvoudiger een nieuw merk op te bouwen dan een slechte naam weer op te vijzelen.
 
OMG!! Dat laswerk, das echt errugggggggggggg |(
Dan vertrouw je de rest toch ook niet.
Kortom, het blijft bagger..

Als ze nou eerst eens die drank in die fabrieken gaan verbieden _O-
 
Dat laswerk: een groot drama!!!!
Je bedoelt: "zit als een huis maar het oogt niet geweldig"???
Laswerk is zo te zien van het zelfde kaliber als japanse fietsen uit de jaren 80: De CB's en GS-en waar er nog een heleboel van rondrijden.

Hoe het met deze zit weet ik niet maar met Jawa was het in het verleden altijd zo dat e.e.a. kwalitatief best goed in elkaar stak maar dat het qua afwerking precies van het niveau "gebruiksartikel" was; iets waarvoor Jawa's onder het communisme ook werden gamaakt: als dagelijks vervoermiddel en niet als hobby-object. Logische consequentie is dus dat er andere eisen werden gesteld aan het produkt als die de meesten van ons er aan stellen.
 
hohohoho, skoda is overgenomen door vw ( geloof ik ) dus als je zegt van "skoda is best goed voor een oostblokauto" klopt daar ook geen reet van. skoda is gewoon oud model vw ( eigenlijk, :? , toch :? ) ach alle producenten werken samen met elkaar. mz met suzuki, hd met tokico enzenzenz. maakt alles goedkoper... *O* *O*
 
hohohoho, skoda is overgenomen door vw ( geloof ik ) dus als je zegt van "skoda is best goed voor een oostblokauto" klopt daar ook geen reet van. skoda is gewoon oud model vw ( eigenlijk, :? , toch :? ) ach alle producenten werken samen met elkaar. mz met suzuki, hd met tokico enzenzenz. maakt alles goedkoper... *O* *O*

hohoho, Skoda een oud model VW?, MZ met Suzuki?? Ik dacht het niet. Skoda gebruikt onderdelen van VW ( en omgekeerd) en MZ motoren van Yamaha, maar dat zegt niets. Seat is ook van de VW-groep en die auto´s deugen voor geen meter. Leuk uitzien, dat wel, maar betrouwbaar??????????

Feit blijft dat zowel JAWA als MZ fijne machines maken, die gewoon ondergewaardeerd worden
 
Maar..... zou iedereen die er zo positief over is écht 7000 Eurie voor een ééncylinder Jawa neertellen??
Ik dus niet. Voor dat geld (of een beetje meer) heb je een concurrerende fiets, die over een paar jaar ook nog wat inruilgeld opbrengt. Bij de Jawa moet je dat maar afwachten.

Da's ook het probleem voor een merk dat z'n naam jarenlang te grabbel heeft gegooid. Mensen hebben er geen vertrouwen meer in.
Vraag je voor zo'n nieuw model te weinig, dan zegt iedereen dat het wel weer een onbetrouwbare bak roest zal zijn, vraag je een "normaal" bedrag dan stapt iedereen naar een wel betrouwbaar geachte concurrent.
Voor MZ geldt hetzelfde. Het zal een prima fiets zijn, maar ik zou er pas aan beginnen als ik zeker weet dat ie én betrouwbaar is én een fatsoenlijke inruil opbrengt. Dat duurt dus nog wel even..... MZ is ook niet geweldig verkocht.....
 
prachtig en goed geslaagd projekt van Jawa....
mooi en strak vormgegeven fietsjes..
zoiets trekt beginnende en NIET kapitaal krachtige
mensen wel over de streep.


enne de zeikerts die de fiets NIET mooi vinden hoeven
er geen één te kopen, die schudden hun welgevulde buidels
maar leeg op een JAP B| B|

mensen met een bijna lege buidel zullen blij zijn eens een
nieuwe fiets te kopen IPV een afgedankte/afgeragde roestbak

en wie z'n eigen aangesproken voelt........... denk eens aan schoenen die passen
:?

Ik heb niets tegen Jawa en voor hun doen is het een hele stap vooruit, maar ik vind ze foeilelijk :N
Mag iemand met een krappe beurs misschien ook een mooie motor kopen :?
 
Dan had je die hele grote er ook weer tussenuit kunnen halen... |(

Nu heb ik dat maar even voor je gedaan.
ik dacht ik laat er een grote foto tussen zitten zodat mensen het laswerk kunnen aanschouwen 8-)
Maar...
begrijp het probleem niet van een grote foto?
 
MZ en JAWA hebben een enorm imago probleem.
Ik heb er zelf geen, maar als ik kijk naar mijn ervaring op het gebied van auto's, zouden het best goeie motoren kunnen zijn.
Ik rij nl in een Skoda (Octavia), dat is ook zo'n merk waarvan je al gauw zegt :r
Dat zal voor de vroegere Oostbloktijd-produkten zeker gelden, maar voor wat ze nu neerzetten gaat dat allerminst op!

Sind's volkswagen de fabriek heeft overgenomen worden er redelijke auto's gemaakt.

Gr,
Henk
 
Vond altijd de BMW 1100 GS de lelijkste motor die ik kende.
Maar deze Jawa's stijgen met stip naar nr.1 .... _O-

goeiedag, wat zijn die lelijk...
en met 7000 Euri's gaat dat natuurlijk helemaal niks worden
 
ik dacht ik laat er een grote foto tussen zitten zodat mensen het laswerk kunnen aanschouwen 8-)
Maar...
begrijp het probleem niet van een grote foto?
Het vernaggelt de lay-out en kijkt verrot. Wil je iets in close-up laten zien, maak dan een uitsnede.
dan nog liever een honda Cb250 of for God sake een GS500 :X :X :X
Vond altijd de BMW 1100 GS de lelijkste motor die ik kende.
Maar deze Jawa's stijgen met stip naar nr.1 .... _O-

goeiedag, wat zijn die lelijk...
en met 7000 Euri's gaat dat natuurlijk helemaal niks worden

[me]Tuckson begint de reacties zo langzamerhand een tikkeltje overdreven te vinden. Niet dat ik laaiend enthousiast ben, maar zóóóó erg....???? Jullie zouden een busa nog lelijk noemen als er Jawa of MZ op stond. :X [/me]
 
kijk nou naar hyosung. horen we daar nog wat van?

:X

iedereen koos terecht voor de SV.

deze jawa's zullen wel een stille dood sterven ben ik bang. niet dat ik er een traan om zal laten... O-) lelijke dingen. :r
 
Het vernaggelt de lay-out en kijkt verrot. Wil je iets in close-up laten zien, maak dan een uitsnede.[me]Tuckson begint de reacties zo langzamerhand een tikkeltje overdreven te vinden. Niet dat ik laaiend enthousiast ben, maar zóóóó erg....???? Jullie zouden een busa nog lelijk noemen als er Jawa of MZ op stond. :X [/me]

jep

Wen je wel aan :Z

Geldt hetzelfde hier voor BMW.
alhoewel het imago van BMW wel wat omhoog is gegaan hier.

Ik begrijp het gezeik ook niet helemaal, volgens velen is hier maar 1 goede motor, en dat is die van zichzelf.
houwe zo


B|
 
kijk nou naar hyosung. horen we daar nog wat van?

:X

iedereen koos terecht voor de SV.

deze jawa's zullen wel een stille dood sterven ben ik bang. niet dat ik er een traan om zal laten... O-) lelijke dingen. :r

Nou, volgens mij worden die dingen nog gewoon verkocht en zwerven er zelfs wat tevreden eigenaren hier op het forum rond. Safe heeft ze volgens mij staan?

Wat die Jawa's betreft, denk dat niet hun uiterlijk het probleem is, maar de prijsstelling. Als je genoeg geld hebt om een mainstream motor te rijden zul je niet snel voor Jawa of MZ kiezen. En niet zozeer omdat ze slecht zouden zijn, maar gewoon omdat het niet bekt (Desondanks schijnt ook Jawa een trouwe schare fans te hebben :? ). Zeggen dat je Jawa rijdt heeft nou eenmaal niet hetzelfde effect op gesprekspartners als zeggen dat je Kawasaki, Honda of HD rijdt. Om dat te compenseren en ze toch aantrekkelijk te maken zal de prijs stukken lager moeten liggen dan die van de concurrenten.
 
kijk nou naar hyosung. horen we daar nog wat van?
Wacht maar af: het is enkel een kwestie van tijd dat China de Japanners serieus zal gaan bedreigen. Aardig wat nieuwe motoren worden nu al met Chinese onderdelen opgetuigd (wielen bijvoorbeeld op de Buell Ulyssees, dus niet alleen maar goedkope machines).
China is een enorme industriele macht; India ook trouwens.
...
Hmm, ik weet niet waarom, maar ik heb opeens heel erg trek gekregen :P
 
Vind die Jawa's niet zo...maar ze doen hun best :Y

Die MZ is best mooie fiets, schijnt ook nog niet verkeerd te rijden ook...



Skoda octavia=Volkswagen passat met ander buitenkantje...
 
[me]Tuckson begint de reacties zo langzamerhand een tikkeltje overdreven te vinden. Niet dat ik laaiend enthousiast ben, maar zóóóó erg....???? Jullie zouden een busa nog lelijk noemen als er Jawa of MZ op stond. :X [/me]
:^

[me]Billy the kid bespeurt een hoop meeblaters en weinig echt gefundeerde meningen als het om de niet-race-gerelateerde merken en motoren gaat. Beetje jammer -O- [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan