Jawa, ze kunnen het nog wel

Ziet er zo op een fotootje geinig uit, als de prijs 'goed' is dan zullen ze best wel wat verkopen in europa denk ik.
 
Dan bedoel je zeker het jarenoude F650 blok? De nieuwere Fserie zijn allemaal tweepitters :X
Dat blok is niet Euro3-bestendig, daarom zijn ze nu bezig met het blok uit de Yamaha XT 660, inderdaad de ingespoten variant van het blok dat ook in de MuZ Scorpion dienst deed.
 
De nieuwste Jawa 650 Dakar met 650cc 1cilinder Rotax blok. (BMW F650, Aprilia)
ff schrikken, ik vind hem gewoonweg erg mooi :}
edit: ff ook wat kleinere feauteaus opgezocht
[http://jawa.gigahosting.cz/images/sestsetpade/Jawa_650_dakar_01.jpg (afbeelding)]
[http://jawa.gigahosting.cz/images/sestsetpade/Jawa_650_dakar_02.jpg (afbeelding)]
[http://jawa.gigahosting.cz/images/sestsetpade/Jawa_650_dakar_03.jpg (afbeelding)]

[http://www.jawa.ee/images/JAWA%20650%20ENDURO%20paremalt.JPG (afbeelding)]



De style, al een tijdje uit
[http://www.jawa-motorcycles.com/assets/images/autogen/a_650_style__luta_LP.jpg (afbeelding)]
en dit kennen de ouwe lui vast nog wel van vroegah.. 8-)
[http://www.jawa-motorcycles.com/assets/images/111510000004_004.jpg (afbeelding)]
1 woord......... :r
 
Maar de Mz was toch geen all-road :?
Hij heeft wel een "eigen"gezicht ;) kun je tegenwoordeig van de meeste merken niet zeggen :P
Maar ieder zijn eigen smaak :}
In het voorjaar 2010 ga ik hem bestellen :]
 
Maar de Mz was toch geen all-road :?
De Scorpion niet, maar de Baghira wel. Alleen had die door zijn primaire kleurstelling nogal een Playmobil-uitstraling.
Hij heeft wel een "eigen"gezicht ;) kun je tegenwoordeig van de meeste merken niet zeggen :P
Maar ieder zijn eigen smaak :}
In het voorjaar 2010 ga ik hem bestellen :]
Eigen gezicht heeft-ie inderdaad wel, alleen ben ik zelf niet van de allroad-fietsen. Als ze ook een 660 Style uitbrengen, ben in meer geïnteresseerd. Alleen zal het prijstechnisch voor mij niet zo interessant zijn, aangezien ik ook al twee BMW's en een 638 heb staan en een tweede Jawa dus alleen voor erbij zou zijn.

Jawa kennende wil ik onmiddellijk geloven dat het een erg lekkere stuurfiets zal zijn, dus daar zal het zeker niet aan liggen.
 

full
 
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden.
Veel jawa's vind ik erg mooi en ik wil nog een keer een red style aanschaffen.
Je ziet ze op dit moment niet zo veel.
Als ik een motor als deze zie dan vind ik het een mooie motor maar ik vind het erg yamaha lijken en dat vind ik dan weer jammer.
Maarja, misschien dat ik er over een jaar of twee weer heel anders tegenaan kijk.
 
De californian is sprekend de orginele, alleen dan met een ander blok
De Dakaruitvoeringen zijn hetzelfde gebleven als de 650, alleen die gekke dikke uitlaat is vervangen door twee omhoogstaande pijpen en de kleurstelling is van deze tijd.
Tja, dat zeggen ze ook van Hyosung. Die moet zo op de sv van suzuki lijken.
Nou, ik dacht het niet.
Zowel niet van buiten als van binnen.

Ik heb zo`n californian gehad, de orginele uitvoering
En ik moet zeggen dat hij er toch sprekend op lijkt.
Ik zie er niks van een Yamaha in
 
:^ :^

Ik heb Jaaren Jawa gereden die Dingen hebben mij nooit laten staan :Y
Dat kan ik niet van al die Jappen zeggen die ik al gehad heb :N
en als ik voor een goede Prijs weer eentje op de Kop kan tikken doe ik dat :Y


}) })

Me too Bachus. Heb 3-4 Jawa' s gereden, heel oude types, de modernste was de Californian. Gewoon solo, maar ook een verchopperde en ooit even een met zijspan, 250 en 350 cc modellen.
Heb er geen problemen met gehad, en ja, zou er ook best wel weer een willen.
Ook heb ik een MZ met zijspan gehad, was gewoon een fijn ding. Natuurlijk niet voor de autoweg en snelle ritten, maar dat zal ook niemand beweren.

Jammer dat ik een nieuwe computer heb, nu kan ik die foto' s niet zien. Hij weet nog niet hoe ie dat moet doen. Als ik op die kruisjes klik gebeurt niks. Ik ga eens googlen op Jawa en MZ, nooit geweten dat die ook zwaarder (dan 250 en 350) maken.

:] :W
 
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden.
Veel jawa's vind ik erg mooi en ik wil nog een keer een red style aanschaffen.
Je ziet ze op dit moment niet zo veel.
Als ik een motor als deze zie dan vind ik het een mooie motor maar ik vind het erg yamaha lijken en dat vind ik dan weer jammer.
Maarja, misschien dat ik er over een jaar of twee weer heel anders tegenaan kijk.


Echt waar? vind je de red style mooi??
Ik heb een dergelijk apparaat omdat iedereen 'm lelijk vind, geen klap waard is en ik 'm dus overal kan neezetten zonder dat mensen er met hun poten aan zitten! (In dat kader zou ik best wel willen betalen voor een bewaakte motorstalling in een stad)
Een red style begint wel te trillen(hele fijne doordringende trilling, althans die van mij) en de koppeling wil wel eens problemen geven..
Verder een grappig ding( als íe het doet) ;)
 
Minarelliblok????
Dus het is een Italiaans blok :? :? :]
Nooit geweten ;)
Kan best zijn dat het door Yamaha ontwikkeld is.
Veel motoren die in Zuid europa erg populair zijn worden ook in Italië en Spanje gemaakt: de moderne XT dus, en de Hornets van Honda (ook Italiaans design), maar ook de Honda Dylan.
 
De 660 komt uit de 600 en ouder, zijn toch echt Yamaha Minarelli blokken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Echt waar? vind je de red style mooi??
Ik heb een dergelijk apparaat omdat iedereen 'm lelijk vind, geen klap waard is en ik 'm dus overal kan neezetten zonder dat mensen er met hun poten aan zitten! (In dat kader zou ik best wel willen betalen voor een bewaakte motorstalling in een stad)
Een red style begint wel te trillen(hele fijne doordringende trilling, althans die van mij) en de koppeling wil wel eens problemen geven..
Verder een grappig ding( als íe het doet) ;)


Ja echt waar. Je vewacht het niet he.
Ik hoor ook veel mensen om me heen die hem lelijk vinden maar ik vind hem toch echt mooi, maar dan wel het type wat rondom in de kuipen zit.
En het is natuurlijk een ideale pekelfiets.
 
Yamaha maakt gebruik van het Minarelli 660 blok, evenals Aprilia en Derbi.
Minarelli is eigendom van Yamaha.. Blok is voor yamaha ontwikkeld en wordt ook verkocht aan anderen.

http://www.minarelli.com/indexeng.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan