Jawa, ze kunnen het nog wel

Beetje flauwekul, Jawa maakt al bijna 100 jaar motorfietsen:
jawa_w3.jpg

1929
jawa_s4.jpg

racer uit 1949
jawa-10-jpg.jpg

Koningsasser uit 1958, toen maakte Kawasaki nog geen zware 4takten.....
Wat is er flauwekul?

Dat Mahindra de naam 'Jawa' heeft gekocht en een modernemotorfiets heeft ontwikkeld die eruit ziet als een 'echte' Jawa uit vervlogen dagen en daarmee de zoveelste antiek ogende fiets op de markt zet, of dat de oude Jawa in Týnec nu met een paar net wat minder antiek ogende moderne fietsen proberen zich terug te vechten in de markt?

Of dat die benaming 'Jawasaki' net als jouw opmerking refereert aan die Jawa 500 OHC uit de jaren '50?
 
Wat is er flauwekul?

Dat Mahindra de naam 'Jawa' heeft gekocht en een modernemotorfiets heeft ontwikkeld die eruit ziet als een 'echte' Jawa uit vervlogen dagen en daarmee de zoveelste antiek ogende fiets op de markt zet, of dat de oude Jawa in Týnec nu met een paar net wat minder antiek ogende moderne fietsen proberen zich terug te vechten in de markt?

Of dat die benaming 'Jawasaki' net als jouw opmerking refereert aan die Jawa 500 OHC uit de jaren '50?
Idd alsof Jawa Kawa nadoet terwijl het andersom is ;)
Suzuki overigens ook met de T500 Zoiets had Jawa al veel eerder.

Overigens is flauwekul een beetje overdreven van me.
 
Nieuwe importeur :Y
En hij heeft er meer verkocht, maar volgens mij is het een en ander naar België gegaan.
www.jawamotoren.nl
Kijk bij berichten.. Wauw wat is die mooi :9~:9~

1610288158407.png


Trouwens,....
Ik heb nu 40.000 km op mijn JAWA Sportard staan.
Nog steeds de eerste ketting en tandwielen en remblokken.
Alleen de voorvorkkeerring is al een paar keer vervangen...:?:?wel een goede hoop dat dit nu goed gemaakt is..
Ik had trouwens een Jawa Vintage besteld maar was helaas niet meer leverbaar
 
Laatst bewerkt:
Wat een eenheidsworst die RVM ....... Net als die nieuwe Benelli's....

Die JAWA een paar posts eerder probeert tenminste nog een beetje eigen smoel te houden.....


Wie weet wat China hier ooit van gaat maken....
20210325_131719.jpg


O-)
 
Ach ja, de ene wordt in Argentinië ontworpen om op een moderne Duitser te lijken, de ander in India om een zestig jaar oude Tsjech ie imiteren, echt nieuwe ideeën blijven altijd zeldzaam.

Maar heeft Piaggio de naam Gilera aan China verkocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan