Jawa, ze kunnen het nog wel

Jasper S

Die hard MF'er
10 apr 2004
333
0
Ede
De nieuwste Jawa 650 Dakar met 650cc 1cilinder Rotax blok. (BMW F650, Aprilia)
ff schrikken, ik vind hem gewoonweg erg mooi :}
edit: ff ook wat kleinere feauteaus opgezocht
Jawa_650_dakar_01.jpg

Jawa_650_dakar_02.jpg

Jawa_650_dakar_03.jpg


JAWA%20650%20ENDURO%20paremalt.JPG




De style, al een tijdje uit
a_650_style__luta_LP.jpg

en dit kennen de ouwe lui vast nog wel van vroegah.. 8-)
111510000004_004.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die 1e 2 foto's..... wat een lelijk ding zeg. dat stuurkuipje :o dat laswerk bij de demper ophanging :o

_O-

die andere jawa's zien er ook niet uit. :+ enige voordeel is dat ze cheap zijn.
 
Tja, voor een Jawa is het een verbetering. Die allroad van opzij (kleine plaatje zonder uitlaat) ziet er op zich niet verkeerd uit. En het zal best een aardige budgetfiets zijn, dus een stap in de goede richting :Y
 
Grappige koplamp. Heel apart.

Motor is niet zo mooi afgewerkt. Maar wat zijn de prijzen :? Dat is natuurlijk ook wel van belang. Als het goedkoop is, dan mag het :)
 
Die eersten zien er niet uit,
Maar die classic en die style vind ik niet lelijker dan sommige japanse of koreaanse concurrenten.
 
prachtig en goed geslaagd projekt van Jawa....
mooi en strak vormgegeven fietsjes..
zoiets trekt beginnende en NIET kapitaal krachtige
mensen wel over de streep.


enne de zeikerts die de fiets NIET mooi vinden hoeven
er geen één te kopen, die schudden hun welgevulde buidels
maar leeg op een JAP B| B|

mensen met een bijna lege buidel zullen blij zijn eens een
nieuwe fiets te kopen IPV een afgedankte/afgeragde roestbak

en wie z'n eigen aangesproken voelt........... denk eens aan schoenen die passen
 
prachtig en goed geslaagd projekt van Jawa....
mooi en strak vormgegeven fietsjes..
zoiets trekt beginnende en NIET kapitaal krachtige
mensen wel over de streep.


enne de zeikerts die de fiets NIET mooi vinden hoeven
er geen één te kopen, die schudden hun welgevulde buidels
maar leeg op een JAP B| B|

mensen met een bijna lege buidel zullen blij zijn eens een
nieuwe fiets te kopen IPV een afgedankte/afgeragde roestbak

en wie z'n eigen aangesproken voelt........... denk eens aan schoenen die passen

liever een 2e hands transalp dan een nieuwe jawa :X
 
Tja, Jawa heeft hetzelfde probleem als MZ met zijn 1000ers die sinds een paar jaar op de markt zijn. Retegave en goeie machines, maar geen hond die ze koopt, "omdat het toch maar goedkope producten uit het oostblok zijn". :(
Mooie miskleun dus. Vorige week toevallig in Duitsland in "Motorrad"de 50 000 km duurtest van zo´n MZ gelezen :) :)
Vrijwel geen enkele eerder geteste motor vertoonde na deze afstand zo weinig slijtage en was in zo´n goeie staat als de MZ.
Jammer voor deze merken dat ze zo weinig verkopen, want ze deugen echt wel !!!
 
Als je er wat langer naar kijkt heeft het best iets stealth-achtigs.
Misschien in mat-zwart met 3 grote guns i.p.v. koplampen? :Y *O*
 
MZ en JAWA hebben een enorm imago probleem.
Ik heb er zelf geen, maar als ik kijk naar mijn ervaring op het gebied van auto's, zouden het best goeie motoren kunnen zijn.
Ik rij nl in een Skoda (Octavia), dat is ook zo'n merk waarvan je al gauw zegt :r
Dat zal voor de vroegere Oostbloktijd-produkten zeker gelden, maar voor wat ze nu neerzetten gaat dat allerminst op!
 
"Ze kunnen het nog wel" is nogal ironisch als je bedenkt hoe vooruitstrevend Jawa ooit was voordat de communisten vonden dat stilstand vooruitgang was (net als CZ, MZ, Skoda etc). Deze Jawa's zijn nogal, ehm, radicaal. Ben benieuwd.

Voorlopig ben ik zelf nog meer onder de indruk van MZ:
2205_big.jpg

Smikkel 8-)
 
"Ze kunnen het nog wel" is nogal ironisch als je bedenkt hoe vooruitstrevend Jawa ooit was voordat de communisten vonden dat stilstand vooruitgang was (net als CZ, MZ, Skoda etc). Deze Jawa's zijn nogal, ehm, radicaal. Ben benieuwd.

Voorlopig ben ik zelf nog meer onder de indruk van MZ:
(Afbeelding)
Smikkel 8-)

Dat bedoel ik ook met ''ze kunnen het nog wel''
Vroeger, heel vroeger, stonden ze wat niveau betreft in het korte rijtje van BMW,

:+

Door de Sovjet unie hebben ze vele patenten moeten verkopen, zoals semi, wat op de meest verkochte motor op aarde zit, en voorzover ik weet ook monoshock.
Ook mochten ze weinig vernieuwingen toepassen, en moesten ze zelfs met hun grote concurrent CZ samenwerken. Als ze maar goedkope motoren bouwden voor het volk.
Jawa heeft een erg interessante geschiedenis, daarom verdient het naar mijn weten wel een nieuw leven. Maar dat zal weinig mensen hier boeien denk ik.
Ik zie dat er weinig mensen zijn die die 650 Dakar mooi vinden, naja ik hou van alternatieve motoren :)
7000 euro is helaas wel teveel ja. Maarja zal wel giga in waarde verminderen zodat ik er 1 over 5 jaar voor 1000 euro kan kopen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan