Jawa, ze kunnen het nog wel

<blockquote>Quote:<table width=90% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td bgcolor=#000000 height=1></td></tr><tr><td><table><tr><td><font size=1>Op dinsdag 07 maart 2006 11:12 schreef Billy the kid het volgende:
[...]
:^

[me]Billy the kid bespeurt een hoop meeblaters en weinig echt gefundeerde meningen als het om de niet-race-gerelateerde merken en motoren gaat. Beetje jammer -O- [/me]
]
</td></tr></table></td</tr><tr><td bgcolor=#000000 height=1></td></tr></table></blockquote>




De leeftijd van sommige mensen met hoogstaande :X reacties viel me ook al op.

Niet dat ik zelf erg op leeftijd ben :P maar ik had op een motorforum wel wat betere reacties verwacht dan van het niveau van m'n neefje van 5.

edit: zo die kwoot gaat lekkah
 
Jawa heeft zijn afzetmarkt ook helemaal niet in Nederland.
Ze liggen daar echt niet wakker van ons. :+

Worldbeater die in 1992 zijn eerste motor nieuw kocht.. een rode Jawa 640.
full
 
Gewoon zo maar f ter informatie. De VAG groep heeft vorig jaar een audit laten doen naar de kwaliteit van de 4 verschillende fabrieken onder hun vlag. Gekeken werd o.a. naar afwerking, productietoleranties e.d..
Op plaats 1: zoals verwacht AUDI
plaats 2: Skoda

toen een hele tijd niets

op plaats 3: Seat
op plaats 4 VW.
Let wel, het ging hier niet over betrouwbaarheid. Om maar te zeggen dat een gereputeerde naam nog niet altijd synoniem staat voor kwaliteit.
Trouwens Hyosung heeft net een nieuw model, de Aquila 650. Volgens liefhebbers van de chopper ( niet mijn smaak, maar dat is persoonlijk) een hele mooie moter, volgens Alan Cathcart, iemand die het toch kan weten, qua afwerking en motoriek een puike machine. Veel beter dan wat Hyosung tot nu toe bouwde.
En de MZ 1000 scoorde, zoals al vermeld, op de duurtest van Motorrad veel beter dan gerenomeerde merken. Maar ja, wanneer je je naam tegenhebt.......
 
Gewoon zo maar f ter informatie. De VAG groep heeft vorig jaar een audit laten doen naar de kwaliteit van de 4 verschillende fabrieken onder hun vlag. Gekeken werd o.a. naar afwerking, productietoleranties e.d..
Op plaats 1: zoals verwacht AUDI
plaats 2: Skoda

toen een hele tijd niets

op plaats 3: Seat
op plaats 4 VW.
Let wel, het ging hier niet over betrouwbaarheid. Om maar te zeggen dat een gereputeerde naam nog niet altijd synoniem staat voor kwaliteit.
Trouwens Hyosung heeft net een nieuw model, de Aquila 650. Volgens liefhebbers van de chopper ( niet mijn smaak, maar dat is persoonlijk) een hele mooie moter, volgens Alan Cathcart, iemand die het toch kan weten, qua afwerking en motoriek een puike machine. Veel beter dan wat Hyosung tot nu toe bouwde.
En de MZ 1000 scoorde, zoals al vermeld, op de duurtest van Motorrad veel beter dan gerenomeerde merken. Maar ja, wanneer je je naam tegenhebt.......
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.
 
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.

Waarschijnlijk gewoon net zoals een Honda of Yamaha of Kwaak of Ducati of wat dan ook.
Beroerd dus als je er niets tegen doet, en redelijk als je de boel goed verzorgt. gezien het klimaat in de landen waar MZ en Jawa vandaan komen zou het zelfs best eens kunnen dat die merken zelfs een wat betere kans hebben dan de grote merken. Maar da's gewoon een wild guess van mijn kant.

edit: [me]Tuckson moet geen snelle reacties geven voor tienen 's morgens :X want dan had ie waarschijnlijk gelezen dat hier hyosung genoemd werd B| [/me]
 
Als de motoren inderdaad zo hard zijn als de koreanen zelf, heb je misschien gelijk. :X
full

South Korean marines scrub their bodies with snow during an annual severe winter season drill to improve their combat abilities in the cold weather and heavy snowfall in Pyongchang, about 180 km (113 miles) east of Seoul, February 8, 2006. North Korea threatened to halt talks with Seoul unless it pulls out of joint U.S.-South Korean military drills which Pyongyang sees as a preparation for an invasion, its official media reported on Wednesday. REUTERS/You Sung-Ho Email Photo Print Photo
 
Ze mogen 'm bij mij voor de deur neerzetten hoor :Y


Mijn idee :)
Ik heb het genoegen gehad met zowel de 1000S als de 1000SF een stukkie te karren en ze aan de tand te voelen. Afwerking is prima, rijdt als een speer en, niet onbelangrijk, wat een sound uit die pijpen :) :) :) :) Iedere draai aan je gashendel is goed voor een gehoorgasme :) :) :) Wanneer ze ooit tegen modale prijzen op de tweedehands markt verschijnen zal ikke toch wel op de eerste rij staan.
 
Ik vind ze eigenlijk wel heel gaaf. vooral die eerste, alleen ff matzwart maken en knallen. Geweldig
 
[me]Tuckson begint de reacties zo langzamerhand een tikkeltje overdreven te vinden. Niet dat ik laaiend enthousiast ben, maar zóóóó erg....???? Jullie zouden een busa nog lelijk noemen als er Jawa of MZ op stond. :X [/me]

Hoezo? Wil je beweren dat er mensen zijn die die Hayabusa mooi vinden? :r Die dingen zijn minstens zo lelijk als die Jawa, alleen zijn ze ontiegelijk snel en dat verkoopt. Ik heb nog nooit op zo'n nieuwe Jawa gereden, maar het zou me niets verbazen als hij in de bergen die Suzuki lang en breed achter zich laat omdat-ie veel wendbaarder is. :Y




Zou de eerste keer niet zijn, heb jaren geleden op 'n 'oude' Jawa al 'superieure' jappen op hun plaats gezet. 8-)
 
Ga ik nou iets heel fouts doen, door te zeggen, dat het in ieder geval geen 13 in het dozijn fiets is, maar toch wel een eigen uitstraling heeft? Ik vind het wel apart hoor, inderdaad iets... stealth achtigs, best ok.

De uitlaat is te vervangen. Die toeter.... da's jammer inderdaad. Maar het laswerk, daar wordt heel heftig over gediscusieerd. Ik kan je zeggen, dat als beginnend motorrijder, het mij niet opvalt, annex geen moer interesseert. Als de totale afwerking IN HET ECHT maar goed is.

Skoda is trouwens geen VW meer hoor, dat was een paar jaar terug vele malen erger. Nu hebben ze eigen ontwerpers, ook voor de motorlay-out. Ze gebruiken heel veel AUDI onderdelen ;)
 
Mensen die afgeven op MZ of Jawa weten ook niet beter . Deze motoren worden door liefhebbers gemaakt voor liefhebbers . Als een van de Japanse merken 1/3 minder omzet behaald , sluiten ze de fabriek . De mensen van Jawa en MZ doen er alles aan om HUN merk levend te houden . En als je het verleden van die merken kent weet je dat het zelfs tijdens het communisme al zo was . Deze twee merken hebben wel wat respekt verdiend .
 
:^

Negen van de tien lieden die deze merken afkraken hebben er nooit eentje onder de kont gehad, dus weten helemaal niet waar ze over lullen. |(

Maar even eerlijk gezegd - ik mag uit ervaring spreken, heb net gisteren een motorbloktransplantatie uitgevoerd op mijn vierde Jawa - zijn het inderdaad waardeloze fietsen. Ze hebben helemaal geen status of stoere uitstraling en je hebt helemaal geen lening of financiering nodig om er eentje te kopen.

Hopeloos dus. Je kunt er geen mokkels mee lokken, geen buurman mee overtroeven en dus je ego niet kietelen, je midlife crisis uiting geven, het geringe formaat van je jongeheer compenseren of anderszins je tekort schietende zelfbeeld opkrikken en als je vandaag de dag geen schulden hebt hoeven maken voor de aanschaf van je voertuig kàn het dus simpelweg niks zijn. :N

Kortom: Die klotedingen zijn alleen maar goed om op te rijden, wat heb je nou aan zo'n motorfiets? O-)
 
Laatst bewerkt:
:^

Negen van de tien lieden die deze merken afkraken hebben er nooit eentje onder de kont gehad, dus weten helemaal niet waar ze over lullen. |(

Maar even eerlijk gezegd - ik mag uit ervaring spreken, heb net gisteren een motorbloktransplantatie uitgevoerd op mijn vierde Jawa - zijn het inderdaad waardeloze fietsen. Ze hebben helemaal geen status of stoere uitstraling en je hebt helemaal geen lening of financiering nodig om er eentje te kopen.

Hopeloos dus. Je kunt er geen mokkels mee lokken, geen buurman mee overtroeven en dus je ego niet kietelen, je midlife crisis uiting geven, het geringe formaat van je jongeheer compenseren of anderszins je tekort schietende zelfbeeld opkrikken en als je vandaag de dag geen schulden hebt hoeven maken voor de aanschaf van je voertuig kàn het dus simpelweg niks zijn. :N

Kortom: Die klotedingen zijn alleen maar goed om op te rijden, wat heb je nou aan zo'n motorfiets? O-)


:^ :^

Ik heb Jaaren Jawa gereden die Dingen hebben mij nooit laten staan :Y
Dat kan ik niet van al die Jappen zeggen die ik al gehad heb :N
en als ik voor een goede Prijs weer eentje op de Kop kan tikken doe ik dat :Y
 
:^

Negen van de tien lieden die deze merken afkraken hebben er nooit eentje onder de kont gehad, dus weten helemaal niet waar ze over lullen. |(

Maar even eerlijk gezegd - ik mag uit ervaring spreken, heb net gisteren een motorbloktransplantatie uitgevoerd op mijn vierde Jawa - zijn het inderdaad waardeloze fietsen. Ze hebben helemaal geen status of stoere uitstraling en je hebt helemaal geen lening of financiering nodig om er eentje te kopen.

Hopeloos dus. Je kunt er geen mokkels mee lokken, geen buurman mee overtroeven en dus je ego niet kietelen, je midlife crisis uiting geven, het geringe formaat van je jongeheer compenseren of anderszins je tekort schietende zelfbeeld opkrikken en als je vandaag de dag geen schulden hebt hoeven maken voor de aanschaf van je voertuig kàn het dus simpelweg niks zijn. :N

Kortom: Die klotedingen zijn alleen maar goed om op te rijden, wat heb je nou aan zo'n motorfiets? O-)
........en net vandaag uit Cuba gekomen, ze rijden daar nog Jawa's uit de jaren vijftig. _O-

Zitten ook aardig wat 640's uit de beginjaren 90 bij. :Y :}

En de levens/rijstijl is dat die dingen daar gewoon niet kapot gaan. _O- Lekker tuffen.
 
Ik wil wel eens zien hoe zo'n Hyosung er na drie winters pekelrijden uitziet.

Na drie jaar hyosung rijden, en 27000 km.
Aankoopbegrag 4400 euro incl afleveringkosten
Ingeruild op nieuwe Hyosung
3500 euro voor terug gekregen
afschrijving per jaar 300 euro
Nieuwe hyosung gekocht voor 5500 euro ( met kuip)

Nitrmax heeft met een hyosung drie jaar in de pekel gereden.
En heeft deze voor het eerst gewassen bij 2500 km
De tweede keer was bij 25000 km
Zie de resultaat bij "Hyosung is dit wat of niet" op dit forum

Dus ik geloof dat het wel meevalt kwa roest en afschrijving
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik wel zeker.
Zo zie ik het ook bij Jawa. Unieke motors die met de hand gemaakt worden.
Sommige mensen vinden dit juist lelijk. Ik vind laswerk met de hand juist wel wat hebben.
Het blok van de jawa komt van bombardier ( of zoiets) bmw gebruikt hem ook bij de 650
Door en door getest
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma,
Heb gehoord dat Jawa bezig is om er Yamaha 660 blokken in de machines te krijgen
Dit i.v.m de euro-3 norm
Vind de Dakar- uitvoering heel erg mooi.
De zithouding schijnt geweldig goed te zijn bij Jawa.
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma,
Heb gehoord dat Jawa bezig is om er Yamaha 660 blokken in de machines te krijgen
Dit i.v.m de euro-3 norm
Vind de Dakar- uitvoering heel erg mooi.
De zithouding schijnt geweldig goed te zijn bij Jawa.
Is dat zo? Ik weet wel dat MuZ dit blok heeft toegepast in de Scorpions, maar dat is al weer 'n jaar of wat geleden. Vanwaar heb je deze informatie?
 
Is dat zo? Ik weet wel dat MuZ dit blok heeft toegepast in de Scorpions, maar dat is al weer 'n jaar of wat geleden. Vanwaar heb je deze informatie?

Ja dat is zo. :+
De informatie heb ik van de importeur
trade and traffic in zwolle exclusivebikes
Even googlen en dan vind je hem wel ;)
De rotax blokken voldoen niet meer aan de euro-3 norm vandaar.
Ze zijn nog aan het onderhandelen met Yamaha
Ik ben nlm op zoek naar een Dakar-uitvoering, maar daar is niet meer aan te komen
Wat ik wel via de dealer heb gehoord dat ze dan wel een stuk duurder worden

Afwachten maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan