jawel in welk land staan de meeste flitspalen

Per vierkante meter? Dan Nederland.

Anders misschien Duitsland (zo in de directe omgeving) omdat die vrijwel standaard bij de ingang BBK staan (althans in de toeristische gebieden). Maar die flitsen niet bij 5 km/hard tenminste.

Had het attachment gezien hoor... maar ga niet exact tellen. Absoluut gezien zal Duitsland vast hoger zitten.
 
Laatst bewerkt:
De ADAC heeft overigens laatst een kaartenboek (1:200.000 geloof ik) uitgebracht met op de kaarten keurig de vaste palen aangegeven met daarbij waar ze op controleren (welke snelheid of roodlicht (al dan niet ook met snelheid)) :)

Zou de ANWB hier ook eens moeten doen :P
 
full


Visuele ondersteuning..
 
Verschil tussen Vlaanderene n Wallonie is om te :r

Bah nee, ik woon vlak tegen wallonië en ga gewoon daar rijden (of Noord Frankrijk) :P

Maar het verschil is idd idioot, ik heb een paar weken terug ergens gelezen(al kan ik me niet meer herinneren waar) dat de verhoudingen ongeveer zo liggen voor de vaste flitspalen: Vlaanderen 1000: Wallonië 20 B|
 
Geen kaartje voor nodig...rij maar op een willekeurige provinciale of dorpsweg en zeker weten dat je zo'n achterlijk controle ding van de overheid tegenkomt.

De politiek slaat helemaal door in dit land :r

Regels oké....continu reguleren :(

Bij alles wat je doet in dit land wordt je op de vingers getikt. Verder woon ik toch wel liever in Nederland dan ergens anders ;)
 
Daar zit ons belasting geld dus?!?!
Wat ik ooit heb begrepen is dat één flitspaal over de fl 10.000,- kost?!

Aan al die stippen te zien loopt het aardig op......
kunnen ze beter investeren aan veiligere wegen!
 
als je dat zo ziet durf je niet eens meer op je moto te stappen ;(

heb je ook een plaatje van Scandinavië? en dan vooral Finland..
 
Daar zit ons belasting geld dus?!?!
Wat ik ooit heb begrepen is dat één flitspaal over de fl 10.000,- kost?!

Aan al die stippen te zien loopt het aardig op......
kunnen ze beter investeren aan veiligere wegen!
Kostenindicatie:
Gelet op de bekendheid met de situatie in de brede regio is de prijsopgave redelijk nauwkeurig. Gatsometer heeft onder andere flitspalen geplaatst in Nijkerk en Putten.
Kosten flitspaal in de bebouwde kom: ƒ 12.000,=
Bijkomende aansluiting en bekabeling: ƒ 4.000,=
Toevoeging van een matrixpaneel met de vermelding “ U rijdt te snel “ ƒ 17.000,=
Plaatsing van alleen een matrixpaneel kost circa ƒ 15.000,=
Voor deze twee laatste opties kiezen wij dan ook niet. Wij zien meer effect in flitspalen.
Een radarcameraset (roulerend over maximaal vijf palen) kost ƒ 70.000,=. Deze radarcamera werkt tweezijdig.
Onderhoudskosten en keuring / ijking kost jaarlijks circa ƒ 1.000,=
Alle bedragen zijn exclusief BTW.
 
Het plaatje klopt niet. De palen in Frankrijk stan er bijvoorbeeld niet in. Het aantal in Nederland lijkt wel een beetje overdreven (niet dat ik vindt dat we te weinig palen hebben ofzo).

full
 
Denk dat ik maar op 1 van die Waddeneilanden gaat wonen :9 .....daar staan er iets minder als in Breda zo te zien '(
 
Ik denk dat ik naar Den Helder ga verhuizen, daar is het nog 'schoon' :9 .

Toch denk ik dat de kaart niet klopt, tel het aantal puntjes op de kaart, ik denk dat we alleen in de provincie noord brabant al zoveel palen hebben staan.
 
Daar zit ons belasting geld dus?!?!
Wat ik ooit heb begrepen is dat één flitspaal over de fl 10.000,- kost?!

Aan al die stippen te zien loopt het aardig op......
kunnen ze beter investeren aan veiligere wegen!

klopt, maar en rol van 5 a 10 duizend fotos per week leverd ook erg snel geld op... Het is de investering wel waard. Ik meen dat het bedrag aan boetes in 2003 in Nederland rond de 600.000.000 euri lag (zoiets werd genoemt bij Wegmisbruikers geloof ik).

Daar kun je dus 60.000 palen per jaar voor kopen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan