Je achterlicht als knipperlicht.... ervaringen ???

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
integrator_text.gif

integrator_text-04.gif
integrator_kit.jpg


Iemand hier ervaring mee :?

zie ook http://www.hotbodiesracing.com/html/integrator.php4
 
Laatst bewerkt:
Het is hetzelfde systeem als bij americaanse auto\'s. Het heeft dus alleen effect als je dubbelachterlicht hebt. (dat heb je) maar het is wel erg onduidelijk omdat die gewoon in het midden zit. Het is in nederland ook verboden en als de politie het ziet word je aangehouden. Ik heb het een keer op een motor gezien en het is echt onduidelijk het is net of het achterlicht knipperd en niet dat die een bepaalde richting bedoelt.
 
Achter een Amerikaanse auto moet je al twee keer nadenken als ze richting aangeven. Lijkt me dat je bij 2 pitten binnen 10 cm helemaal niet meer in de gaten hebt dat je voorganger richting aangeeft.
 
Lijkt me niets. Bij een auto vind ik het al lastig om het geknipper te onderscheiden (ik snap ook niet waarom dit wettelijk goedgekeurd is, zeker om economische redenen), maar bij een motor zie je er helemaal niets van.

Afradertje dus in mijn ogen.
 
Achter een Amerikaanse auto moet je al twee keer nadenken als ze richting aangeven. Lijkt me dat je bij 2 pitten binnen 10 cm helemaal niet meer in de gaten hebt dat je voorganger richting aangeeft.
Net als op mijn Ami, die knippert ook nog eens lekker langzaam.
Ze hebben wel bijna allemaal een 3e remlicht , dus remmen is duidelijk zat lijkt me dan.
Het is wennen, maar ik vind het mooi.
 
Bah nee! :( Lelijk. Bovendien vind ik het op die Amerikaanse slagschepen al lastig genoeg om te zien of ze richting aangeven. Heb dit systeem eens gezien op een vrij nieuwe Blade, daar zat dus idd slechts zo\'n 10-15cm tussen. En alle achterlampjes rood natuurlijk. Die knipperaartjes waren bovendien zo klein dat je echt goed moest kijken.

Conclusie: uit veiligheidsoverwegingen niet doen, zelfs als je het wel :? mooi vind. Zeker als het nog illegaal is ook.

Koop anders een paar zijknipperlichtjes die je aan de kuip vastzet (doen ze vaak voorop) ipv die dingen op stokjes. Moet je een paar gaatjes boren, dus wel even goed nadenken en kijken of je wel goed mikt!
 
Helldesker, ik heb zo\'n apparaat, alleen nog niet aangesloten.
Me broer heeft het kastje voor me gekocht verleden jaar in Canada.
Kastje ligt in de kast.
In Amerika doen ze het heel veel ipv knipperlichten.
Zelf wil ik hem wel aansluiten, die kleine knipperlichten zijn niet zo heel goed te zien, dus erbij is altijd meer dan niets.
En al snapt die automobilist achter je het niet helemaal, hij heeft je iig in de gaten.

Ben wel heel benieuwd hoe het eruit ziet.
Ik ga volgende week me kleppen stellen, daarna zal ik hem wel even inbouwen.
 
wat wil je ermee bereiken?????

want met een knipperautomaat kan je heel simpel een knipperent remlicht krijgen.

Het is ietsje lastiger.
Je bereikt met dit ding dat je je remlicht ook als knipperlicht(voor links en rechtsaf) kan gebruiken, net als bij Amerikaanse auto\'s.

Je hebt dus wel 2 remlichten nodig, waarvan als je remt, en deze dus branden, eentje moet gaan knipperen.]

Dus het kan wel met meerdere relais en een paar diodes, maar dat wordt dan wel een jan boel, en relais hebben bewegende delen, dus slijten, dus moet het weer met elektronica, en dat moet weer goed ingepakt worden, en dit kastje is klein, kant en klaar en dus heel makkelijk.

ps, wqat is eigenlijk het meervoud van relais.
Ik heb geen zin om het woordenboek te pakken. ;)
 
Het is ietsje lastiger.
Je bereikt met dit ding dat je je remlicht ook als knipperlicht(voor links en rechtsaf) kan gebruiken, net als bij Amerikaanse auto\'s.

Je hebt dus wel 2 remlichten nodig, waarvan als je remt, en deze dus branden, eentje moet gaan knipperen.]

Dus het kan wel met meerdere relais en een paar diodes, maar dat wordt dan wel een jan boel, en relais hebben bewegende delen, dus slijten, dus moet het weer met elektronica, en dat moet weer goed ingepakt worden, en dit kastje is klein, kant en klaar en dus heel makkelijk.

ps, wqat is eigenlijk het meervoud van relais.
Ik heb geen zin om het woordenboek te pakken. ;)

ik heb ooit die americaanse schakeling geleerd maar kan het nu niet vertellen. ik ga is zoeken in de boeken.
 
Wat gaat zo iets kosten en waar kun je het ergens halen :?
Lijkt mijn wel mooi :)

Ik vermoed, maar dat is dan ook maar een vermoeden, dat het rond de 19.95 USdollar gaat kosten en dat er dan nog de verzendkosten bij komen. En tevens vermoed ik, dat je ze in de US kunt \"halen\" ( ook weer een vermoeden :P )
 
ik heb ooit die americaanse schakeling geleerd maar kan het nu niet vertellen. ik ga is zoeken in de boeken.

schema gevonden, maar het gaat niet lukken om het op een motor temaken. je hebt een heel andere RAW-schakelaar nodig, niet de simpele ding dat je op je stuur hebt.

je zal het met z\'n apparaatje moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan