Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Je allereerste motorfiets

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.518
773
Holland
Beste Motorrijders en rijdsters.
Weet zo even niet of er al een soortgelijk Topic van bestaat, want kon het niet vinden.
Maar kunnen jullie de allereerst motorfiets nog herinneren van vroeger?
Voor sommigen pas een aantal jaar geleden maar voor vele oudgedienden waaronder mijzelf toch een stukje nostalgie.
Graag een foto van jouw allereerste motorfiets en mag er uiteraard ook ene zijn van het internet zolang het maar precies hetzelfde model is als die van jouw toentertijd.
Trap ik af met de mijne: dik 30 jaar geleden een Suzuki GS450E.

 
Deze gekocht toen ik 16 was, om op te knappen. motorisch was het ding prima dus lekker mee rondgecrosst.
Toen twee jaar later verkocht om van 't geld m'n autorijbewijs te halen... nu 16 jaar na de verkoop uiteraard spijt als haren op m'n hoofd...

Plaatje van internet gehaald, moet nog wel ergens een fotootje hebben in één of andere doos, Jawa CZ 175 type 450:
 
gekocht eind november '89 met 80 guldens op de bank en elk kwartje van mijn studiefinanciering en bijbaan aan de kant gelegd om hem eind februari 1990 te betalen (6000 guldens), ik moest het ding hebben. In drie maanden ruim 10000 km gereden en toen mijn eerste wijze les gehad. Nieuwe banden en een nachtelijke regenbui na een aantal warme weken is niet goed voor de grip...
 
  • Onderwerp starter
  • #9
Mooie machine die CBX.
Kon em toenertijd niet betalen maar lijkt me goed rijden zo’n machine.
 
Een moto morini 500s
Gekocht omdat de Kawasaki die er naast stond al verkocht was
Eigenlijk was ie niet zo slecht behalve dat ie wat olie lekte
Had geen verstand van motoren en mijn vader die erbij was ook niet
Was lang geleden was toen net nog geen 18
Grote blauwe L erop en oefenen
 
Mijn eerste, 10 jaar geleden.

 
Mijn eerste was een Suzuki GN400. Gekocht, een paar dagen na het halen van mijn rijbewijs in oktober 2003. Ook alweer 17 jaar geleden..
Die ging vrij snel naar de klote (volgens mij lang stil gestaan). Spaken waren verrot, velgen toen naar Haan gebracht. Daarna brak er een bout van het olie filter (veel te hard aan lopen hengsten natuurlijk).

 
Je zou het niet verwachten met zo'n nickname, maar toch: 1991 FZR 1000 Exup. Hoe lang geleden? Geen idee, 20 a 25 jaar denk ik.



Direct na aankoop bleek dat de versnellingsbak verrot was, heb deze zelfstandig vervangen door een 6-bak van een YZF750R.

Heerlijke fiets, veel power, lekker groot.

Als ik er zo eentje tegenkom in dubieuze staat om te restaureren koop ik hem direct.
 

Dit was mijn eerste motor, in 1983. Een Suzuki T500. Ook ik reed met een blauw L plaatje achterop rond ermee, zelfs naar de rijschool een paar dorpen verderop. Dat mocht natuurlijk niet, want dat plaatje gold alleen binnen de gemeentegrens van de plek waar je woonde destijds.
Maar 1 boutje met een vleugelmoertje erachter bood uitkomst voor me. Bij de gemeentegrens het moertje los, L plaatje achter de kentekenplaat en rijden maar. De rijschoolhouder waar ik leste destijds zag er de lol wel van in. Die zei niks, maar had een brede grijns op z'n gezicht toen ik ermee aankwam.
De CB400N waar ik op leste kon niet tegen die T500 op weet ik nog, wat een hok was dat..
 
In 2008 mijn eerste motor gekocht. GSXR 750.

Na wat uitstapjes naar verschillende 600 supersports nooit echt tevreden geweest en nu hebben wij deze momenteel weer in ons bezit, maar dan een iets jongere variant die in grote lijnen eigenlijk hetzelfde is. En zoals verwacht helemaal tevreden!

Oude liefde roest niet ofzo
 
Die ik van de FZRclub voor 100 65 euro heb gekocht is een exact dezelfde, echt je had haar voor nix kunnen krijgen ware het niet dat ik het project een ander toegezegd heb.
Je staat iig boven aan mijn lijst als ik weer zoiets tegenkom
 
Zonder rijbewijs een Montesa 125cc

Met rijbewijs een Bmw r50, leuk ding maar mijn knieën kwamen boven de tank uit, bij lange ritten niet comfortabel
Vaak een Harley rijder die omkeek tot hij zag dat het een Germaan was en gauw terug draaien, toen al arrogant en het geluid van een boxer met een V-twin niet kennen niets veranderd.
 

In 2007 mijn rijbewijs gehaald en omdat ze 2e hands zo duur waren, maar een nieuwe CBR600F gekocht.
Na anderhalf jaar en 20.000km verder was ik er wel op uitgekeken en heb ik hem ingeruild voor een 600RR.
Die moet ik ook maar eens gaan inruilen.
 
Vanaf m'n 14e elke vakantie gewerkt tussen de clematissen, en in 1994 deze XL125R gekocht toen ik 17 was.
Elk weekend met de motor aan de hand naar het winkelcentrum lopen, paar kilometer verderop, en buiten openingstijden bijzondere verrichtingen geoefend op het overdekte parkeerterrein. Leuk ding, heerlijk geluid, zuinig! Maar 90km/u tussen de vrachtwagens ging al snel vervelen.