Frank_Mst136
De pikvogel
Dat er maar vele jaren (en motoren) mogen volgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@mean-machineIk neem aan een FZR 600?
Heeft veel weg van een FZ750, maar net iets anders. Die heeft ook een type gehad met deze vreselijke kleurstelling.
Geen idee waarom, maar het kan gewoon hoor. Je kan alleen geen 180 rijden, en accelereren duurt iets langer. Het zit hem vooral in je hoofd. Ik reed met mijn eerste motor ook wel eens op de snelweg. Enkel de beklimming op de snelweg om van Luik richting Luxembourg te rijden was een probleem. Niet te zwaar geladen vrachtwagens haalden mij daar in, maar een beetje zwaarder geladen vrachtwagen gaat daar ook aan 60 of minder naar boven.... maar veel van die oude fietsen daar durf je vandaag de dag nauwelijks mee de snelweg op.
...
Slaat ook nergens op dat pk gelul, max 100 tegenwoordig, dat kan je met een gemiddelde klassieker op je gemak halen.Geen idee waarom, maar het kan gewoon hoor. Je kan alleen geen 180 rijden, en accelereren duurt iets langer. Het zit hem vooral in je hoofd. Ik reed met mijn eerste motor ook wel eens op de snelweg. Enkel de beklimming op de snelweg om van Luik richting Luxembourg te rijden was een probleem. Niet te zwaar geladen vrachtwagens haalden mij daar in, maar een beetje zwaarder geladen vrachtwagen gaat daar ook aan 60 of minder naar boven.
Waarom de mensen de dag van vandaag denken dat ze die 175pk in hun auto nodig hebben snap ik niet. Mijn auto heeft 141pk, collega's lachen mij uit. Ik vind dat ik méér dan voldoende heb. Hetzelfde bij motoren. Een andere collega met een S1000R zei me dat ik maar een brommer heb met mijn 93pk. Snap het niet, dat ding gaat 235 (reëel, op teller 242), en gaat van 0 naar 100 in 3,9 sec.
Dan denk ik toch dat 93pk iets anders is dan verschillende oude beestjes in dit topic met maar 10-15pk.Hetzelfde bij motoren. Een andere collega met een S1000R zei me dat ik maar een brommer heb met mijn 93pk.
Ik denk dat heel wat oudere motoren, zelfs uit de 60er en 70er jaren, wel wat meer hadden dan 10 tot 15 pk. Tenzij we het ook over de 125cc klasse uit die tijd hebben.Dan denk ik toch dat 93pk iets anders is dan verschillende oude beestjes in dit topic met maar 10-15pk.
Met 93pk kan je moeiteloos met het verkeer mee. Met zo'n klein machientje lig je plat op de tank en dan word je nog door veel dikke trucks ingehaald.
En ik weet uit ervaring (zie mijn post #64 hierboven) met mijn Vespa GLX dat het niet fijn voelt.
In het verleden reed ik deze helling van Emboug voor de 'Route des Ardennes' als ik onderweg was naar Spanje.De door mij vernoemde helling vanuit Luik richting Luxembourg, 2 keer heb ik die gereden met mijn 125cc. 85% van de trucks gaat daar 60 en minder.
Daar bleef ik dan gewoon tussen, en paste mijn snelheid aan op hun. Wel moest ik van 5de versnelling terug naar 3de
Als ik mooie motoren wil kijken, dan open ik dit boekje. :DIk moet toegeven dat hoe ouder de motoren zijn des te mooier is ze eigenlijk vind..