Je allereerste motorfiets

Mijn eerste fiets (en blijft er waarschijnlijk bij tot een van de laatsten :9),
dé Ducati 748R uit 2001.

DSC_0227.JPG
 
Een woonkamer mét motor is gewoon een veredelde garage. Vindt de mrs. waarschijnlijk.
Ik weet niet waar die associatie vandaan moet komen...

Dus als er een leren bankstel in staat is het een veredelde koeienstal, effe voor mijn beeldvorming dan :?
 
Foto gevonden van mijn werkelijk eerste motor:

20210107_111954.jpg


Dat was in 2003, mijn zoon was daar 4, bijna 5.

Leuk hoe zaken veranderen, dit is datzelfde ventje een jaar geleden (links, oranje shirt) tegenover één of andere onbekende vent die ruzie zocht in een sportschool....

IMG-20190406-WA0012.jpg


En dit is de motor die ik 2 weken terug kocht voor 300 euro en ik geheel naar nieuwstaat terug ga restaureren:

20201222_162017.jpg
 
@FZRene maak je er ook een Projecttopic voor aan?
Ik zie dat er hier en daar wel wat mist, spiegels? Reserveschakelaar? Hou contact want ik heb vrij veel losse spulletjes.

Weet je zeker dat je er een 6bak in gaat lepelen???
 
@FZRene maak je er ook een Projecttopic voor aan?
Ik zie dat er hier en daar wel wat mist, spiegels? Reserveschakelaar? Hou contact want ik heb vrij veel losse spulletjes.

Weet je zeker dat je er een 6bak in gaat lepelen???

Projecttopic komt er zeker!

Veel spullen heb ik er al bij maar ik zal zeker nog wat te kort komen.

En een YZF750R onderblok ligt al in de schuur voor de 6-bak, maar ik twijfel nog een beetje wat nu wijsheid is....
 
Het is heel persoonlijk maar ik hou van de 5 bak. Op de 750 zit je maar te schakelen en te schakelen, op die 1000 wat uiteindelijk een Lange-afstand-GT is zet je 'm alleen in zijn 5 omdat 120 in z'n 2 wat meer tumult geeft... 3, 4 en 5 heb je feitelijk over
 
Mijn eerste. Voor het grotere verhaal:

scannen0052-B.jpg


Fotootje beetje 'geshopt' met uw welnemen.
Van wanneer is deze foto ?

DKW RT175 rond 1955 ofzo ?
Gezien de puntige tank (achterkant) en plunjer achtervering.
Wel met buddyseat i.p.v. zweefzadel(s)...
En wat 'persoonlijke' toevoegingen/veranderingen zoals valbeugels, ander voorspatbord, stuur en bagagerek.
Leuk !
 
Een rode GS500E Slingshot, voelde me de koning op het Politie circuit in Lelystad met dat ding, wat stuurde dat ding mooi :)

Daarna een GSXR600 van 2002, miskoop van mn leven. Mooi ding, zat voor geen meter. Te groot en ik ben een watje.
 
Bekijk bijlage 1582572

Fotootje beetje 'geshopt' met uw welnemen.
Van wanneer is deze foto ?

DKW RT175 rond 1955 ofzo ?
Gezien de puntige tank (achterkant) en plunjer achtervering.
Wel met buddyseat i.p.v. zweefzadel(s)...
En wat 'persoonlijke' toevoegingen/veranderingen zoals valbeugels, ander voorspatbord, stuur en bagagerek.
Leuk !
Het was een RT250/2 uit 1954. Eerst een 'racer' van gemaakt, vandaar het aluminium voor- en het afgezaagde achterspatbord. Daarna werd het een 'chopper'. De foto is van 1972.
 
Eerste motor, een Amerikaanse import (werd mij verteld) Yamaha FZ600. Paar maanden mee gereden, geëindigd tegen een paaltje :/. Daarna opgeknapt en verkocht omdat ik geld nodig had voor een vakantie in Salou *O*.
Plaatje van internet:
Bekijk bijlage 1517701
En opeens vind je een foto bij het opruimen van de werkkamer. Foto zal uit '84 of '85 komen. Speciale aandacht voor de stoere ketting (die om de nek ;)) en de Nike's met trainingsbroek _O- . Ben / was geen gabber, maar sportte erg veel.
 

Bijlagen

  • FZ600.jpg
    FZ600.jpg
    117,3 KB · Weergaven: 27
En opeens vind je een foto bij het opruimen van de werkkamer. Foto zal uit '84 of '85 komen. Speciale aandacht voor de stoere ketting (die om de nek ;)) en de Nike's met trainingsbroek _O- . Ben / was geen gabber, maar sportte erg veel.
Is deze FZ600 niet van iets later. Vlgs mij is type van 86 tot 90?
Ik zie dezelfde prachtige (nou ja :X) rode race-blokken als waar ook de FZ750 (1986) mee is geleverd.
De 85-er FZ was aanmerkelijk mooier! Er zijn meer heel lelijke kleur FZ's geleverd. Het zal wel een andere tijd zijn geweest!

Mijn FZ750 is helemaal zwart met zilver frame.
Daarmee kan ik nu onderdelen gebruiken van ieder bouwjaar.
Mijn frame is van 85, blok is van 90 en veel andere onderdelen van alle bouwjaren.
 
8CC94134-F61D-441E-B83F-DBDDD06B9C5C.jpeg



1981, mijn Honda CX500. Gekocht van mijn eerste salaris bij de Marine en een lening. Een rijbewijs had ik nog niet. Die haalde ik na een week of vier ”oefenen” met een L-plaatje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was dat de prijs 2971 guldens?
Ha, ha, ik weet de prijs niet eens meer. Ik denk dat dat een voorraad nummer was van de motorzaak. Ik kocht hem destijds bij Motorhuis Safe Rotterdam. Daar ging ik in mijn tienerjaren elke zaterdag heen op de brommer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan