Je allereerste motorfiets

Ik had daar een poster van, van Dries Veld gekregen. Hing boven mijn bed🙂
Dries Veld, die leeft al een tijdje niet meer. Ik zou heel lang geleden samen met hem de motorzaak van Dirk Huyssen overnemen, maar ik kreeg geen geld van de bank en toen heeft hij het alleen gedaan. Is ook wel beter want hij was een heel ander type dan ik en ik denk dat we het op den duur niet samen hadden kunnen rooien.

Die Dries, is al een hele tijd geleden overleden volgens mij.
 
Mijn eerste motor.. Sinds oktober 2020 in mijn bezit. Een Ducati 748 *D
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    343,6 KB · Weergaven: 10
Is deze FZ600 niet van iets later. Vlgs mij is type van 86 tot 90?
Ik zie dezelfde prachtige (nou ja :X) rode race-blokken als waar ook de FZ750 (1986) mee is geleverd.
De 85-er FZ was aanmerkelijk mooier! Er zijn meer heel lelijke kleur FZ's geleverd. Het zal wel een andere tijd zijn geweest!

Mijn FZ750 is helemaal zwart met zilver frame.
Daarmee kan ik nu onderdelen gebruiken van ieder bouwjaar.
Mijn frame is van 85, blok is van 90 en veel andere onderdelen van alle bouwjaren.
Allemachtig, ik kan niet meer rekenen |(. In '84 had ik nog niet eens de leeftijd om op een brommer te mogen rijden, haha. Motor was - volgens mij - uit 1988, de foto zal dan uit 1995 zijn.
 
Dries Veld, die leeft al een tijdje niet meer. Ik zou heel lang geleden samen met hem de motorzaak van Dirk Huyssen overnemen, maar ik kreeg geen geld van de bank en toen heeft hij het alleen gedaan. Is ook wel beter want hij was een heel ander type dan ik en ik denk dat we het op den duur niet samen hadden kunnen rooien.

Die Dries, is al een hele tijd geleden overleden volgens mij.
Heeft Dries Veld toevallig een motorzaak in Hoorn gehad? Staat me iets van bij...
 
Haha, mooi zo'n oude BMW R50-5
Onze buren hadden vroeger een kennis die altijd kwam met een R50-5.
Dat was me een motor in die tijd! Althans, voor mij was 't toen een reuze machine.
Nu keek ik effe bij specs, en zie maar een zielige 32pk.
Veel veranderd in motor-land! Sommige motoren gaan nu al richting 232pk.
 
Mijn eerste motor ergens sinds midden Maart 2021 😄
 

Bijlagen

  • BCCC93C0-D2E3-43E7-939A-5F0DC6FE3AC1.jpeg
    BCCC93C0-D2E3-43E7-939A-5F0DC6FE3AC1.jpeg
    361,5 KB · Weergaven: 18
Dries Veld was Dries Geld in de volksmond alhier en omstreken.
 
Scan1rs.jpg


En dit is mijn tweede motor, nu met de nog jonge freule er op en met deze motor hebben we een jaar of vier en heel veel mee gereden.
Toen zij haar eerste kind ging krijgen braken midden in de nacht de vliezen, we hadden geen telefoon, het stormde hevig en de buren deden niet open.

De NSU bracht me met veel spoed naar Hoorn, de freule lag helemaal alleen in het huisje en de NSU bracht me bij de verloskundige.
Het kenteken was SH 95 07 en volgens de RDW bestaat hij niet meer. Ik kocht hem terwijl hij helemaal uit elkaar lag en hij heeft me nooit in de steek gelaten.

En nu staat er zo'n zelfde, maar een jaar ouder in de berging.
 
Na het afronden van mijn opleiding en het vinden van serieus werk heb ik weer een tijdje bij mijn ouders gewoond waardoor ik goed kon sparen, toen heb ik mij getrakteerd op deze (toen in mijn ogen zéér brute) Kawasaki GPX600R:
Bekijk bijlage 1558374
Wat was ik wijs met dat ding, spijt dat ik haar ooit heb weg gedaan... Maar ja, dat denk ik over alle motoren die niet meer in mijn bezit zijn. ;)


Met zo één ben ik ook begonnen...

Nieuw gekocht in mei 1994, jammer genoeg klaar voor de schroot in juli 1994...

Scan0008.jpg
 
Dit is mijn eerste motorfiets, een CB 250N, gekocht in 1981. Bescheiden begonnen, het L plaatje zit er nog achterop.
Er volgden nog vele, zowel 1 2 3 als viercilinders.
Rijd inmiddels op m'n zeventiende motor.
Ben nog altijd besmet met motorvirus, hoop niet dat ze daar een vaccin voor ontwikkelen 😊
 

Bijlagen

  • IMG_20211022_190640715.jpg
    IMG_20211022_190640715.jpg
    284,9 KB · Weergaven: 8
Grappig. Voor het eerst dat ik dit topic tegenkom.

Vandaag mijn eerste motor verkocht. Kawasaki GPZ750 uit 1984.
 
Hij lekt toch niet hè? 😉
Een enkel drupje, maar ik maak hem binnenkort helemaal oliedicht. Het grootste probleem is de primaire kettingkast, maar er zijn nu sets met een snaar en dan hoeft er geen olie meer in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan