Je allereerste wheely op de foto!

is het misschien handig om eerst te oefenen op de fiets??

Als je het met de fiets kan, lukt het volgens mij ook met de motor.
Of werkt dat niet zo :?
 
is het misschien handig om eerst te oefenen op de fiets??

Als je het met de fiets kan, lukt het volgens mij ook met de motor.
Of werkt dat niet zo :?


Bijrem gedeelte is best wel handig om eerst op de fiets te leren.Ik was al 3 jaar bezig om wheelies te doen op mn bergfiets.Toen kocht ik me scooter en probeerde daar wat wheelies op en daar reed ik direct de straat mee uit :? *D
Hoe breder je banden , hoe stabieler je in de lucht zit..Een fiets wil meestal graag omvallen tijdens een wheelie , kan je dat voorkomen door jezelf te verplaatsen op je fiets ben je een heel end met motor wheelies.
Als je dan bvb een keer een slingerende motor krijgt weet je ook hoe je ongeveer moet handelen.
Enige nadeel is toch wel dat een de achterrem bij de voet heeft en een fiets bij de hand..Maar ik denk zo dat dat ff omschakelen is.
 
staan_fazer.jpg


1 van de eerste op mijn fazer 1000 :)
 
Hey Future 303

Dat is op de Betonbaan gemaakt in soesterberg!!

Ik rij er vaak zat, met mooi weer!!

Ik hoop altijd dat ik iemand zie stunten !!

Ik probeer het nog niet met mijn GS ik vind het zonde van de clutch

Veel succes nog!!

Met vr gr.

Onno
 
Op het Zeisterspoor (tankbaan) heb je met mooi weer ook gewoon fietsers op de weg, leuk om er met 120+ langs te kachelen. Ik ken leukere wegen... vind het maar niets, om elke lange bocht kan wel zo'n controle staan.
 
Mag ik dan van de gelegenheid gebruik maken om te vragen
wie zijn motor wel eens gecrashed heeft als gevolg van
een slechte landing?

Mijn motor is niet echt geschikt voor wheelies maar
als die dat wel zou zijn vraag ik me nog af of ik het wel zou
durven. Ik heb wel eens filmpjes gezien van gasten die bij de
landing totaal de controle kwijt waren en vervolgens gruwelijk hard
tegen het asfalt gesmakt werden.

Het ziet er wel vet uit 8-)

ik heb op www.sportbikerider.us het filmpje van mijn wheelie + remweg gepost.
sectie movies/suzuki/tl1000s "did he save it"
veel kijkplezier :]
 
Jow mensen, het is me gelukt vanavond, mijn eerste wheely is een feit *D

Rustig rijden in de 1e met ongeveer 30 per uur, koppeling in en bij 8000 toeren gecontroleerd loslaten en daar ging ie....
Later nog steeds een beetje oefenen en het ging ook nog bijna een keer mis, vol met mijn kloten op de tank :+ rustig aan doen dus...

Ik zal eens kijken of mijn maat een keer een foto kan schieten...dan zal ik hem zeker plaatsen.
 
Jow mensen, het is me gelukt vanavond, mijn eerste wheely is een feit *D

Rustig rijden in de 1e met ongeveer 30 per uur, koppeling in en bij 8000 toeren gecontroleerd loslaten en daar ging ie....
Later nog steeds een beetje oefenen en het ging ook nog bijna een keer mis, vol met mijn kloten op de tank :+ rustig aan doen dus...

Ik zal eens kijken of mijn maat een keer een foto kan schieten...dan zal ik hem zeker plaatsen.

gefeli :P

ik zou het niet te vaak doen bij een vfr400r.
koppeling wordt ZWAAR verneukt. (kep er zelf ook 1 gehad)
 
Voorwiel dat doorslipt omdat het vanaf stilstand de snelheid van de motor moet gaan draaien.

Mensen die dit nog nooit gehad hebben met een wheelie moeten oefenen op langere wheelies :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan