Je eerste BIKE.. oefen bike of krom ligge?

KeeZs

MF veteraan
18 sep 2003
1.612
0
Drechtsteden
Vertel... Ik ben benieuwd. Wat was je eerste bike?..
Ik ben zelf begonne met een relatief goedkope en redelijk snelle bike: ZZR600.

Beginne meer mense met een begin bike? of gaan er ook mense voor het nieuwe groffe zware geschut? }) :]

M'n huidige.

Eneuh: 'krom ligge' :?

Nouja, heb er wel krom voor moeten liggen, als je dat bedoelt. En niet krom bij paps en mams, maar gewoon zelf veel werken.

prexiz... gemiddelde nieuwe bike mag je wel aftikke met da geld tegewoordig :(

dus krom ligge in de trant van doekoe, money, geld..
dus niet in de trant van male-bigalo!

M'n eerste bike is een R6, als ik m'n puch maxi niet mee tel. Dat ding was ook heftig.

Laatst bewerkt:
Dat is dus mijn huidige bike

ZXR750..lijkt me niet de ideale beginners bike
maar ik zie me zelf dus niet rijden op een CB1-400.

verder is het een superlekkere motor.
en niet duur in aanschaf.

idd... begin bike onder de 600 lijkt me niet echt fijn.. :S dan heb je al snel het idee van: Bah wa is da ding traaaaaagggggg.... lijkt me ;)

niet traag neej.. maar nooit gevoel gehad van: mmm.. was ik maar sneller? bij mij begint da vanaf 200+ dan trekt die nog wel maar laaangszaam

ik heb een yamaha diversion 600 heb er wel voor moeten sparen dit is mijn eerste motor voor de 2de ben ik hard aan het sparen :+

Hij's wel 25kw, das dan weer wel beter dan een 600 25kw (minder gewicht meesleuren). :)

Ja, maar echt veel maakt dat niet uit...
Wel zou ik het halen tegen een 25kw Busa ;) .

(om effe on-topic te blijven) De allereerste motor waar ik op gereden heb, was de Kawa er5 van de rijschool :) .

ligt eraan hoeveel geld je hebt, wilt en kunt betalen... meer kw is ook hogere verzekeringskosten (al valt dat i.v.m. auto natuurlijk wel mee)

Ik persoonlijk houd niet zo van racers, meer van sportive toermotoren (zoals de nieuwe Fz6 Fazer). Kun je lekker rechtopzitten, maar toch 100pk tussen je benen. Wat me wel opvalt is dan in de meeste motorzaken een enorm overschot is aan 2e hands sport motoren (5 R1's en 4 R6 op dezelfde 10 vierkante meter)... het zijn leuke motoren voor een stukkie rijden, maar een weekenje weg enzo ga je lijkt me toch redelijk wat voelen in je armen....

Ik zou het dus op een sporttoer houden, iets waarop je lekker rechtop zit, en die niet nerveus is met het gas... hoeveel PK maakt niet uit, je bepaald zelf hoe ver je die hendel omdraait.

De mijne wordt een goedkope ( - 2000 belgische € )
Ik denk dat ik voor een gsxf begin jaren 90 ga. Redelijk wat pit en goedkoop.
Bovendien lekker om woon werk verkeer mee te doen (daarvoor koop ik hem ook)

Maar ik ben eigenlijk met alles tevreden. Ik ben zelfs bereid CB500 te gaan rijden. Kan je super op leren sturen, kan je ook mee WW'en en als je ermee op de grond gaat is het geen ramp.

Edit. IK LEES NET HET VERHAAL VAN LULLETJE EN HET WORDT EEN TWEEDEHANDS MET GARANTIE; Whoops...caps lock O-)

Laatst bewerkt:
je kan toch ook krom liggen voor een oefenbike,ligt eraan wat je onder oefenbike verstaat
is trouwens een oefenbike en droombike rf900r :}

Laatst bewerkt:
Zou voor een goedkope bike gaan (heb ik tenminste gedaan).
Voordelen: als ie lazert doet het wat minder pijn (zeker als je een nieuwe, of er mooie tweedehands neemt).
Voordeel van een goedkope tweedehands: WA+ verzekering is voldoende en all-risk is erg duur, zeker als je jong bent (<24 jaar) en meestal heb je dan ook geen auto met veel schadevrije jaren waardoor je met een combiverzekering kan profiteren van de opgebouwde no-claim op de auto.

Mijn eerste motor: een Kawasaki ZL600.
Rijdt wat mij betreft snel genoeg, en was niet zo heel duur in de aanschaf (is ook al best een oudje, bouwjaar 1987, maar toch.. :) ). Ik heb er wel een tijdje voor gespaard maar daar heb ik tot nu toe nog helemaal geen spijt van gehad! *D

je moet kopen wat zelf mooi vindt.
jij bepaald tenslotte hoe je rijdt.
hangt natuurlijk ook een beetje van,
je eigen insteeling af. (ben je zuinig of niet)
dus doe je ding en schijt aan iedereen.

1) honda cb 350 four
2) FZR 600

Ik heb voor beide niet krom hoeven liggen. Ik denk dat ik er dan niet lekker op zou rijden.

volgende wordt waarschijnlijk 750 SRAD, maar pas als ik er niet voor krom hoef te liggen :P

Mijn eerste was/is een ZX-6R (heb em nog maar 2 maand).
Wel bj 2002 dus de prijs is af te raden, twas echter de enige 25kw die ik vond en ik ben er zeer tevreden over.

Buiten de motor van de rijschool ben ik natuurlijk niet veel gewoon, maar over gewicht heb ik echt niet te klagen met deze. :)

Terug
Bovenaan Onderaan