Je eerste motorfiets...met spijt verkocht?

Peet

Die hard MF'er
3 mei 2004
461
0
Ganda
Het volgende doet zich voor: met mijn eerste motorfiets heb ik ondertussen al heel wat plezier beleefd. Dit is een CB600 (Hornet). Maar...eigenlijk wil ik ondertussen wel een motorfiets die wat sneller is en waarvan zowel remmen als veerelementen beter van zijn. Ik weet een TL1000R te koop van een vriend: perfekt onderhouden fiets van '01 met ongeveer 25000km op de teller. Het plan was om de CB te verkopen en met nog wat spaargeld erbij de TL1000R te kopen maar nu begin ik te twijfelen. Ik ben ondertussen erug gehecht geraakt aan mijn CB'tje.

Hadden jullie dat ook met jullie eerste fiets? Ging dat vlug over? Wat is jullie advies?

GreetZ

Afstand doen van iets waar je veel tijd in steekt is moeilijk. Ben pas verhuist en dit nieuwe huis heeft zo z'n voordelen ten opzichte van m'n oude huis, maar waarom ga je eigenlijk verhuizen? Je wilt vooruit in het leven, zo ook met je motor. Ik ben van schakelbrommer naar een motor gegaan, van het ene huis naar het andere. Ook al ben ik opgegroeid in dat oude huis en heb ik daar veel herrinneringen aan, het werdt tijd voor iets anders. Als ik ooit die 600cc zat ben zal het moeilijk worden om die fijne 2 wieler te verkopen, maar waarom zou je bij een 600 blijven hangen als je hart uit gaat naar een 1000cc?

Verkoop die CB, je kan er altijd aan terug denken.

PS: je kan hem natuurlijk altijd afmelden en hem in een vitrine in je slaapkamer zetten :}

Spijt als haren op mijn hoofd. Mijn 100cc YL1 verkocht voor f 100.-
Dat ding is nu z'n gewicht in goud waard.
full
1968

nooi spijt gehad met het verkopen van een fiets. Er komt altijd wat mooiers voor in de plaats :9 Kan me voorstellen dat je met een unieke klassieker moeite zou hebben, maar een rechtopenneer confectiemodel....da's alleen maar wat ijzer en plastic.

Mijn eerste motor heb ik in 1988 gekocht, een CB350f uit 1974 voor f.700.-
En in 1992, toen de achterband versleten was, de accu op was, ketting en tandwielen versleten waren, de olie overal doorheen sijpelde, de nokkenasketting spanner niet meer te verstellen was, heb ik hem verkocht voor f.1300.-

Het enige wat ik wel mis is het geluid uit de open uitlaat. :9~
Het was trouwens wel altijd starten en lopen.
En de enige onkosten die ik gehad heb was de benzine die erin moest.
Ben wel benieuwd of ie nog leeft.

full

Ik heb mijn eerste motor verkocht, toen ik een jaar ging varen voor m'n stage. Ik had geen zin om 'm een jaar te laten roesten, terwijl ie al olie zoop (naar Spanje zo'n beetje om het tankstation een litertje olie gekocht). Dus weg gedaan en ik hoorde later dat de jongedame die 'm van die handelaar had gekocht, het blok in de soep had laten draaien. Ik vermoed te weinig olie...

Geen spijt dus. :)

ja ik heb me eerste scooter nog heb hem nu al bijna 8 jaar vreet geen brood dat ding,denk dat ik deze motor ook niet wegdoe als je hem schorst kost ie toch niks.

Ik heb net mijn RF-je ingeruild. Spijt heb ik niet, maar het is toch wel een apart, naar, gevoel. Zo'n gevoel van "Ik moet me verontschuldigen aan mijn trouwe machine, wat ik doe is net zo erg als je trouwe hond aan een boom in het bos achterlaten."

spijt? nee.
jammer? ja.

altijd heel veel bijkijks gehad met mn vfr400... ding was in topstaat. blonk altijd. hij had gewoon de mooiste kleurstelling voor een vfr, en die zie je niet zo snel...
ik vond het jammer dat ik hem weg moest doen (had ff geld nodig). achteraf gezien had ik hem gewoon kunnen houden.

alleen nu rijd ik een bandit en dat vind ik toch wel iets prettiger rijden. iets lager poser en nekkendraai gehalte, maar dat komt wel als ik uitgemod ben })

owja, nog een piccie van "mn eerste"
trouwens verkocht aan een MFer, kc.

album_pic.php

spijt? nee.
jammer? ja.

altijd heel veel bijkijks gehad met mn vfr400... ding was in topstaat. blonk altijd. hij had gewoon de mooiste kleurstelling voor een vfr, en die zie je niet zo snel...
ik vond het jammer dat ik hem weg moest doen (had ff geld nodig). achteraf gezien had ik hem gewoon kunnen houden.

alleen nu rijd ik een bandit en dat vind ik toch wel iets prettiger rijden. iets lager poser en nekkendraai gehalte, maar dat komt wel als ik uitgemod ben })

owja, nog een piccie van "mn eerste"
trouwens verkocht aan een MFer, kc.

(Afbeelding)

Pfffffttttt.... hij blijft het ontkennen he B|

:+

ik heb 14 brommers gehad...heb alleen nog mijn cd-50 want dat was de beste en de mooiste. had ook een unieke ps-50 (dus niet de luxe), heb ik aan mijn pa verkocht want dat past mooi bij mijn moeders p50, dus we hebben hem nog..ze gaan ook niet weg (hoop ik).
mijn 1ste motor rij ik nog steeds op (xt550) en wil ik ook niet weg doen, altijd leuk voor erbij, een thumper. ik koop er nog wel eens een oude honda motor, + een racer en een tourder bij...zodat ik later uit een rij motoren kan kiezen (waar ik die dag zin in heb).
greetz

mn eerste motor met spijt.......in elkaar gereden ;(

maar ik heb alweer een nieuwe op het oogje...een Soes GSXR1100 })

Mijn erste motor was een nieuwe honda cb 4oo four in 1979 een 6 bak die je bijna altijd in zijn 5 had omdat hij in de 6 tegen de wind in wel heel erg in snelheid in boette.

CB400F_1.jpg

Tja ,ik kan dat gevoel,ik wil een gsxr750 B.J. 2001.
iIk heb een gsxr750 B.J.91,en kan er maar moeilijk afstand van doen.
Kan hem inruilen ,maarja wat krijg ik er voor terug?
3000 euro??? hooguit!
spaar liever ff door,en dan gaat ie lekker de garage in onder een dekentje. ;)
heb ik over 10 jaar 6 speeltjes staan. O-)

@BasE: Geen nekdraaiers bij je bandit? doe je toch wat fout ;) Mij lukt het altijd! 8-)

Mijn huidige motor ga ik voorlopig nog niet wegdoen :)
Maar als ik 'm weg doen zal ik het wel jammer vinden maar geen spijt hebben (ga er even vanuit dat er iets anders -> beters voor terugkomt)

Nooit geen spijt van iets verkopen , bijna altijd winst en ga er altijd op vooruit ... :] :] :]

dus als er nog iemand wil bieden op mijn motoren ??? O-)

M'n eerste motorfiets was een Fireblade uit '93 noodgedwongen verkocht aan een maat van me
Hij heeft er nog minder plezier aan beleefd dan ik,meneer was zo slim om hem achterin een auto te "parkeren" gelukkig was hij wel zo slim om af te stappen before impact
Ja ik kan wel zeggen dat ik het jammer vind dat ik die niet meer heb,was toch een hele leuke motor...
Weet het kenteken nog uit mijn hoofd:MR-68-FL

Greetz Remco

Ik heb mijn eerste motorfiets nog. En wil hem oko niet wegdoen. Zodra ik ooit tijd heb draai ik hem helemaal uit elkaar en maak alles weer als nieuw. En dat voor een Appie RS 125 uit '99 :P

Ik had er destijds veel moeite mee.
Had mijn eerste motor, Kawa GPX 750 R, ingeruild op een Kawa ZX7R. Toe ik week later bij de motorzaak kwam zag ik dat ze mijn GPX al totall hadden gereden.

Niet echt, heb mijn eerste motor (5 jaar oude GSX600F) één jaar gehad en hem daarna ingeruild voor een nieuwe Thundercat; nooit spijt gehad.
Die Thundercat vorige jaar dan na 3 jaar ingeruild voor mijn Tuono ... daar had ik iets meer moeite mee.

Hee ik zie nu de foto van die CB350f van Goose.
Weet iemand zijn mailadres?
Het zou kunnen dat ik hem nu heb.
Heb er alleen een 4 in 4 op zitten maar mijne is ook zwart zelfde kleur enzo en een iets ander stuur.

Mail evt maar naar hondasander@hotmail.com voor foto`s

1e motor cx500e heb ik met 1000 euro winst verkocht toen ik heel erg moeilijk zat met geld. Ik was toen in een keer uit de schulden. Ik vond de wegligging ervan niet optimaal.

Terug
Bovenaan Onderaan