Je gaat motorrijden en neemt mee..

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Deze week is een pech week voor mij niet te filmen .
je weet wel zon week waar je wasmachine en koelkast en je auto het begeven en je geld er als water vandoor gaat om dingen die kapot zijn gegaan te repareren.

Baal wel het meest van dat mijn contacslot sleutel me vaarwel gezegd heeft toen ik lekker aan het :] was.

Nu zat ik me zo te bedenken dat als je gaat rijden en wat verder van huis gaat wat dan erg handig zou zijn als je dat bij je had onder je buddy seat ( bij mij is dat onder de buddy )
Zo van stel je krijgt pech van welke aard dan ook . Wat is dan handig ??

mhh .... ( denk denk )

ik zou denk ik meenemen :
1 liter olie en evt kettingsmeer ( in mijn geval scott oiler olie )
bougiesleutel met reserve bougie
rolletje plakband ( ductape of iets dergelijks )
passende steek ringsleutels en een bahco sleutel
aantal schroevendraaiers en tangetjes.
mini verband trommeltje lijkt me ook wel handig.
stukje touw en een zakmes met div handige dingen er aan.
zaklampje met volle batterijtjes

aanvulling Testa-Rossa : lampjes en Ty-Wraps

aanvulling Adriano : bandenrepareer setje met luchtpatronen

aanvulling van gilles : inbus sleutel setje


wie vult hem aan ??
ik zal deze post steeds editen om er de nuttige dingen bij te zetten.
Let wel: het moet een compact kitje zijn dat onder je zadel past o.i.d.

edit: wat aanvullingen er bij gezet
 
Laatst bewerkt:
Je hebt van die handige bandenrepareer setjes met luchtpatronen. Bij de BMW zitten die standaard erbij.

Dan heb je toch nog steeds een pomp nodig om hem op te pompen.. Als je die hebt, dan is zo'n setje idd enorm handig.

Verder heb ik het standaard gereedschapsetje van suzuki bij me, portomonnee met contant geld en mn telefoon.
 
Mijn dogtag (id plaatje) als ik een ongeluk krijg en niet meer kan praten, dat ze in ieder geval weten wie ik ben en wat voor bloedgroep ik heb. Verder een telefoon, geld(cash en plastic) rijbewijs, motor papieren, standaard sleutel setje ( inbus steeksleuteltje enz.) Volgens mij was dat het wel zo'n beetje.
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig niks want heb geen motor maar ik zat aan zon "zwitsere tang" te denken. Een tang waar allerlei handige apparaten uit te klappen zijn. Ding heet multitool.
Geen idee welke van de 100 variaties alleen.
http://www.shop4gerber.co.uk/gerber_method_1529.html
 
Laatst bewerkt:
Deze week is een pech week voor mij niet te filmen .
je weet wel zon week waar je wasmachine en koelkast en je auto het begeven en je geld er als water vandoor gaat om dingen die kapot zijn gegaan te repareren.

Baal wel het meest van dat mijn contacslot sleutel me vaarwel gezegd heeft toen ik lekker aan het :] was.

Nu zat ik me zo te bedenken dat als je gaat rijden en wat verder van huis gaat wat dan erg handig zou zijn als je dat bij je had onder je buddy seat ( bij mij is dat onder de buddy )
Zo van stel je krijgt pech van welke aard dan ook . Wat is dan handig ??

mhh .... ( denk denk )

ik zou denk ik meenemen :
1 liter olie en evt kettingsmeer ( in mijn geval scott oiler olie )
bougiesleutel met reserve bougie
rolletje plakband ( ductape of iets dergelijks )
passende steek ringsleutels en een bahco sleutel
aantal schroevendraaiers en tangetjes.
mini verband trommeltje lijkt me ook wel handig.
stukje touw en een zakmes met div handige dingen er aan.
zaklampje met volle batterijtjes

aanvulling Testa-Rossa : lampjes en Ty-Wraps

aanvulling Adriano : bandenrepareer setje met luchtpatronen

aanvulling van gilles : inbus sleutel setje


wie vult hem aan ??
ik zal deze post steeds editen om er de nuttige dingen bij te zetten.
Let wel: het moet een compact kitje zijn dat onder je zadel past o.i.d.

edit: wat aanvullingen er bij gezet
Je rijd tog geen Harly zeker O-)
Ik heb genoeg aan m,n portomonee om te kunnen tanken :+
 
Laatst bewerkt:
Reserve fiets achterlichtje. Verbazend goede zichtbaarheid, kun je nog veilig thuiskomen als je achterlicht het begeeft. Ook heb ik altijd een bagagenetje in mn topkoffer liggen, voor als ik onderweg koopziek zou worden (vrouw).
 
Reserve fiets achterlichtje. Verbazend goede zichtbaarheid, kun je nog veilig thuiskomen als je achterlicht het begeeft. Ook heb ik altijd een bagagenetje in mn topkoffer liggen, voor als ik onderweg koopziek zou worden (vrouw).
dat fiets achterlichtje is wel een goeie :) koopzieke vrouw moet je gewoon thuis laten :+
 
portefeuille, huissleutels en gsm en verder niets

met dat gereedschapssetje kan je toch niets als je wat hebt,papieren laat ik ook thuis,verzekering zit in m'n portefeuille samen met een kopie van de papieren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan