Je grootste blunder op de motor

wilco1979

Die hard MF'er
9 mei 2017
354
17
lelystad
Ik zag een dergelijk topic op de facebook groep de motorrijder en heb me suf gelachen.

Leek me leuk om hier eens te kijken wat er geblunderd is met de motor.

Ik trap af, mijn domste actie op de motor totnogtoe was tijdens mijn 3e AVD examen. Voorafgaand aan de examenrit ging ik na het BRAVOK verhaal de verlichting testen en bewoog ik kennelijk net teveel met het stuur waardoor stuurslot erop ging bij de XJ6. Examinator instructeur en ik proberen proberen en er geen beweging meer inkrijgen, en van ellende maar afgereden op de andere XJ6 van een mede leerling.... Na het examen was er een andere instructeur die met klein beetje rommelen alsnog de motor van het stuurslot kreeg, beetje jammer. :+
 
Ik doe mee: Net geslaagd, weer op de motor gestapt vanuit CBR. Instructeur en mede (geslaagde) leerling stoven er vandoor. 'in mijn oortje' Hee kom je nog! Ding wilde maar niet starten... uiteindelijk het euvel gevonden... zijstandaard |(

Daarna wel als een malle er achteraan en aan kunnen sluiten. Dan ben je blij dat je een helm op hebt met zonnescherm :+
 
Nou vooruit...mijn "Moment of Shame"
Stukje getoerd en zet mijn motor neer bij een tuincentrum bij mij in de buurt. Even bij zoonlief kijken die daar werkt. Even later wil ik weer opstappen, start de motor niet meer... Nu ben ik zelf technisch redelijk onderlegd qua auto's, maar ben met motorfietsen redelijk vers. Het ding gaf geen krimp. Jeetje, en nu? Accu leeg? Gelukkig werkt mijn neefje bij een motorzaak in de buurt. Ik hem gebeld, hij was in de buurt en had nog een accu in de auto staan. Hij kwam er aan.

Hij controleert een en ander en zegt....."Oompje, waarom heb je de kill-switch op uit staan?"......... _O-
 
Net nadat ik mijn rijbewijs had willen wegrijden, motor wil niet starten... alles gecheckt, behalve dat hij nog in de versnelling stond :+
 
Dat ik 35 jaar geleden mijn maat bijna verloor na een wheely, hij hing goddank nog lang uit aan de buddyriem .
sorry Kees .. -O-
 
Laatst bewerkt:
Keer diesel getankt.. Er stond heel groot vPower op de pomp, en heel klein diesel. Was maar 1,5 liter, maar moest toch een tuinslang aanschaffen en m leegzuigen natuurlijk :r .. Geluk was dat een tuincentrum maar een paar deuren verderop was.
 
Op deze ben ik niet trots..

Midden in een tunnel zonder benzine komen te staan met een nieuwe motor. Bij thuiskomt er achter komen dat er (uiteraard), precies zoals bij alle voorgaande motoren die ik heb gehad, een reservestand op de kraan zit...
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor bijna laten vallen door een.........wattenstaafje. :+
Remmen, voet neerzetten en ik stap precies op een wattenstaafje waardoor mijn voet wegrolt en ik in spagaat met de motor tussen mijn benen heb staan hannesen.
Ik weet niet hoe, maar ik heb m net tegen kunnen houden. :P
 
Mijn motor bijna laten vallen door een.........wattenstaafje. :+
Remmen, voet neerzetten en ik stap precies op een wattenstaafje waardoor mijn voet wegrolt en ik in spagaat met de motor tussen mijn benen heb staan hannesen.
Ik weet niet hoe, maar ik heb m net tegen kunnen houden. :P


Rooien zijn taai . ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij een motortour heel stoer wegrijden op mijn toenmalige 2 weken oude BMW GS

Schijfremslot....

Sindsdien een kabeltje
 
een tijd terug denken dat ik dat crossbaantje wel kon doen, en de motor erbij neerlegde.
 
Dodemansknop vergeten, zijstandaard vergeten, paar liter diesel getankt, 2 uur gewacht op de ANWB omdat m'n motor geen stroom meer had en erachter komen dat het accuschroefje niet meer goed vast zat, in de sneeuw naar m'n stageplek rijden omdat ik de bus had gemist en vervolgens onderuit gaan na 20km op de stoep omdat ik m'n motor wou parkeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Keer diesel getankt.. Er stond heel groot vPower op de pomp, en heel klein diesel. Was maar 1,5 liter, maar moest toch een tuinslang aanschaffen en m leegzuigen natuurlijk :r .. Geluk was dat een tuincentrum maar een paar deuren verderop was.

Idem hier,alleen bij de BP toen was net de Ultimate Diesel te koop en ik tankte
altijd Ultimate 98 ,niet goed opgelet en de Diesel getankt,vond het al zo goedkoop
aan de kassa :+
 
ga mijn nieuxwe motor ophalen. mijn vrouw brengt mij naar de winkel. Na enige tijd kunnen we vertrekken, mijn vrouw neemt één helm mee en ik zet de andere op m'n kop en rij naar huis
Thuisgekomen willen we een ritje maken en zet mijn vrouw die andere helm op. Blijkt dat ik met mijn dikke kop de 'small' van mijn vrouw opgezet had en daarmee naar huis ben gereden.
Ik vond het al raar dat de zonneklep in die helm tegen m'n neus kwam :+

Dus maar van helm gewisseld, en toen konden die paar hersencellen van mij terug ademen _O-
 
Zulke topics zijn er al meer geweest.

Maar het blijft leuk ter leering ende vermaeck :)

Hoe veel wil je er hebben...
- 's Nachts een automobilist aanspreken op zijn uitgeschakelde verlichting terwijl mijn eigen verlichting ook uit stond

- Schijfremslot vergeten toen ik net mijn eerste motor had voor een vol terras

- Vele malen startproblemen door vergeten killswitch en/of jiffy

- Motor op de jiffy laten zakken, en er dan te laat achter komen dat de jiffy nog ingeklapt is

- Denken "ik moet nog net dat tankstation langs de snelweg halen met die drie druppels benzine, er is zo toch een tankstation"... en er dan achter komen dat je dat tankstation gemist hebt... en er DAN achter komen dat je tankschakelaar allang op RES stond... Zucht.

- Contact vergeten af te zetten tijdens pauze... Een uur lang. Middenin de weilanden in the middle of nowhere. Om 4 uur 's nachts. Op koninginnenacht. (Iets met een petfles.) Met de verlichting aan en een meerdere apparaten aangesloten om te laden. Telefoon had ook geen stroom meer. Probeer dan maar eens hulp te vinden :) Uiteindelijk de CBR1000F alsnog weten aan te rennen gelukkig, maar man dat viel zwaar.

- Met je Hollandse kaaskop niet goed voorbereid zijn op een steil Spaans bergbochtje, een versnelling te hoog en opeens geen vaart meer hebben, en zo de diepe greppel inrollen. Daar een minuut geen kant opkunnen omdat elke beweging tot een val zal leiden. En dat er dan opeens een busje langsrijdt (terwijl je daarvoor drie kwartier niemand tegenkwam) met vier bouwvakkers erin die uitstappen, eerst heel hard moeten lachen en "hollanda olé!" roepen, maar dan met vereende krachten je 250 kg wegende motor met jouw dikke reet erbovenop zo hoppa terug de weg op tillen. Ik ben zelden zo beschaamd en dankbaar tegelijk geweest :)

Verder natuurlijk nog allerlei gelegenheden waarin je geen voorrang krijgt van iemand, daar dan geirriteerd van raakt, en dan de volgende dag ziet dat er wel degelijk haaientanden stonden... Dat soort fouten. Maar goed, om dat nou blunders te noemen, gewoon slecht opgelet.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens een storm omver worden gewaaid door een windvlaag terwijl je stil staat bij het stoplicht. Gelukkig kon de grote groep toekijkende scholieren er om lachen.
 
Bedankt voor de lach. :t

:)


- Met je Hollandse kaaskop niet goed voorbereid zijn op een steil Spaans bergbochtje, een versnelling te hoog en opeens geen vaart meer hebben, en zo de diepe greppel inrollen. Daar een minuut geen kant opkunnen omdat elke beweging tot een val zal leiden. En dat er dan opeens een busje langsrijdt (terwijl je daarvoor drie kwartier niemand tegenkwam) met vier bouwvakkers erin die uitstappen, eerst heel hard moeten lachen en "hollanda olé!" roepen, maar dan met vereende krachten je 250 kg wegende motor met jouw dikke reet erbovenop zo hoppa terug de weg op tillen. Ik ben zelden zo beschaamd en dankbaar tegelijk geweest :)
 
Paar weken geleden nog, onderweg met broer die op mijn vorige motor rijdt. Hij rijdt op reserve en ik stel hem gerust dat hij thuis nog 'makkelijk' haalt, tenslotte al vaker flinke afstand op reserve afgelegd moet die motor. Precies als we vanuit het zuiden de parallelbaan van de Brienenoordbrug oprijden, hoor ik 'F*CK!' en zie het gashandje driftig draaien maar de motor vertragen. Je raadt het al.
Hij heeft een week lang lopen hoesten van het duwen de brug op, want z.s.m. wég daar, levensgevaarlijk.
Blunder eerste klas.
 
Mijn motor bijna laten vallen door een.........wattenstaafje. :+
Remmen, voet neerzetten en ik stap precies op een wattenstaafje waardoor mijn voet wegrolt en ik in spagaat met de motor tussen mijn benen heb staan hannesen.
Ik weet niet hoe, maar ik heb m net tegen kunnen houden. :P

Vertel nog even hoe je thuis aan komt terwijl de tank van je motor al helemaal leeg is.

Niet echt blunder maar wel grappig. Behalve....

2x !!
 
Heb hem ooit al eens ergens gepost, maar vooruit nog een keer..


Woonde in een flat, met garage er onder, en een keer in de zoveel tijd kwam een van de flatbewoners dronken thuis en zette de auto precies voor mijn deur, zodat ik er niet met de auto uit kon...
Die zomerdag dus weer, had geen zin en geen tijd in gezeik, dus kon de motor er wel uitkrijgen, dus die maar gepakt...
Nou woon ik 6 km van mijn werk, dus vond het niet nodig de slippers uit te doen en laarzen aan te trekken, dus in een blouse en slippers en spijkerbroek die 6 km afgelegd...was een mooie zonnige dag....

Eind van de dag moet ik naar huis, en wat denk je een gigantische regenbui, en leek er niet op dat het voorlopig droog werd, dus in mijn blouse spijkerbroek en slippers in de stromende regen de poort uit, en het eerste wat ik dan moet is een snelweg over steken, en daar staan stoplichten....

Dus sta natuurlijk voor rood te wachten, en naast me een aso met petje in een beemer, dus denk nog dat gaat ie niet winnen....

Groen....
Ik trek weg, moet door vier rijsporen, mijn motor begint te slippen, maak een highsider, en hangend aan het stuur verlies ik mijn slippers, en kom aan de overkant met kunst en vliegwerk tot stilstand...
motor maar op de zijstandaard, en in de regen op de sokken 2 rijbanen overgestoken om mijn slippers weer op te halen....

helm maar niet afgezet...
 
Drie noemswaardige blunders op de motor, ik begin bij de ergste:

In deze bocht, een driekwart uitrit, op de E40 komende van Leuven naar Tienen, en die een verzakking heeft boven de TGV lijn. Een winterse dag, -2°C, kurkdroog en volle zon, met veel zelfzekerheid door de bocht, met ietwat te koude banden. In de verzakking verliest het achterwiel grip, ik was echter warempel in staat de motor weer recht te trekken, maar dan begin ik bij mezelf te denken, "NIET op de wit/gele betonnen vangrail knallen, NIET op de wit/gele ..." KNAL/KLABANG/SCHUUR/SCHUUR/SCHUUR, ja dat zat er aan te komen.
Iets met TARGET FIXATION |(
Nou, ik kwam er met wat spierpijn af, motorpak en helm hebben goed hun werk gedaan, en de motor bewees een automatisch parkeer systeem te hebben, want na snelheidsverlies kantelde die weer naar rechts, stak de uitrit over, en parkeerde zich mooi met het voorwiel onder de vangrail aan de binnenkant :')
Oprapen was dus niet nodig :+
Gevolg, veel schade, zowel financieel als mentaal, maar wel een goed (en duur) leermomentje :X
Nu raad ik iedereen aan om na het behalen van het rbw'tje, toch zo snel mogelijk een bochtenstage/cursus te volgen :t

Een minder dure blunder, de motor willen parkeren bij mijn toenmalig werk, met een zwier afstappen, en dan klabang, de motor op de grond en ikzelf ernaast ... oeps, de jiffy vergeten uit te klappen ... en een 20 tal mensen hebben dat natuurlijk weer gezien :$
Gelukkig waren er wel enkele helpers :t

En dan een blunder zonder schade.
Tijdens het rijden begint de motor te sputteren, aan de kant, proberen te starten, lukt, weer rijden, maar pas in tweede en valt weer uit. Weer aan de kant. Alles nagaan, en nee hoor, het heeft helemaal niks ofte niks met diene kill switch te maken! Blijven zoeken, proberen starten, soms aanslaan, maar steeds minder. Uiteindelijk batterij plat. Ik bel Toering (wegenhulp), die komen, zetten er de startkabel op, en voor hij wil starten kijkt hij wat rond, en vraagt dan, "zit er nog genoeg benzine in?" Waarop ik antwoord, "ja, nog een vierde ongeveer."
"Oke", zegt de man, "dan zet ik het benzinekraantje wel eerst op reserve."
... ik werd zo roooooooood als een tomaat!!!
Gelukkig kon de man er mee lachen, "ach, we maken wel erger mee hoor."

Deze drie zaken dateren nog van in het begin van mijn motorleven. Ondanks is het niet starten wegens kill switch ook al wel voorgevallen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een keer met afstappen met mijn voet iemand anders aantikken.
Daardoor uit balans, en ik val ik met dank aan mijn mede rijders net niet om.
Ze konden me nog net op vangen.

Verder een keer vergist met inhalen (met duo passagier), er was gelukkig nog genoeg ruimte tussen vrachtwagen en caravan.
Sinsdien haal ik van zijn leven niet meer in op een 2 baans weg.


Toen ik stage liep bij het toenmalige motorhuis safe (1981)
Werd de BPM per 1-1-1982 ingevoerd.
Tussen kerst en nieuwjaar was de werkplaats gesloten.
Behalve de stagier natuurlijk, want dat was wel makkelijk voor bandjes wissellen e.d.
Maar vanwege de aankoomde BPM werden ineens veel motoren verkocht.
Dus uitkratten en ff een proefritje.
Het had s'nachts gesneeuwd. de straten waren schoon maar het parkeer terrein dus niet helemaal.
Ik kwam dus met een splinternieuwe Honda CB900 het terrein op ,
En je raad het al , hij breekt van achter uit.
De eigenaar stond te kijken , hoe ik met heel veel geluk de motor nog net kon opvangen.
Was uiteraard meer geluk dan wijsheid.
 
Vertel nog even hoe je thuis aan komt terwijl de tank van je motor al helemaal leeg is.

Niet echt blunder maar wel grappig. Behalve....

2x !!


:+
Mijn blunder waar jij het slachtoffer van werd.


Lekker ritje gemaakt met MBM. Nog een klein stukje door de polder richting huis.
Laten we van motor ruilen! Leuk!
Op zijn motor zitten de spiegels voor mij niet goed, maar ach, paar km, ga er niet mee hannesen.
Dus ik rij lekker naar huis op zijn motor, voorbij het volle terras en kom thuis aan.
Stap af om de poort open te doen....huh, geen MBM?
En zo'n geweldige rijder ben ik niet om MBM kwijt te rijden dus er moest iets anders zijn.
Hup, terug op de motor, weer voorbij dat volle terras en de polder weer in.
Daar staat ie, tegen de motor aangeleund. Benzine op :+
Wat nu?
Ik weer op mijn eigen motor, MBM met zijn voet tegen mijn motor en duwen maar.
Weer voorbij dat volle terras, waar we een lachsalvo en applaus kregen. :')

En dit heb ik hem 2x geflikt. Ruilen van motor als de tank leeg is.
De tweede keer( toen ik wel in de spiegels keek) zag ik hem niet meer en dacht Hij zal toch niet gevallen.... oh wacht. Nee, niet weer. _O-
Omgekeerd en ja hoor, daar stond ie tegen mijn motor aangeleund. Tank leeg. Again.

En nee, ik heb dat niet bewust gedaan, hoewel je het bijna zou denken. :+
 
Mooie verhalen :)
Zelf een paar keer de motor niet gestart kunnen krijgen dankzij een vergeten jiffy.
Helaas ook de jiffy wel eens vergeten uit te klappen. Gelukkig viel hij dankzij een muurtje niet helemaal om waardoor de schade beperkt bleef.
 
1. Schrijfremslot vergeten
2. Schrijfremslot vergeten
3. Schrijfremslot vergeten
4. Schrijfremslot vergeten

Nu toch maar een reminderkabel gekocht. Nog wel op zoek naar remschijven..

5. Benzine op terwijl je 130 rijdt op strook 1 (meest linker) van een 4-strooks snelweg.
6. Dag later, benzine op terwijl je 130 rijdt op strook 1 (meest linker).
7. Jaren later, benzine op terwijl je rijdt op strook 1 van een wisselbaan zonder vluchtstrook. Dat kan ik echt niemand aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan