Je hangt plat in de bocht en dan...

Maar ehh: Geen druk op het achterwiel betekent onbelans, en je gaat dan rechtuit of op je bek, telt niet.

Vertel eens wat meer mensen :)
 
geweldig... :)

als je heel handig bent...misschien lukt het...en als je dan echt een bikkel bent...ga je ook nog een standing christ doen...op je hoofd...wel te verstaan...



en dat terwijl je in de bocht bezig bent?
da\'s knap
 
maar om serieus antwoord te geven...

gewoon schakelen...

en dan heb je je motor in de toerenbegrenzer, maar je wilt harder, wat doe je?

-Janken laten
-Gas terug
-Koppeling indrukken en schakelen
-schakelen zonder de koppeling te gebruiken
-Voor de bocht in een hogere versnelling
-zo\'n snelschakelaar kopen (zie topic Unstable)
-anders
 
en dat terwijl je in de bocht bezig bent?
da\'s knap
:)
U begrijpt hopelijk wat ik bedoel. Voor de meeste circuits staat de standaard gearing veel te lang. Kwam op Assen nooit in 6. Inmiddels voor tandje minder. Is ook op straat dikke pret. Voor een paar tientjes veel meer trekkracht en wheelies ohne ende.
 
Schakelen, met voorkeur zonder kopeling. Wat wil je dan? Je blok opblazen ofzo?
 
Ik heb vroeger met een schakelbrommer ook regelmatig zonder koppeling geschakeld als mijn koppelingshendel weer eens gebroken was omdat ik op mijn bek was gegaan. Valt me op dat er meerdere zijn die het ook op de motor doen en dan ook nog in een bocht. Als je dat doet moet je gas toch ook los laten? Als je dit in een bocht toepast lijkt me dat je juist heel abrupt van het gas af gaat en er weer op of zie ik dat weer helemaal verkeerd? :)
 
Als je dat doet moet je gas toch ook los laten? Als je dit in een bocht toepast lijkt me dat je juist heel abrupt van het gas af gaat en er weer op of zie ik dat weer helemaal verkeerd? :)
ja....
juist als het doorschakelen snel en vloeiend moet (bocht, wheelys), doe je dat zonder koppeling. Lichtjes tegen je schakelpook drukken, minimaal gas dichtdoen en je schuift em zo een versnellinkie omhoog. Probeer maar es met gewoon rijden. Ik doe het ook vaak tijdens \"gewoon\" rijden omdat ik wat lui ben, en het voelt goed aan voor de motor.
 
maar is het ook goed voor de motor en voor je versnellingsbak. Ik doe het ook weleens als ik snel optrek en dan zo snel mogelijk wil overschakelen, maar het lijkt me toch niet al te lekker voor je motor.
 
overschakelen, maar het lijkt me toch niet al te lekker voor je motor.
waarom niet?
als je het netjes doet, en em er niet met alle kracht in schopt kan er toch weinig mis gaan. Wel de druk op je pookje houden totdat ie goed in zijn versnelling zit. Ik heb eerder het idee dat het beter voor je motor is (asjutnetjesdoet)
 
lekker je bak martelen, schakelen met vermogen erop is errugh FOUT!! daarom hebben ze een quickshifter uitgevonden. met dat je schakelt ontbreekt deze de ontsteking voor een paar msec en valt het vermogen van je bak dan kan je netjes doorschakelen zonder koppeling..

en als je plat (knie aan de grond) in een bocht ligt zou ik niet gaan schakelen hoor...
 
lekker je bak martelen, schakelen met vermogen erop is errugh FOUT!!
daarom gas er een beetje af, tot je een soort vrijloop voelt..
als je het gas er helemaal af haalt dan rem je weer af op de motor krijg je hem ook niet goed in de volgende versnelling... gewoon goed je blok aanvoelen... geen quickshifter voor nodig.
 
Ik schakelde dus gewoon... Kheb in die lange bocht steeds van 3 naar 4 geschakeld... ( Voor mijn gevoel zit er ook effe een stukje recht in.. En daar schakelde ik dus.

Van de drie naar de vier......aaaaahhhhh ;( ik zal het maar toegeven ik ga in dat korte rechte stukje van twee naar drie. Mag ik in de langzame groep aub...
 
Opschakelen zonder koppeling lukt mij ook al aardig, al moet ik nog goed oefenen met de stand van de gashand. Om zonder koppeling schokvrij te schakelen is nog best moeilijk! Tot nog toe kan ik geloof ik beter met koppeling schakelen als ik vol gas in een bocht zit, maar ja, bij 12000tpm trekt hij zo hard aan mijn handen dat ik er niet al te happig op ben om mijn vingers van het handvat af te halen! Dus dan toch maar even gas los, tikje omhoog, snel weer gas erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan