Je hangt plat in de bocht en dan...

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
en dan heb je je motor in de toerenbegrenzer, maar je wilt harder, wat doe je?

-Janken laten
-Gas terug
-Koppeling indrukken en schakelen
-schakelen zonder de koppeling te gebruiken
-Voor de bocht in een hogere versnelling
-zo\'n snelschakelaar kopen (zie topic Unstable)
-anders
 

Ik zou het niet weten, vertel het me maar


Persoonlijk probeer ik hem van te voren al in de goede versnelling te krijgen, maar dat gaat wel eens mis.

En dat is vooral jammer in de bocht voor het lange stuk van het circuit in Lelystad.

En dan heb ik de neiging om hem dan maar over te schakelen, maar wat Rev. zegt, ben ik ook bang dat ik op de bek ga. Of niet?
 
Idd, ik riskeer dat dus ook niet, schakelen midden in een bocht...

Maar misschien kan het best. :?
 
Ik schakelde dus gewoon... Kheb in die lange bocht steeds van 3 naar 4 geschakeld... ( Voor mijn gevoel zit er ook effe een stukje recht in.. En daar schakelde ik dus.
 
Daar kun je schakelen ja, maar soms had ik hem dan al een tijdje aan het janken, en dat kost snelheid })
 
Ik zou een andere motor kopen. Mede daarom dat ik de 25kw ook verpatst heb. Ok, ik heb nu iets wat langzamer is op de weg, but I will return :)

Overigens snap ik dat je niet lult over 25kw, maar over een echte toerenbegrenzer :)
Maar daarom kan je ook een andere motor kopen! :)
 
Overigens snap ik dat je niet lult over 25kw, maar over een echte toerenbegrenzer :)
Maar daarom kan je ook een andere motor kopen! :)

Die motor klimt niet oneindig in zijn toeren. Op een gegeven moment in je rode gebied begint hij te hikken (ook erg onhandig in een bocht) en dat is je toerenbegrenzer. Praktisch alles wat tegenwoordig op de weg rijdt heeft er een, wel zo goed voor de garantie als je hem niet 4000tpm kunt doortrekken in het rode gebied (bv. bergje af en niet opschakelen).
 
Kiezen voor de bocht idd.. lijkt me helemaal geen strak plan om te gaan schakelen als je al hard door een bocht gaat.. Of je moet wel heel goed weten wat je doet.

Daarom schakel ik voor een bocht, want ik heb nog werkelijk geen idee waar ik mee bezig ben :P
 
Die motor klimt niet oneindig in zijn toeren. Op een gegeven moment in je rode gebied begint hij te hikken (ook erg onhandig in een bocht) en dat is je toerenbegrenzer. Praktisch alles wat tegenwoordig op de weg rijdt heeft er een, wel zo goed voor de garantie als je hem niet 4000tpm kunt doortrekken in het rode gebied (bv. bergje af en niet opschakelen).

Ja precies, daarom zei ik ook dat het niet om 25kw ging :) Maaruh, zou heel wat motorblokken schelen als dat vroeger ook al bestond.

Ennuh dat schakelen in de bocht ; lijkt me idd een beetje link, tenzij je het elke dag oefent.

Even over snelheidsbegrenzing, niet toerenbegrenzing;

Zijn trouwens die Japanse motoren al te koop die maximaal 299km/u lopen? Geloof dat ze niet harder meer mochten lopen?
 
Ik heb zo te lezen op Lelystad op hetzelfde stuk geschakeld als HELLdesker, dat gaat dus best dat schakelen in en bocht.
 
Ik heb zo te lezen op Lelystad op hetzelfde stuk geschakeld als HELLdesker: en dat gaat best dat schakelen in en bocht.
 
Gearing iets korter zetten (voor tandje minder, of achter 2-3 tandjes erbij), en in hogere versnelling de bocht in.
 
Zo te lezen is GUZ, de enige die in de bocht schakelt maar dan zonder koppel :} Kun je er wat meer over vertellen GUZ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan