Je maakt wat mee |(

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Op maandag 20 mei 2002 15:55 schreef poohbeer het volgende:Dan moet je de regering aanpakken en niet de scootertjes.
Verkiezingen zijn net geweest en ik vraag mij af of ik hiervoor bij de regering moet zijn ;)

Ik vraag me eigenlijk best wel af of jullie op de weg ook echt zulke eikels zijn als jullie hier zeggen, scootertjes wat pesten door er ineens (al dan niet bijna) van de weg te drukken, spiegels aftrappen/afslaan. Want sorry hoor, maar dit soort dingen zie ik hier gewoon veel te vaak onthaalt worden als kewl op't forum en dan ga'k me mening toch nog eens moeten opverdenken.
Spiegels aftrappen heb ik nog nooit gedaan. Te schijterig omdat het verkeerd af kan lopen.

Mar Pooh, iedereen heeft een eigen mening en als jij anders wilt gaan denken over bepaalde motorrijders dan mag jij dat lekker van mij doen hoor ;)

Misschien is het wel waar dat (bijna) al die motorrijders associale eikels zijn.
Volgens mij zit jij niet zo lekker in je velletje :? Je bent de laatste tijd enorm op dreef moet ik zeggen })
 
Tussen de file doorrijden mag officieel niet in Nederland maar het wordt gedoogd, mits je het met lage snelheid doet.

Net bijna m'n GSX-R in puin door een stel van die k*tbejaarden in een of andere grote Volvo. |(

Ik kwam van rechts (reed op zo'n 80 km weg), links vanuit een zijweg kwam die Volvo aangereden, remt af... ik rij dus door, rijden zij ook zomaar ineens de weg op, schrok me kapot, gelukkig remden die bejaarde lijken net op tijd met gierende banden, anders was ik er zo met 80 bovenop geknald. :( Kon nu nog net met de motor tussen berm en de neus van die Volvo doorsturen.
Weg met die seniele oudjes in het verkeer. :j
 
Tussen de file doorrijden mag officieel niet in Nederland maar het wordt gedoogd, mits je het met lage snelheid doet.

Net bijna m'n GSX-R in puin door een stel van die k*tbejaarden in een of andere grote Volvo. |(

Ik kwam van rechts (reed op zo'n 80 km weg), links vanuit een zijweg kwam die Volvo aangereden, remt af... ik rij dus door, rijden zij ook zomaar ineens de weg op, schrok me kapot, gelukkig remden die bejaarde lijken net op tijd met gierende banden, anders was ik er zo met 80 bovenop geknald. :( Kon nu nog net met de motor tussen berm en de neus van die Volvo doorsturen.
Weg met die seniele oudjes in het verkeer. :j

Ach een beetje uitdaging tijdens het motorrijden is toch niet erg })
 
Volgens mij zit jij niet zo lekker in je velletje :? Je bent de laatste tijd enorm op dreef moet ik zeggen })
Tuurlijk wel.. maar vind jij't dan allemaal maar normaal dat jij mensen gaat 'aanpakken' als ze iets verkeerds doen? Ik niet, daarom dat'k nu reageer.. deze discussie is een heeele tijd terug ook nog geweeest trouwens, toen reageerde ik net zo dus die 'de laatste tijd zo op dreef' slaat niet echt op iets :)
 
Op maandag 20 mei 2002 16:44 schreef poohbeer het volgende:....toen reageerde ik net zo dus die 'de laatste tijd zo op dreef' slaat niet echt op iets :)
Ik vind je gewoon de laatste tijd nogal wat "aangebrand" met reageren in het algemeen ;)

En nee ik vind het niet normaal, maar als die ettertjes niet even op het rechte pad worden gezet dan heb je ze de volgende keer wel binnenhangen, terwijl het jouw schuld niet is.
In principe een soort van : Bezint eer ge begint ;)
 
'k Ben niet zeker, maar ik heb dus érg sterke twijfels of het effectief wel mag. Jouw verhaaltje lijkt me een verhaaltje door MAG ofzo om als je't doet en hetwelke zeer nuttig is om ongevallen te vermijden maar totaal niks zekerheid geeft voor als je een ongeval meemaakt. Ga er dus aub niet op verder tenzij je zeker ben't dat het wetten zijn die er omschreven worden!
Het mag. ( het wordt gedoogd = het mag.) Blowen wordt gedoogd dus het mag enz enz... In NL MAG je tussen de file door en MAG je naar voor rijden bij het verkeerslicht. GEEN agent ( hoe slecht geslapen of sjagerijnig ook.) zal je daar een bekeuring voor geven. Wat een agent wel kan doen is je een boete geven voor te snel ( en dus gevaarlijk weggedrag = artikel 5.) tussen de auto's doorrijden.
In Duitsland daarintegen is het verboden.
Ohw ennuh pooh, jouw twijfels heb je maar. Da's jouw probleem. :P
Jij hoeft als Belg de nederlandse verkeerswetten niet te kennen.
 
Het mag. ( het wordt gedoogd = het mag.) Blowen wordt gedoogd dus het mag enz enz... In NL MAG je tussen de file door en MAG je naar voor rijden bij het verkeerslicht. GEEN agent ( hoe slecht geslapen of sjagerijnig ook.) zal je daar een bekeuring voor geven.
Euhhh, gedogen betekend dus echt niet dat het mag :j
Verder reageer ik hier niet meer op, want ik win dit toch op juridisch gebied
rofl.gif


Jij hoeft als Belg de nederlandse verkeerswetten niet te kennen.
Ook hier zit je er naast. Je dient altijd op de hoogte te zijn van de wet- en regelgeving van het land waar jij je in bevindt
znaika.gif

Dat dit ook gebeurt is de vraag. Ik ben ook niet van alles op de hoogte. Kan ook niet, want ik moet ook nog tijd hebben om te leven
drinka.gif
 
Ook nog wat 'leuke' dingetjes meegemaakt onderweg.

Mooi stukkie planken en wat koekblikken aan het inhalen, zie ik al rijdende op de linker weghelft, in de verte ineens een tweewieler met blauwe en oranje strepen opdoemen. Meneer de motormuis stond ff op wacht. Blij dat ik hem op tijd spotte, want de snelheid was weer van dusdanige hoogte dat ie vast wel ff een stukje met me op had willen rijden voordat ie me een stopteken zou geven. :j

Daarna 1 of andere zondagsrijder in een Volvo die net in een geweldige bocht niet wist of dat ie rechtdoor wou of linksaf. Sta je daar stil, terwijl het net ff tijd was om eens te kijken hoe plat je nou echt kan. :(

Daarna tijdens nog weer een fraaie inhaalactie net op tijd, de van links komende politiebus gezien, en netjes tussen de rest van het verkeer gedoken.

Maar wel lol gehad en dat telt. :]
 
Je kunt ook bijna nergens meer ff lekker rijden, overal van die blauwe mensen die het weer verpesten. |( :r
 
Yammie; jij mij verschil uitleggen tussen gedogen en mag niet. Dat door files heen rijden.
Het wordt gedoogd en dus mag het in mijn ogen.
Als iets niet mag, doe je het ook niet > als je je aan de (gedoog)regels zou houden.

Als het niet zou mogen/gedogen }) , zou je het ook nergens terugvinden lijkt mij.
Je krijgt het op theorieles, op verschillende motorsites staat het en NEE Pooh, ik heb het niet van de MAG site.
Zoals gezegd is het op meerdere plekken te vinden.

En waarom toch altijd dat BW erbij :?
Ik ben er nog nooit voor aangehouden. De pliesie is me nooit achterna gekomen via de vluchtstrook om me te bekeuren voor het gedoogbeleid alá tussen file door rijden.

Het lijkt me wel, dat zodra er dingen gaan gebeuren, binnen gedoogbeleid, het afgelopen is en het niet meer mag.
 
Op maandag 20 mei 2002 20:08 schreef Yammie het volgende:Euhhh, gedogen betekend dus echt niet dat het mag :j
Verder reageer ik hier niet meer op, want ik win dit toch op juridisch gebied [/quote]

Jammer dan, maar je verliest het, er is namelijk jurisprudentie op dit vlak, welke de motorrijder dus gelijk geeft als hij inhaalt tussen de file door als hij zich aan een aantal regels houdt.
Dit betekent dus dat ook de verzekering MOET betalen.

Regels:
1 - altijd tussen de meest linker baan en de baan rechts daarvan.
2 - met gepaste snelheid, de file mag niet harder rijden dan stapvoets (wat is stapvoets?, dat is nergens vermeldt) en als motorrijder mag er geen groter snelheid verschil zijn van 10 a 15 km/u.
3 - als file harder gaat rijden dan stapvoets dient de motorrijder weer in de file aan te sluiten.



4 - spiegels aftrappen is verboden.
5 - motorrijders de weg blokkeren ook.

Succes
 
Iemand van de weg drukken is net zo a-sociaal als rechtsinhalen, bovendien mogen fietsers en bromfietsen dus ook scooters rechts inhalen.

Fietsers mogen wel rechts in halen. Brommers mogen dat volgens mij sinds ze niet meer op het fietspad mogen rijden niet meer. Laats nog een agent horen verkondigen op TV gelderland.
 
Over zwaaien gesproken:
Het is me dit weekend op gevallen dat niet iedereen naar me zwaait! :( Vooral tsjopper rijders, maargoed, dat wist ik al (appart volk) Wie zwaait er bv niet naar rijders van klassieke motoren?? (ook wel oudebrikken genoemd..)
Maargoed, er zijn ook fanatiekelingen die enorm entouishast zwaaien op de snelweg bv... :)

Ik zwaai naar iedereen. Meeste chopper rijders zwaaien ook terug. Alleen de meeste chopper rijders met bomber jack, potje op hoofd en woeste blik die zwaaien niet terug. Is waarschijnlijk niet stoer :?
 
Tussen de file door rijden was vroeger niet toegestaan maar werd wel gedoogd, en is sinds enkele jaren niet meer verboden en dus toegestaan. Als je dat echter met te hoge snelheid o.i.d. doet ben je gevaarlijk bezig en is 't dus weer verboden.

Rechts inhalen met een bromfiets is overigens ook verboden.
 
rijd ik vanmiddag door hengelo, rijd er een kadett gsi achter mij,helemaal uitgebouwd, radio op vol, armen bijna op de dorpels en mij maar drukken, maar ik extra rustig rijden en precies 50.
staan ze later naast me bij het stoplicht zecht die gast tegen mij: kan dat ding niet harder?
vraag ik terug: heb je dat ding bij een tupperware party gekocht?
Werden ze nog kwaad ook.
 
rijd ik vanmiddag door hengelo, rijd er een kadett gsi achter mij,helemaal uitgebouwd, radio op vol, armen bijna op de dorpels en mij maar drukken, maar ik extra rustig rijden en precies 50.
staan ze later naast me bij het stoplicht zecht die gast tegen mij: kan dat ding niet harder?
vraag ik terug: heb je dat ding bij een tupperware party gekocht?
Werden ze nog kwaad ook.

LOL
 
Yammie; jij mij verschil uitleggen tussen gedogen en mag niet. Dat door files heen rijden.
Het wordt gedoogd en dus mag het in mijn ogen.
Als iets niet mag, doe je het ook niet > als je je aan de (gedoog)regels zou houden.

Het verschil: iets dat gedoogt wordt is nuttig zolang er niks misgaat, gaat er iets mis dan ben je alsnog gezien.
Mag het niet dan ben je zowiezo gezien als meneer met de blauwe pet het opmerkt.
 
Tussen de file door rijden was vroeger niet toegestaan maar werd wel gedoogd, en is sinds enkele jaren niet meer verboden en dus toegestaan. Als je dat echter met te hoge snelheid o.i.d. doet ben je gevaarlijk bezig en is 't dus weer verboden.

Rechts inhalen met een bromfiets is overigens ook verboden.

Door een bewegende file doorrijden mag zeg jij? Dan mag je voortaan ook rechts inhalen met de motor? Da's namelijk wat je doet bij door de file rijden he.
 
Het mag. ( het wordt gedoogd = het mag.) Blowen wordt gedoogd dus het mag enz enz... In NL MAG je tussen de file door en MAG je naar voor rijden bij het verkeerslicht. GEEN agent ( hoe slecht geslapen of sjagerijnig ook.) zal je daar een bekeuring voor geven. Wat een agent wel kan doen is je een boete geven voor te snel ( en dus gevaarlijk weggedrag = artikel 5.) tussen de auto's doorrijden.
In Duitsland daarintegen is het verboden.
Ohw ennuh pooh, jouw twijfels heb je maar. Da's jouw probleem. :P
Jij hoeft als Belg de nederlandse verkeerswetten niet te kennen.

Mja, 'k ben eens benieuwd of jij ook nog vind dat iets dat gedoorgt wordt mag als je op't asfalt ligt omdat je gesandwiched werd tussen 2 auto's.
'k Hoop het je niet toe hoor, maar bij zulke situaties wordt het verschil tussen dogen en mogen erg belangrijk.
 
Jammer dan, maar je verliest het, er is namelijk jurisprudentie op dit vlak, welke de motorrijder dus gelijk geeft als hij inhaalt tussen de file door als hij zich aan een aantal regels houdt.
Dit betekent dus dat ook de verzekering MOET betalen.

Regels:
1 - altijd tussen de meest linker baan en de baan rechts daarvan.
2 - met gepaste snelheid, de file mag niet harder rijden dan stapvoets (wat is stapvoets?, dat is nergens vermeldt) en als motorrijder mag er geen groter snelheid verschil zijn van 10 a 15 km/u.
3 - als file harder gaat rijden dan stapvoets dient de motorrijder weer in de file aan te sluiten.



4 - spiegels aftrappen is verboden.
5 - motorrijders de weg blokkeren ook.

Succes

Mmm, mijn advocaat zou aankaarten dat ik langs rechts werd ingehaald en dus niet kon voorzien dat jij er zou opdagen. Rechts voorbijgaan mag nog stees niet dus zou nog intressante zaak worden.

5.) je bent zelfs wettelijk verplicht zo ver mogelijk rechts op je baanvak te rijden, sjah, sorry dat daar even motortje door komt hoor :P

Maar zoals iemand al zei, 'k geef het ook maar op. Hopelijk moet niemand me (over dit) ooit gelijk geven. :)
 
Door een bewegende file doorrijden mag zeg jij? Dan mag je voortaan ook rechts inhalen met de motor? Da's namelijk wat je doet bij door de file rijden he.

Nee, met 'te hoge snelheid' had bedoelde ik de snelheid van de motorrijder (t.o.v. die van auto's). Ik was alleen te lui om het zo netjes uit te leggen als Gizzmo heeft gedaan.

Rechts inhalen, links inhalen, doorgetrokken streepjes oversteken, enzovoorts mag van mij allemaal als je je hersens maar gebruikt. Maar is natuurlijk niet wettelijk toegestaan en wordt meestal ook niet gedoogd '( .
 
Laatst bewerkt:
Je mag de file nog "inhalen" als de snelheid van de auto's stapvoets is.

Vandaag zo'n achterlijke Zondag-Duitser tegen gekomen. 2 Fietsen auf das dak und rijden maar :j

Hij haalde een auto in, en ik kwam leuk aanrijden, hield in en liet hem zijn inhaal manoeuvre :? afmaken. Hij gaat weer naar rechts en de weg voor ons is LEEG!!! Ik draai het gas weer open, en op het moment dat ik naast hem zit, gaat ie weer naar links :j :j :j :j

Ik blij dat de motor een lage versnelling (3) stond. Het gas vol opengerost en zover mogelijk naar links (reed iets links van het midden v/d weg) gaan rijden om hem te kunnen ontwijken.

Na het afmaken van mijn inhaalmanoeuvre vingertje even opgestoken :j De kloothommel zat met z'n dikke hasses in een zak snoep :j :j :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan