Je mooiste (eigen) motorfoto deeltje VI

bonnette-baghira.jpg
 
Gave berg is dat! Dit is een berg met bizarre weersomstandigheden vanwege zn geïsoleerde ligging. Daardoor kan het er stormachtig waaien en ijzig koud zijn. Ik ben er echter eens geweest toen het 40 graden in het dal was en 30+ op de top!
Klopt, ik was er in september 1992 met de overstromingen daar. In de mist naar boven gereden en werd bijna van de motor geblazen toen ik daar de bocht om kwam. Op dat moment had ik geen idee waar we waren. Op een gegeven moment begon de bliksem vlakbij in de slaan en toen zijn we weer naar terug naar beneden gereden en hebben geschuild bij Chalet Reynard. Volgende dag in de krant: 25 doden door overstromingen! Een jaar later de Tour de France beelden gezien ... bleek dat we bovenop hadden gestaan.
 
ik snap niet waarom ik geen meldingen krijg van nieuwe berichten in topics die ik al jaren volg...
was deze gewoon kwijt..
 
Gave berg is dat! Dit is een berg met bizarre weersomstandigheden vanwege zn geïsoleerde ligging. Daardoor kan het er stormachtig waaien en ijzig koud zijn. Ik ben er echter eens geweest toen het 40 graden in het dal was en 30+ op de top!
September 2019 in het dal op de camping 38 graden. toen maar in de auto gestapt en drie kwartier later stonden we op de top met een temperatuur van 20 graden :}
 
Eerste set foto's geschoten van mijn Suzuki SV650 S uit 2007 black met een en ander zelf carbon gewrapped.

Benieuwd wat julie er van vinden ;D

Ben nog oefende met plaatjes schieten dus genoeg ruimte voor verbetering dat weet ik wel :D
Plaatjes geschoten met een Canon 60D (25/105mm lens)
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    147,5 KB · Weergaven: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    385,1 KB · Weergaven: 12
  • 4.jpg
    4.jpg
    416,9 KB · Weergaven: 11
  • 7.jpg
    7.jpg
    388,3 KB · Weergaven: 12
  • 8.jpg
    8.jpg
    201,2 KB · Weergaven: 14
  • 9.jpg
    9.jpg
    351,8 KB · Weergaven: 13
  • 11.jpg
    11.jpg
    225,1 KB · Weergaven: 16
Eerste set foto's geschoten van mijn Suzuki SV650 S uit 2007 black met een en ander zelf carbon gewrapped.

Benieuwd wat julie er van vinden ;D

Ben nog oefende met plaatjes schieten dus genoeg ruimte voor verbetering dat weet ik wel :D
Plaatjes geschoten met een Canon 60D (25/105mm lens)
Ziet er mooi uit! (zowel de motor als de foto's ;))

Ik zou je als tip voor de foto's willen geven: Bedenk van te voren wat je met de foto wilt vertellen. Het zijn mooie foto's, maar een beetje flauw. Ik denk door de compositie iets anders te maken en met the rule of thirds en perspectief te spelen de foto's veel sprekender kunnen worden.

Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen de laatste foto en de andere foto's van @Spits in dit bericht.
 
Ziet er mooi uit! (zowel de motor als de foto's ;))

Ik zou je als tip voor de foto's willen geven: Bedenk van te voren wat je met de foto wilt vertellen. Het zijn mooie foto's, maar een beetje flauw. Ik denk door de compositie iets anders te maken en met the rule of thirds en perspectief te spelen de foto's veel sprekender kunnen worden.
Bedankt voor je feedback hoor ik altijd graag! ik ga er mee aan de slag en post binnenkort opnieuw wat foto's. Aldoende leert men ;D
 
Dit is overigens mijn nieuwe PF die ik laats genomen heb. Vond hier het perspectief wel gaaf. Dit is overigens mijn tweede motor (Yamaha MT03 uit 2006) Geweldige motor in de A2 klasse!
Deze vind ik nou echt heel gaaf!

Mooi hoe de weg wegloopt in de foto, hoe de witte lijn in het midden van de foto ligt, hoe de motor een klein beetje schuin staat ten opzichte van de rechte lijnen, hoe de stoere houding uitvergroot wordt doordat de foto van laag genomen is, hoe je met je leunrichting van de motor mee kijkt de foto uit, hoe de rode accenten van je pak uit de anders redelijk grijs - donker groene foto springen.

Kortom mooie compositie.

De belichting en kleurstelling zijn al erg goed, maar dat vond ik bij de andere foto's ookal ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan