Bedankt voor je correctie Max :t Dit is niet de eerste keer dat ik die fout maak :$ Dat komt omdat de (Neder)Rijn overgaat in de Lek. Het is dezelfde rivier. Ik heb/had niet zo goed in m'n hoofd waar dit punt precies is. Wijk bij Duurstede dus.
Geeft niet. Het is een beetje vreemd natuurlijk, want het is hetzelfde water en er is geen verschil te zien. Het verandert niet van kleur of temperatuur of zo ;) Misschien komt het doordat daar ergens de Kromme Rijn (verderop de Oude Rijn) aftakt richting Leiden.
 
Ik heb ook nooit echt begrepen waarom Rotterdam de Maasstad genoemd wordt. Volgens mij stroomt de Lek er doorheen. De Maas mondt via de Bergsche Maas uit in het Hollands Diep / Haringvliet (ten zuiden van Rotterdam). Alhoewel ik ook een "afgedamde maas" zie lopen richting de Waal van Aalburg naar Woudrichem. Of is dit iets historisch toen de Maas anders liep?

Anyway: off-topic.
 
Voor de echte nieuwsgierigen: kijk eens op Wikipedia onder Oude Rijn en Kromme Rijn. Daar ben je het spoor al gauw bijster en begrijp je ook waarom Nederland waterland genoemd wordt.
 
Ik heb ook nooit echt begrepen waarom Rotterdam de Maasstad genoemd wordt. Volgens mij stroomt de Lek er doorheen. De Maas mondt via de Bergsche Maas uit in het Hollands Diep / Haringvliet (ten zuiden van Rotterdam). Alhoewel ik ook een "afgedamde maas" zie lopen richting de Waal van Aalburg naar Woudrichem. Of is dit iets historisch toen de Maas anders liep?

Anyway: off-topic.

De Lek en Hollandsche IJssel komen bij elkaar en vanaf daar heet het Nieuwe Maas (als ik het goed heb).
 
Net de laatste 11km vanaf de supermarkt nog even nat geworden, voor de rest was het aangenaam :)

6NuBpUN.png


Hola!
 
Het is niet de mijne, maar hij rijdt héérlijk 8-)
Gelijk heb je! Op het rijden met een Saab moet je fier zijn! 8-)
Geen ervaring mee. Heb al van alles gereden en het ene beviel me meer dan het andere, maar heb nog nooit echt het gevoel gehad dat ik beslist ook eens een Saab zou moeten proberen. Kan iemand uitleggen waarom je op een Saab fier zou zijn? Of gaan we dan te zeer off topic?
 
Het zijn zwaar ondergewaardeerde auto’s (niet allemaal maar bijvoorbeeld deze 9.3) super luxe, allemaal handige snufjes voor hun tijd, en heel goedkoop omdat ze voor de massa heen flikker waard zijn _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan