Je motor laten vallen !

Gelukkig nog nooit meegemaakt...

Maar schijfremslot vergeten = :')

Sorry maar als je je niet eens meer kan herinneren dat je dat ding gebruikt hebt....
 
je laat je motor toch niet zomaar vallen???
dan ben je wel erg dom bezig zeg..


kijk, als je nu een rus met zijspan hebt die gereviseerd gaat worden en je vergeet dan bij een proefrit bij het stoplicht dat je de bak niet hebt aangekoppelt...
ja dan weet je snel dat je je voeten van de stepjes hebt vergeten te halen |(
 
kijk, als je nu een rus met zijspan hebt die gereviseerd gaat worden en je vergeet dan bij een proefrit bij het stoplicht dat je de bak niet hebt aangekoppelt...
ja dan weet je snel dat je je voeten van de stepjes hebt vergeten te halen |(

Is het andersom weleens voorkomen dat je langs een file wilde rijden en dat je vergeten was dat de bak er wel aan zat? Lijkt me ook genieten. ;)
 
Vandeweek nog gedaan achteruit de schuur in met hoogteverschil van 15 cm, wel een oprijplaat liggen maar op dooie punt ging ik helaas onderuit. Ik tussen schutting en motor in. Voorzichtig weer rechtop gezet. Schade viel gelukkig mee twee hele kleine plekjes op kont en onderkant van mijn stepje afgebroken. dat puntje zeg maar wat het eerste het asvalt raakt.

Was pas de tweede keer :$
 
Laatst bewerkt:
Oh wat is het toch altijd weer fijn om te weten dat je niet de enige bent die zo nu en dan voor lul staat :P

1x met weg willen rijden in z'n 2 (pijn aan de linker kant)
1x na een noodstop mn voetje iets te dicht bij de motor gezet dus weg evenwicht (pijn aan de rechter kant)
1x stukje willen lopen met motor en ipv rustig rechtop zetten em een rotduw naar rechts geven :X (ikke geen pijn, maar motor wel afgebroken stepje en remhendel). T was niet eens mn eigen motor :')
 
Tja....., het heeft vrij lang geduurd maar afgelopen voorjaar is het mij ook voor het eerst overkomen.

Ik was even gestopt voor een winkel waar ik moest zijn. Toch al niet erg geconcentreerd door het eerste heerlijke voorjaarszonnetje en afgeleid door twee prachtige meiden die geheel in "de eerste echt mooie dag van het jaar" stijl gekleed net die winkel uitkwamen.

Ik jiffy uit maar de motor wilde door rollen omdat hij op een niet vlak stuk stond. Even in z'n 1 en vervolgens alsnog neerzetten...... alleen had ik voor het nette toch wel eerst even de jiffy moet controleren want hij was dus net ver genoeg doorgerold om het ding in te laten klappen.

Ik merkte het pas toen ik hem niet meer kon houden dus zo gecontroleerd en rustig mogelijk neergelegd. Ik had gelijk hulp en het ding stond zo weer overeind met echt minimale krasjes op een stuurgewichtje en de onderkant van een uitlaat (bijna onzichtbaar). Grootste schade zat toch wel in de ego, zo op zo'n druk punt en in de volle aandacht van die twee prachtige meiden. :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een 1 week oude BMW FS650 laten vallen. Was mijn lesmotor.... instructeur niet blij want de beugels zaten er nog niet op. Oops
 
1x tegen de muur in de schuur gezet. Ik stond ernaast, en PAM! het bokje brak doormidden. Ik wilde m opvangen, maarja, wat doe je tegen 230 kilo die van je af valt.. Naar je toe kun je m nog vangen, van je af nooit meer!

Als je je motor verplaatst, altijd aan de kant van de jiffy staan, btw!
 
Helaas afgelopen vrijdag. Te voet de motor even andersom neerzetten, glijdt het voorwiel weg over een takje......argh
Kappen (en ego) toch wel wat geschaafd. :r
 
Ik ook, mn cbr600f tijdens de testrit.
Starten in versnelling en ervan overtuigd zijn datie in zn vrij staat, en zn koppeling loslaten. Gaatie ook hard van t zijstandaard af.
Jammere was dat toen de koop besloten was.... :')

dat dat kan ,bij die van mij doet zelfs de startmotor het niet als ie in de versnelling staat ,,hetzelfde als ik hem start in de vrij met de jiffi uit ,en ik klik hem in de eerste versnelling dan slaat ie gelijk af
 
ik heb de motor van me maat een keer laten vallen das nog lulliger had hem aan zee gezet voor foto's van onze motoren en na 2 minuten zakte die weg dus volgende keer veel keien eronder.
 
paar jaar geleden mijn duc 600ss met beleid om laten donderen.
ik zette hem aan de rechter kant van de straat, maar daar loopt het schuin af i.v.m regenwater. standaard uit, en de motor stond vrij recht. ik dacht dat moet lukken, ik stap af en ja hoor. langzaam valt hij de rechter kant op, gelukkig viel hij niet super hard.
maar de schade was het rechter kuipdeel + remhendel. ( leermomentje ) O-)
 
Het is me tot nu toe 1 keer gebeurd, afstappen zonder eerst de standaard uit te klappen. Kennelijk stond ie wel redelijk rechtop, want ik zag m vanuit m'n ooghoek in slow-motion naar me toe komen. Kon m nog net opvangen, schrok me wel kapot. Beetje lullig als je je motor net 3 dagen hebt en m gelijk omgooit :P
 
Gelukkig nog nooit meegemaakt...

Maar schijfremslot vergeten = :')

Sorry maar als je je niet eens meer kan herinneren dat je dat ding gebruikt hebt....

Tsjah ik snap dat ook nooit helemaal. Maar het is bij mij ook heel simpel; Dat slot zit er altijd op. Als ik boodschappen ga doen, als ik binnen iets moet pakken, etc. Het slot zit er altijd op. Ik ga er dus ook altijd vanuit dat hij er op zit.
 
heb mijn zx9r ook laten stuiteren :( ik duwde hem zoals altijd achterwaarts naar zijn staanplek ( moet even manouvreren om hem daar te krijgen) ik vond hem wat dicht op de muur staan dus hup nog maar een stukje naar voren en toen draaide het stuur iets waardoor ik hem niet meer kon houden en "legde" ik hem op zijn zij... gevolg was de passagiers handvat bekrast en de onderkuip had at plekjes.. gelukkig had ik een reserve onderbak! en de handvat was slechts 20 eurie maar toch.
 
Ik had m'n motor achter in de tuin gezet op de zijstandaard in het gras , het was lange tijd droog geweest dus dat ging best, laat het nou net die nacht gaan regenen, volgende ochtend loop ik de huiskamer in en kijk uit het raam en krijg de schrik van m'n leven , :( gvd motor is weg. Ik loop wat verder naar het raam en daar lag ie netjes op z'n zijkant , zo'n XT kan wel wat hebben dus geen schade :)
 
Helaas ik ook vaker B|

- 1e keer met lessen naar links om laten vallen.
Reden naar kruising en stoplichten toe en op laatste moment zegt mn instructeur dat ik linksaf moest dus ik gooi mn stuur nog om maar reed daar iets te langzaam voor. Hartstikke druk daar, ik blij dat ik mn helm op heb, instructeur springt van motor af en rent naar me toe en is vergeten dat ie nog aan de motor gekoppeld zat dus ligt ook bijna plat op het asfalt.. schade: koppelingshendel krom
- 2e keer met lessen naar rechts om laten vallen. Wil vanuit een uitrit rechtsaf de weg opdraaien, komt toch nog een auto aan dus ik knijp mn voorrem in..boem! daar lag ie weer. schade: remhendel krom
- 3e keer rij ik een stoep op, moet ineens best scherp sturen en motor is evenwicht kwijt... boem! Tegen een lantaarnpaal op. Kreeg dat ding met geen mogelijkheid weer overeind, hartstikke druk daar..wederom heel blij met helm 8-) Schade: remhendel afgebroken, paar kleine krasjes. Lastig trouwens 30 km rijden zonder remhendel..
- 4e keer wederom uitrit en de weg opdraaien verhaal. Geen schade gelukkig
- 5e keer motor econ. totall los met ongeluk. Schade: botsschade aan linkerkant, val- en glijschade aan rechterkant ;(
- 6e keer, ben rondjes aan het maken op een kruispunt, zie de stoeprand beetje te dichtbij komen, knijp mn voorrem in en boem! daar lag ie weer |( Schade: koppelingshendel, -pedaal en spiegel afgebroken en bijna geen sticker meer te bekennen op mn rechterkuip :(

Conclusie, ik heb een ernstig communicatieprobleem met mn voorrem -O-
 
Laatst bewerkt:
Deze flapdrol parkeerde vorige week zijn motor nog wat onhandig, door 's ochtends vroeg het slot van zijn voorwiel te vergeten...... :$

Paar lichte krasjes op mijn rechterkap en een krasje op de uitlaat. Oh en het balletje van mijn voorrem hendel natuurlijk afgebroken. Verder viel het weer mee...... :(
 
Laatst bewerkt:
vandaag nog met een dikke cruiser bij vertrek vanaf de motorcamping.
Gras nat van regen, en sompig. Met zeer snelheid een krap bochtje maken, beetje ondersteunen met linkerbeen. Voetje glijft weg, herstellen. Voetje glijft nog harder weg, motor wordt zwaar, bijna herstellen. Voet zakt half weg in een glijdende wijze, motor komt over het 'tilt-punt' heen, en ik kan niet anders dan de brommert gecontroleerd in de blubber leggen.

Fijn dat er twee Engelsen in de buurt stonden, die direct hielepn om het bakbeest recht op te zetten. Na een zeer vriendelijke en oprechte bedankt van mijn zijde, voorzichtig verder gereden (de engelsen volgde me maar met de motor aan de hand, die wilden zelf niet ook door de bagger).

Geen schade, alleen vies van de blubber, gelukkig.
 
Het is mij ook overkomen. Heb weliswaar geen nieuwe motor, maar daar lijkt het wel op. Zo goed als geen uiterlijke schade. Totdat ik te gehaast wilde zijn en bij het aankomen rijden op een parkeerplaats en het laatste bochtje te nonchalant nam.

Gevolg, stuk of vijf kleine krasjes op de rechterkuip, ook de achterkant van de spiegel is bekrast. Allemaal omdat ik nonchalant was, gelukkig stond ik zo goed als stil, anders was de schade veel groter geweest.

Geen deuk in mn ego, ook al gebeurde het in volle zicht van wat collega's. Ik weet dat elke motorrijder dit herkend. Wellicht niet uit eigen ervaring, maar wel dat een motorrijder weet dat het snel kan gebeuren.

edit: weet meteen wel dat ik met gemak mn CBF omhoog krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ook aanwezig:

Ik wou de Sevenfifty eens volledig opblinken en onder handen pakken.
Onze oprit is nogal stijl.

dus parkeer hem tegen de helling in,
zet hem in versnelling,
plaats hem op jiffy...

alles gaat goed,
dus spuit hem volledig in,
nog even wat vliegen lijkjes wegkrabben op poten

Ik draai me even om, om de spons te nemen,
en plots:
boem

drooge bonk en daar lag hij dan...

iets te bruut recht getrokken en dus mijn rug nog wat geforceerd ook :-)
 
Het gebeurt iedereen wel eens.
Mij al meerder malen.
Hetzelfde als TS is mij ook al eens gebeurt. Ik had alleen de mazzel dat m'n stuur schuin stond en hij tegen een muur opviel. Schade nihil.
Ook al eens smorgens om 05.30 met een uitgeklapte standaard achterwaarts geprobeerd mijn motor van een oprit te laten rollen. Geloof me, wil ook niet...
Mijn allergrootste blunder is nog wel wegrijden met m'n slot in de schijf..
Dat verhaal met die ezel en 3 x gaat bij mij niet op.... |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan