Je motor op het achterwiel!

Ik neem terug wat ik heb gezegd van op `t achterwiel rijden :+

Gister op een zx6r gereden.. tering wat hebben die dingen een power, eerst dat onder controle zien te krijgen!!!!!
 
gixxer 600

1e versnelling, stapvoets rijden, gas vol open, bij 5000rpm koppeling ff snel inknijpen en meteen los laten. en hup 8-)
full


Vergeet niet je gas terug te draaien als je boven bent ;)
 
Jemig, nog geen rijbewijs en dan al beginnen over wheelie-en met een fzr600?,

uh.... Ik denk dat je er echt eerst verstandig aan doet, om zoveel mogelijk ervaring met je motor op te doen. Wheelie-en is helemaal zo gemakkelijk nog niet.
Ik wacht namelijk ook met wheelie-en tot ik een motor heb waar het wat gemakkelijker mee gaat.
Doe maar gewoon eerst rustig aan. Ga lekker rijden met je motor.
En ga pas over wheelie-en praten als je dat ding helemaal onder de knie hebt.

Groeten

jarno
 
valt niet mee dat wheelie's maken....

Heb een fietje met 140pk (krukas) en die gaat nog niet omhoog als je het gas dicht doet en dan in 1 keer weer vol open.

En dan dat rukje aan de koppeling ....leuk maar erg abrupt denk ik zo.

Zet gewoon een andere overbrenging op je fietsje (net als bij die mountainbike ..hahaha) en je maakt gewoon powerwheelies ...en deze eindig je gewoon (als je niet meer durft) door het gas dicht te draaien.

??Is dat rukken aan je koppeling niet erg slecht voor je fietsje??

:]
 
wat hij (we) eigenlijk proberen te zeggen is dat je beter eerst wat rijervaring op kunt doen voordat je over wheelies gaat nadenken. Op twee wielen is zo'n FZR600 al een flinke handvol als je net je rijbewijs hebt.

Je moet dus ook geen serieuze tips verwachten (iig niet van mij) die er hoogstwaarschijnlijk alleen maar in resulteren dat je je FZR600 in de poeier rijdt en misschien persoonlijk letsel oploopt.

en als je dan toch door wilt zetten. vraag dan eerst Switch eens om raad. die had een speciale FZR600 stuntbike gekocht om wheelies op te leren. oh. en die had al flink wat rijervaring. dus niet net zijn rijbewijs op zak ofzo.
(Afbeelding)

en dit is hoe het afliep met die motor
(Afbeelding)

(Afbeelding)

ik snap best dat het gaaf is, maar als je serieus wil oefenen koop dan een mountainbike of BMX-crossfiets en ga daar op oefenen tot je voorwiel thuis kunt laten en op 1 wiel de straat op en neer kan fietsen. en stap dan pas over op een motorfiets. zo zijn veel stuntrijders ook begonnen.

Switch.. je bent vrij om te reageren :)

Okok daar ben ik dan :) (lees hier niet zo vaak)

tsja wat kan ik zeggen ... een foto zegt meer als 1000 woorden he ;)

had idd die fzr gekocht om te leren stunten is een oud type (70 pk op het wiel) ging makkelijk op 1 wiel ook vanuit z'n 2 zonder koppeling, kwestie van goede timing .... was al maanden aan het oefenen kon inmiddels ook al wel doorschakelen enzo dus ging al best aardig , voetje op de achterrem altijd maar dan toch ga je 1 keer te ver (in z'n 2) en zoals eerder gezet je schrikt en denkt niet aan de voet de op de rem staat en hoppa daar lig je ... sja het was jammer van de motor maar daar was die nou eenmaal voor bedoeld en ik heb weer een hoop geleerd ....

volgend jaar komt een een supermotard en gaan we weer vrolijk verder oefenen *D

ps: bij mijn crash liep alles goed af omdat ik gewoon op een afgelegen terrein oefende , hou er rekening mee dat als je achterover gaat en geen spat heel blijft van je motor .. omdat het waarschijnlijk op hoge snelheid gebeurt zal de motor op zekers gaan rollen en "meters" de lucht in vliegen , als je motor iets of erger nog IEMAND raakt vergeef je je zelf dat nooit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan