Je motor op het achterwiel!

Ik hoef ook niet de beste te zijn, dat kan gewoon niet!

Maar je wil een metertje ofzo de lucht in krijgen, en weten hoe het moet is natuurlijk altijd leuk.
Heeft een FZR600 genoeg power om het voorwiel omhoog te krijgen zonder "raar" te gaan doen met je koppel?

Als ik het idee maar weet, dan kan ik zelf oefenen :) :) :)

Hij gaat niet vanzelf opt achterwiel(op het gas) maar als je goed ver achterop je zadel gaat zitten en een ruk aan je stuur geeft op het moment dat de motor de meest kracht afgeeft komt hij wel los denk ik ja,als je denkt hij gaat me nu iets te hoog, draai je het gas gewoon weer een beetje dicht :)
 
In de zin van, ik hoef niet achterover te slaan.. en ben ook niet van plan om de motor verticaal te krijgen!!
Wil gewoon leren `t wiel wat omhoog te krijgen..!
 
las een te lange wheely-bar op je motor, dan kan je niet achterover slaan....alhoewel.... :+

gewoon bij iets van 4000 toeren half je koppeling in iets gas bij en snel weer op laten komen.
en idd leer eerst eens rijden.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt..

En ja, ik ben niet dom.. maar zolang er serieuze reacties komen, negeer ik de "stoere jongens" onder ons.

Heb de howto topic gevonden, maar echt wijs kan ik er niet uit worden.. stuur naar beneden drukken en op trappen, en dan gas?
Voor jullie makkelijk omdat je ervaring hebt, hiero :<

Dus serieuze reacties zijn welkom, en de rest :r

En dan zeg je dat je het doorhebt dat je in de zeik wordt genomen... |(
 
Achterover slaan is niet de meest gemaakte fout in t begin denk ik! Volgens mij is t neerkomen vele malen gevaarlijker! De eerste wheelie`s die je zult maken zijn 5cm hoog. Dan denk je al owwowwowowowow. Dan pas ga je langzaam hoger en hoger. Pfff ikzelf heb er een heel seizoen over gedaan om t onder controle te krijgen. Doorschakelen in de lucht behoort inmddels ook tot t pakket, maar de wheelie`s van jeremy zullen nog wel ff uitblijven denk ik zo!

1e versnelling,( Afhankelijk van je fiets natuurlijk, met mn TL deed ik t in 2 ) vol gas en bij de 5000rpm ff je koppling inknijpen en meteen weer loslaten. Hij zal snel los komen en dus moet je meteen je gas wer terug draaien, en dan zoeken naar t rustpunt van voor en achterover!

Succes
 
Nee een fzr 600 komt niet alleen op gas naar boven. Ook niet ver naar achter zitten en aan stuur trekken.

Moet met behulp van koppeling (wat volgens mij het meest controleerbare is)
OF +/- 8000 rpm, gas dicht en meteen weer open, maar dit is naar mijn idee vrij oncontroleerbaar.
 
ook gehad zo een FZR koppeling in gas erop rustig koppeling op laten komen en zodra je merkt dat hij oppakt koppeling los en HOPSAKE daar ga je !suc6
VASILY.
full
 
Bedankt voor jullie (ontopic) opmerkingen!!
Nu wachten totdat de motor er is, en dan... OEFENEN!!!

Mvg,
Rogier
 
als je bent geslaagd zeg het even, dan gooi ik de deuren en ramen dicht en schakel mijn radio of tv aan..

verder, veel suc6 met het veilig wheelien..
 
Ik zou als ik jou was even paar duizend kilometers doen met de moto om hem goed te kennen. weten waar hij veel power heeft, en waar hij veraderlijk kan zijn..
wheelien met de eerste de beste moto is niet aangeraden.
Je zegt zelf dat je nog geen rijbewijs hebt...
dus nog geen ervaring...

Leer gewoon eerst rijden man,
wheelien gaat dan vanzelf..
met jouw FZR, waarschijnlijk geen powerwheelie mogelijk(of moeilijk)
dus met koppeling, iets van 4000rpm of meer dan lossen ...
stilaan opbouwen, gaat niet bij 4000, 4500..5000...
belangrijk: achterem, en ver kijken...
staand wheelien of zittend.. zelfde vind ik
ik sta zelfs soms liever recht.. makkelijker stabiel houden, en voelen van moto,
nadeel: moeilijker schakelen.

Wat "wanneer je kan beginnen wheelien" betreft:

Bon ja, dat is mijn mening erover, en ik denk van de meeste mensen hier..
Het zou toch spijtig zijn:
1 dag rijbewijs, passeer je een buskotje waar een mooie griet staat, wil je effe cool doen, maar ben je beetje nerveus.. hop wheelie.. het lukt.. kom je slecht neer, stuur niet stabiel...en baf...
in de wei (met beetje geluk) of tegen iemand zn geparkeerde auto..
moto kapot, beetje schrammen...
en EGO..
meisje belt de ambulance en politie omdat ze bezorgt is..
en neemt haar bus en is weg...
Politie en ambulance komen... en miserie..

Dus: oefenen: industriezone eerst alleen..ben je rustiger,
eventueel met vrienden die je wat kunnen leren, maar waar je niet nerveus bij bent omdat je iets wil bewijzen..

Ja.. ik wil hier niet slim doen ofzo, maar zou het spijtig vinden moest iemand vallen, en had het kunnen voorkomen indien hij wat tips kreeg op het forum..

succes ermee

Ps: kan best zijn dat je al snel je motor aanvoelt..zelfkennis
 
ik had me motor gister ook voor het eerst neergelegd :+ [me]Roadk!ll vind dat ze die dat mm werk van stoeprandjes moeten verbieden! O-) ik had verder geen schade behalve me spiegeltje aan de rechterkant.[/me]
 
Bedankt debugger, voor de hulpzame raad!

Ik rijd zelf al een jaartje of 5 een Florett, denk dat ik misschien daar eerst maar eens het stuur van omhoog moet trekken.. schijnt te kunnen, 5 pk brommertje :)

Voor de rest, oefenen kan je hier mooi op afgelegen weggetjes waar eigenlijk aleen maar traktoren komen (of dat nog niet eens!)
Kan er soms glad zijn, mja.. dat is kwestie van een goede dag kiezen!
Het is inderdaad wel handig om te oefenen met mensen die het al kunnen.. zien het natuurlijk altijd beter dan dat je zelf doet.
En trouwens, ik doe `t niet voor de dames hoor.. maar voor mezelf, vind `t gewoon GAAF!

Roadkill... ik hoop dat je schade niet al te duur is!!
 
ik had me motor gister ook voor het eerst neergelegd :+ [me]Roadk!ll vind dat ze die dat mm werk van stoeprandjes moeten verbieden! O-) ik had verder geen schade behalve me spiegeltje aan de rechterkant.[/me]

stoeprandjes :r klotedingen...
naja prettig weekend en suc6 met wheelien...
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt..

En ja, ik ben niet dom.. maar zolang er serieuze reacties komen, negeer ik de "stoere jongens" onder ons.

Heb de howto topic gevonden, maar echt wijs kan ik er niet uit worden.. stuur naar beneden drukken en op trappen, en dan gas?
Voor jullie makkelijk omdat je ervaring hebt, hiero :<

Dus serieuze reacties zijn welkom, en de rest :r
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Rogier.
Die gasten die wheelys maken van een paar honderd meter doen hier een beetje stoer dat ze het kunnen.
Jij met je 5 jaar 5pk sterke florret ervaring bent helemaal niet stoer maar gewoon goed voorbereid als je je eerste wheely maakt.
Iedereen hier weet dat het gevoel van een florret het zelfde is als een 100pk sterke fzr.
Laat ze allemaal maar lekker lullen want jij hebt immers bijna je rijbewijs en dan weet je teninste gelijk hoe je een wheely maakt.
Ha en dan kan je de stoere jongens hier uitlachen omdat de meeste hier maanden daarop oefenen om over de jaren maar niet te spreken.......

:Z |(
 
Mensen die goed kunnen wheelie'n en advies geven zijn niet "stoer", wel de lui die bijdehante opmerkingen maken.. zoals jij B|
 
Mensen die goed kunnen wheelie'n en advies geven zijn niet "stoer", wel de lui die bijdehante opmerkingen maken.. zoals jij B|

wat hij (we) eigenlijk proberen te zeggen is dat je beter eerst wat rijervaring op kunt doen voordat je over wheelies gaat nadenken. Op twee wielen is zo'n FZR600 al een flinke handvol als je net je rijbewijs hebt.

Je moet dus ook geen serieuze tips verwachten (iig niet van mij) die er hoogstwaarschijnlijk alleen maar in resulteren dat je je FZR600 in de poeier rijdt en misschien persoonlijk letsel oploopt.

en als je dan toch door wilt zetten. vraag dan eerst Switch eens om raad. die had een speciale FZR600 stuntbike gekocht om wheelies op te leren. oh. en die had al flink wat rijervaring. dus niet net zijn rijbewijs op zak ofzo.
switch1.jpg


en dit is hoe het afliep met die motor
screenshot-2.jpg


rechts.jpg


ik snap best dat het gaaf is, maar als je serieus wil oefenen koop dan een mountainbike of BMX-crossfiets en ga daar op oefenen tot je voorwiel thuis kunt laten en op 1 wiel de straat op en neer kan fietsen. en stap dan pas over op een motorfiets. zo zijn veel stuntrijders ook begonnen.
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon aan de slag en je komt er vanzelf achter hoe het moet |(
Vraag me af hoe je het aanpakt als je je vriend(in)..................ook met advies })
 
wat hij (we) eigenlijk proberen te zeggen is dat je beter eerst wat rijervaring op kunt doen voordat je over wheelies gaat nadenken. Op twee wielen is zo'n FZR600 al een flinke handvol als je net je rijbewijs hebt.

Je moet dus ook geen serieuze tips verwachten (iig niet van mij) die er hoogstwaarschijnlijk alleen maar in resulteren dat je je FZR600 in de poeier rijdt en misschien persoonlijk letsel oploopt.

en als je dan toch door wilt zetten. vraag dan eerst Switch eens om raad. die had een speciale FZR600 stuntbike gekocht om wheelies op te leren. oh. en die had al flink wat rijervaring. dus niet net zijn rijbewijs op zak ofzo.
...

ik snap best dat het gaaf is, maar als je serieus wil oefenen koop dan een mountainbike of BMX-crossfiets en ga daar op oefenen tot je voorwiel thuis kunt laten en op 1 wiel de straat op en neer kan fietsen. en stap dan pas over op een motorfiets. zo zijn veel stuntrijders ook begonnen.


Hee een verstandig iemand :)

Om ff iets toe te geven...
Ik vind een lichte fiets met minder vermogen trouwens ook flink wennen. Ik reed een gsx 1100, die spoot werkelijk waar als de ziekte naarvoren als ik wilde (dan gleed ik zowat naar achter op me zadel). Maar zijn voorwiel bleef zo goed als aan de grond, of kwam slechts klein stukkie de lucht in. De thundercat die ik nu heb gaat in de 1e versnelling gewoon hoppah de lucht in. Zelfs met 140 terugschakelen, klein bumpje in de weg en VLOP staat ie weer volledig op 1 wiel. Nu weet ik dat een FZR daar nog iets gevoeliger voor is, dus ga eerst GEWOON rijden ;)

Voordat jij maximaal kunt versnellen zonder je wiel te verliezen is meer de kunst op zo'n ding !! Wheely kunnen we allemaal op zo'n fiets...

mossels, de moraalridder heb gesproken :+
 
Ok, ik kan me voorstellen dat mensen met bijdehante opmerkingen komen.. maar ik dacht met dit onderwerp maar wat raad te vragen en te kijken hoe "jullie" erover dachten!
Wheely'n op een fiets.. eitje, maar een motor heeft wat meer (wat) pk's .. dus dacht tips te vragen 8-)
Sommige zijn absoluut hulpvol, en ik ben ook echt niet van plan direct de eerste dag dat ik op m`n bike stap een wheely/wheelie te maken!
Maar als je vroeg begint met een topic, staat er genoeg info in om het te oefenen.. als je er klaar voor bent *D

Kan zijn dat ik `t mis heb hoor, maar O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan