Je motor op het achterwiel!

polman

Die hard MF'er
18 okt 2004
465
2
Huissen
Hello!
Ik weet niet of ik deze vraag hier in de sport sectie moet stellen, maar lijkt me wel het meest toepasselijk :)
Mijn vraag is, hoe krijg je (ik) de motor op het achterwiel.. en dat op een "veilige" manier!
Dus ik ben niet van plan om te slaan, maar een paar handige tips zullen wel fijn zijn..
NEE ik heb zelf nog geen motor, maar die zal er heel gauw zijn als ik m`n papiertje heb!!

Grtz!
 
Rechtop zetten ?veilig door de knieen en met rechterug tillen,slimste is het een ander te laten doen............. :)
 
Wat is veilig door de knieen, en hoe met een rechte rug..
Ja dit komt misschien heel dom over, maar ik heb alleen nog maar een lesmotor gereden!!
Er komt misschien een fzr (100pk) .. hoe zal dit gaan?
 
je hebt ook bokken voor het voorwiel ;)

URFS of klik http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=wheelie&condition=and&on=topictitle&topicstarter (hier)
 
schater.gif
 
mijne heeft een middenbok dus als ik het voorwiel omhoog wil dan zet ik hem op de bok, schuif helemaal naar achter en leun achterover en hop daar gaat ie :+
 
Maar je moet dus wel tillen?
Hoorde namelijk dat je dit niet moest doen, en alleen op de power van de motor je wiel moet laten zweven :)
 
gebruik meestal mijn koppeling (2e versnelling lukt nog niet-->is nog niet 100% afgesteld :X en dan gas stabiel houden. niet te veel gas geven want anders blijft je motor zonder jou doorrijden ;)
 
Maar je moet dus wel tillen?
Hoorde namelijk dat je dit niet moest doen, en alleen op de power van de motor je wiel moet laten zweven :)

over welke motor heb je het dan?
een R1/ blade/ enz gaan makkelijk op t gas omhoog
Bij de motoren met minder pkaas, of koppeling erbij of zo rond de 5000 rpm gas ff dicht en dan er weer (vol) op.

en op je fiets, aan t stuur trekken en hard trappen :P


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Gewoon aan je instructeur vragen, als hij je niet gaat slaan heb je mischien een kans.

Gaa eerst eens leren rijden
 
Tuurlijk moet ik eerst leren rijden.. lijkt me logisch
Kheb al wel 5 jaar brommert (schakel) gereden, dus opzich.. mwoah, moet wat meer pk's onder controle krijgen :)

Maar wheelie's zijn fun, en aangezien hier heel wat afgelegen wegen zijn.. hoppa!!
 
topicstarter je hebt wel door dat je in de zeik genomen word he...voordat je echt iemand vraagt om je fiets op te tillen...

als je meer serieuze reacties wilt moet je denk ik de zoekfunctie gebruiken... ;)
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt..

En ja, ik ben niet dom.. maar zolang er serieuze reacties komen, negeer ik de "stoere jongens" onder ons.

Heb de howto topic gevonden, maar echt wijs kan ik er niet uit worden.. stuur naar beneden drukken en op trappen, en dan gas?
Voor jullie makkelijk omdat je ervaring hebt, hiero :<

Dus serieuze reacties zijn welkom, en de rest :r
 
Doe jij het gewoon maar niet,wheelieen kan namelijk niet op een veilige manier.

En leren wheelieen al helemaal niet,het is net als met salto's van de hoge duikplank of je doet het in een keer goed,of je kletterd een keer of 10 op je platte bast voor je het door hebt.

oefening baart dus kunst en tijdens dat oefenen moet je er niet raar van staan te kijken dat je hem een paar keer over twaalven trekt... die achterrem weet je de eerste keer als dat gebeurt echt niet zo snel te vinden want 12 uur geeft bij de meeste beginners een verstijvend effect :X de eerste keer als je het meemaakt. terwijl je juist op dat moment door moet gaan met balanceren met je bovenlichaam en doseren van je gas, en je voetje paraat moet houden bij de achterrem. te hard remmen is ook een veel gemaakte fout.

ik kan er zelf geen hol van.. ja een beetje op het gas het voorwiel in de lucht gooien kan iedereen :z
 
Ik hoef ook niet de beste te zijn, dat kan gewoon niet!

Maar je wil een metertje ofzo de lucht in krijgen, en weten hoe het moet is natuurlijk altijd leuk.
Heeft een FZR600 genoeg power om het voorwiel omhoog te krijgen zonder "raar" te gaan doen met je koppel?

Als ik het idee maar weet, dan kan ik zelf oefenen :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan