Je persoonlijke verleden in het motorrijden

lievs

MF'er
10 sep 2009
40
0
(ik heb gezocht of er al een vergelijkbaar topic was, maar niets kunnen vinden)

Het leek me wel leuk om te zien wat ieders verleden is in het motorrijden :)

Wat voor motoren heb je allemaal gehad, wat was/is de leukste bike die je hebt gehad, aan welke heb je de mooiste herinneringen... Enzovoorts.

Zelf ben ik nog maar een broekie, (nog niet eens rijbewijs A -O- ) maar toch heb ik al heel wat jaartjes motor ervaring:

Scan100044.jpg


Zo ben ik hier aan mijn allereerste motor (Honda CB 750 KZ) in m'n 2e levensjaar met m'n oude heer aan het sleutelen;

Scan100055.jpg


Hier net ff een proefritje op een Harley Davidson gemaakt, vond ik toendertijd toch net ff te heftig;

kopie100022.jpg


M'n tweede was een Honda VFR, een lekker snelle sportbike. Knee-down was indertijd vrij lastig, gezien mijn lengte;

Scan100033.jpg


Een aantal jaartjes later was ik het racen een beetje zat, en besloot ik een BMW aan te schaffen. Uiteraard gebruikte ik deze vooral om in m'n bikini naar het zwembad te rijden;

Scan1000202.jpg


Tot slot een Moto Guzzi California. Deze heb ik vrij lang gehad, totdat ik naar de middelbare school ging. Dit was mijn laatste motor tot ik bezig ging met mijn rijbewijs A (20 jaar inmiddels)



:+ ;)


Nu ben ik dus bezig mijn rijbewijs te halen, en aan het sparen voor een HD Sportster (ja, die proefrit heeft veel indruk gemaakt }) )



(Voor de mensen die de humor hier niet van inzien: het is allemaal voor de gein, alle bovenstaande motoren zijn van mijn vader geweest, op de Harley na, en ik werd als model gebruikt om de motoren te fotograferen)
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet haha! Zo gauw ik iets kan vinden, zet ik 'm erop ;)
 
Je eerste Honda is een:

HONDA CB 750 KZ

ff langs het rdw:

Datum eerste toelating 04-02-1980
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-04-2009
Datum eerste afgifte Nederland 04-02-1980
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee

Kortom, dit jaar nog een keertje verkocht en hij rijd nog steeds :}

Ik rijd al 28 jaar en heb veel gereden, bijna altijd Honda (zelfs CBX 1000 6-cyl :9~ geluid :} rijden wat minder, rechtdoor dat wel :P )
Twee uitstapjes naar Kawa maar die kleur.................. :+

Rij nog steeds Honda, nu beetje twijfelaar de CBF, geen sport, geen tour, geen naked tja gewoon een Honda :+
 
Laatst bewerkt:
1) GS500, 1990 (verkocht)
2) Aprilia SL1000 Falco, 2000 (verkocht)

3) Yamaha yz450f SuperMoto, 2005 (circuitbakkie, kentekenloos)
4) Honda cb450s, 1990 (te koop)
 
Laatst bewerkt:
Je eerste Honda is een:

HONDA CB 750 KZ

ff langs het rdw:

Datum eerste toelating 04-02-1980
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-04-2009
Datum eerste afgifte Nederland 04-02-1980
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee

Kortom, dit jaar nog een keertje verkocht en hij rijd nog steeds :}

Ik rijd al 28 jaar en heb veel gereden, bijna altijd Honda (zelfs CBX 1000 6-cyl :9~ geluid :} rijden wat minder, rechtdoor dat wel :P )
Twee uitstapjes naar Kawa maar die kleur.................. :+

Rij nog steeds Honda, nu beetje twijfelaar de CBF, geen sport, geen tour, geen naked tja gewoon een Honda :+


Wat leuk! Wist niet dat het ding nog steeds rondreed. Bedankt voor het nakijken! :)
 
lachen die ouwe fotos... van die méga nummerplaten... :}

ik had dus ook zo'n vader, motorrijden met de paplepel ingekregen, hier zie je mij op een Z1000, ook rond 1980 ongeveer ... toen was ik net achttien.

large


ik heb er heel wat herinneringen aan, zoals bv. Herfstnachtrit, TT-Assen...

later heb ik ook nog op deze GPz1100 rondgereden:
large


voor de hele historie zie mijn motorstek.
 
@ufootje

Dat is leuk he, die oude motoren. Bij mij dan niet echt, omdat ik nog niet zo oud ben.. Maar leuk om te zien dat bij meerdere mensen het motorrijden met de paplepel (wat je zei) is ingegoten! :) Mijn pa rijd helaas niet meer, maar ik zag hem wel glunderen dat ik ging rijden. Ik bereid me erop voor dat mijn motor wel 'ns geleend zal worden, zeg maar.

@King-roy

Ben benieuwd wie hem eerder heeft dan! haha.
 
@ufootje

Dat is leuk he, die oude motoren. Bij mij dan niet echt, omdat ik nog niet zo oud ben.. Maar leuk om te zien dat bij meerdere mensen het motorrijden met de paplepel (wat je zei) is ingegoten! :) Mijn pa rijd helaas niet meer, maar ik zag hem wel glunderen dat ik ging rijden. Ik bereid me erop voor dat mijn motor wel 'ns geleend zal worden, zeg maar.

ja, lachen he...
en trouwens, ik ben helemaal niet oud, maar dat terzijde... (!)

Toen ik 12 was, ging ik bij paps achterop. Ik kan me herinneren dat ik nog een keer in slaap viel achterop tijdens een herfstnachtrit. Ook rond die leeftijd mocht ik stiekum voor het eerst rijden, op oa. een Yamaha XS360 en een Honda Black Bomber van de buurman... daarvan reed ik zijn kuip aan de grond, daar wastie niet blij mee..
Mijn vader is 3x opgestapt, de laatste keer was tie gepensioneerd en ging nog in zn eentje naar Noorwegen. Ik ben nu aan mijn 2e opstap, dat heeft mijn vader gelukkig nog net gezien voordat ie overleed. Sindskort heeft mijn zus nu ook een motor, en mijn dochter wil nu ook dr rijbewijs gaan halen!! help!!
Dáár was ik dus nog even niet klaar voor.... _O-
 
Ik heb toevallig vorige week precies de zelfde motor op de kop getikt als waar ik hier bij sta. Yamaha TT 600 waar mijn vader vroeger mee door de jungle reed. Ik kreeg net een brief van de belasting dat hij net belastingvrij is verklaard, dus je kan nagaan hoe lang dat geleden is :-)

Brunei%201983-1986216.jpg


Zelfs toen ik nog niet eens kon lopen:
Brunei%201983-1986681.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet zulke oude exemplaren in mijn geheugen, hier zijn ze:

Begonnen op een XJ600 hiervan bleken een frame gescheurd dus vervangen voor een VF750 Sabre. Na het aanvullen van de kas ingeruild op een ZZR600.
full


Hierna een CBR900RR:

cbr900rr.jpg


Die werd weer verruild voor een VFR800i

dscf0003bewerkt2.jpg


Deze heeft me helaas (en tegen de verwachting in) te vaak laten staan en dus werd het uiteindelijk toch een BMW

En wel een R1100RT.

1100rt.jpg




Deze lever ik komende zaterdag in voor een R1200GS (maar wel met compleet zadel hoor! :Y

bewerkt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke topic.

Geen motorverleden in de familie, wel twee zussen die scooter hadden gereden...
Van m'n vader mocht ik geen motorrijden, mocht hij ook niet van zijn vader.
Dus moest ik wachten tot ik 21 was.
Een buurman die triumph Bonneville reed sleepte me mee in de motorwereld...

Mijn eerste was een Puch SGS 250 uit 1954.
Daarmee reed ik met oefenvergunning, maar examen deed ik op een Jawa 250 van een vriendje, was de Puch net stuk...
Daarna een BSA M20 uit 1951, althans dat was de datum van het kentekeken, de motor was waarschijnlijk nog ouder. Een 500 cc zijklepper.
Dan een CZ 175, dan een Dnepr met zijspan, dan nog een SGS 250 en nog een tweede CZ 175....
Dan een BMW R50 uit 1966 of zo, met zijspan, later omgebouwd met een 750/5 blok.
Dan nog een Sanglas 400.
Dan een paar jaar niet gereden, en in 1989 een Honda XL 125. Dan een Suzuki GT 125 tweetakt twin.
Daarna een Honda CX 500, nog een XL 125 nadat de CX total loss was na een frontale aanrijding.....
Een Suzuki 400 twin.
Een MZ ETZ 251, nog een ETZ, en sinds 2003 m'n huidige ETZ 251, opgeboord naar 300.
Groeten,
Eduard
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht zelf trouwens dat de TS een beetje doelde op je verleden voor je eigen motorrijbewijs. Er zijn ook al zoveel "som al je motoren op" topics.
 
Pfffffffffffffff, foto's gaat hem voor mij niet worden.
Alle (cross) motoren ook niet want dat zijn er ontelbaar ben ik bang. Begon rond m'n 10de.

Eerste eigen road legal motor was rond m'n 14de, een 535 viagro of hoe heten die dingen.
Niet zo heel lang mee gereden omdat het meer opknappen en verpatsen was toen de tijd.
Toen weer tot aan m'n het behalen van m'n rijbewijs alleen crossers en brommers gehad.

Toen legaal begonnen met een xj600 91, geweldig!!
Daarna een nieuwe tt600R supermoto gekocht, TE geweldig en vrij snel weer weg gedaan.

Toen kwam m'n grote liefde, een fzr600 uit 91 :} , na een foutje bij een oprit total loss.

Weer een fzr600 uit 1990 gekocht en tot super vette naked verbouwd, maar er was geen liefde en dus heel snel de deur uit ermee.

Nu een fzr1000 uit 1989, mooiste fzr type dat er is (op de ow-01 na) en ben helemaal in love.
Ook nog effe een 600 uit 89 erbij gehad, maar die is weer weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan