Je sleutel in je nieuwe motor laten zitten

maarten-dd

Die hard MF'er
3 feb 2007
534
16
Ridderkerk
Tijdje geleden nog wat leuks gebeurd.

Ik was met de auto even wat boodschapjes doen bij onze AH.
Ik kom terug bij de auto en rij weg van de parkeer plaats.

Net de hoek omgedraaid en ik zie een Nieuwe ZX-14 staan. Ik rij er langs net voor de bocht.
En wat zie ik. Niemand bij de motor, helm stond er nog wel op + kleding en wat zag ik.
Ja de sleutel zat er nog in.

Mijn gedachte was van, ach de eigenaar zou wel hier ergens staan. Dus sla af.
Terwijl ik af sla toch nog even goed om me heen kijken, maar zag niemand lopen.

Kreeg het dus toch niet over mijn hart om zo maar weg te draaien en keerde snel om.
Zet mijn auto er naast en stap uit.

Ik kijken en ja hoor een nieuwe zx-14 met sleutel er in.
Ik om me heen kijken en niemand komt aanlopen.

Een paar meter verderop is een bedrijf bezig met verbouwen en de deur staat wagenwijd open.
Ik dacht bij mezelf daar moet ie vast wezen, want het was verder uitgestorven.
Ik haal de sleutel uit het contact en loop naar binnen.

Iedereen druk aan het klussen, dus roep een paar keer van wie is die motor daar buiten.
1 iemand kijkt van schrik op en zegt, Ja die is van mij (trots blik) en zegt wat is er mee.

Ik: Ja wilde een ritje maken op je fiets, de sleutel zit er nog in.
Hij: Ogen worden groter en rend als een speer naar buiten.
Ik: Wacht maar, ik heb ze al.
Hij: opgelucht ademhalen en het zweet al van zen voorhoofd halen.

Ik: Ja zag hem staan dus dacht het is vast een demo versie als de sleutels er in zitten.
Hij: Hahahah, (macho) ja moet wel kunnen rijden en hem aankunnen.
Ik: Laat mijn eigen motor sleutels zien. (zat aan de bos)
Hij: Ow…. Ahaha (blik van ik hem geluk gehad
Ik: Nou doe er voorzichtig mee
Hij: bedanken en gelijk zen spullen er afhalen.


Dus al met al ben ik blij dat ik toch even stopte.

(heb zelf ook wel eens in alle haast mijn sleutel er in laten zitten)
uurt later kwam ik er achter waar is die sleutel.
Ik terug rennen, en gelukkig zat ie er nog in (hartje rotterdam)
 
Altijd handig dat soort acties :+

Dat hebben wij tijdens in Assen tijdens de TT ook een keer gehad: dure BMW met de sleutels er nog in midden in het centrum... Maar even gewacht tot meneer en mevrouw terugkwamen lopen :P


Zelf heb ik mijn sleutels een keer onder mijn buddy laten bungelen in het centrum van Utrecht: nog even snel iets onder de buddy proppen :X |(
 
Laatst bewerkt:
ik heb het gehad bij de TT van dit jaar.
op het parkeerterrein ff wat onder de seatrcover vandaan halen. dus hup seatcover erop en compleet de sleutel vergeten. we waren er al voor de warm-up zondag en kwam er tijdens de laatste ronde van 125cc race achter dat me sleutel weg was (niet in me zak). ik liep echt als een debiel terug naar de parkeerplaats en daar zat ie gelukkig nog in het slot van me buddy
 
ik heb het gehad bij de TT van dit jaar.
op het parkeerterrein ff wat onder de seatrcover vandaan halen. dus hup seatcover erop en compleet de sleutel vergeten. we waren er al voor de warm-up zondag en kwam er tijdens de laatste ronde van 125cc race achter dat me sleutel weg was (niet in me zak). ik liep echt als een debiel terug naar de parkeerplaats en daar zat ie gelukkig nog in het slot van me buddy
Zelfde had ik ook, als je een rondje maakt..hoeveel motoren zou je mee kunnen nemen.
 
Haha leuk verhaal! :}

Die man zal echt zich kapot geschrokken zijn toen je zei dat je een ritje wilde maken op zijn fiets. :+
 
:$

Centrum Amsterdam.
Bij terugkomst bij de motor in alle zakken van het motorpak (en dat zijn er veel vooral als je zenuwachtig wordt) wroeten en geen sleutel kunnen vinden .
Wanhopig rondkijken van wat nou?
En dan op de grond naast het voorwiel de sleutel zien liggen :$

Te beschaamd om opgelucht te zijn :+
 
Ook wel een paar keer gehad... Ook: schuurdeur openen, motor naar binnen rijden en vervolgens paniekerig zoeken naar m'n huissleutel.. tas leegschudden, jas binnenstebuiten keren, op de grond zoeken...
Oja, sleutel hangt nog in de schuurdeur :X
 
Ik heb dat altijd met sleutelen, bij motoren waarbij de buddy losgaat met de sleutel. Dan heb ik alles weer in mekaar gezet en wil ik 'm starten en ben ik de sleutel kwijt :+
 
Tijdje terug, was op bezoek bij vrienden in een van de mindere buurten van Utrecht. Trek voor het weggaan m'n pak aan, steek m'n hand in de zak waar ik altijd m'n sleutel heb, maar geen sleutel. Andere zakken checken: ook geen sleutel. Lichte paniek treedt op. Ik loop de deur uit en kijk over de balustrade en zie van 4 hoog de sleutel nog in m'n contactslot steken :D.

Kan je vertellen dat ik nog nooit zo blij ben geweest. Hij heeft dus zeker 4-5 uur daar gestaan met de sleutel in het contact. Tegenwoordig check ik dus altijd dubbel als ik daar parkeer :D.
 
Nieuwe motor niet ... maar ik heb ooit de auto (een LADA :+ ) een paar uur lang in de stad laten staan met de sleutels gewoon in de deur :o

Hij stond er nog toen ik terug kwam ... pffffff :P
 
hihi herkenbaar... heb het twee keer gehad in Amsterdam...
Sleutel in de buddy of contactslot laten zitten. Terwijl ik heel de dag aan het werk was :X |(

Gelukkig hebben ze hem laten staan :)
 
Met de auto is het zo logisch om bij het afzetten van de motor meteen je sleutels uit het contact te halen. Met de motor heb ik echter ook gehad, motor af, helmpie af, aan de wandel, schrik moment, terug rennen en opgelucht adem kunnen halen ;)
 
bekend verhaal. Laatst een uur of twee wezen shoppen in het centrum van enschede. Laat ik mijn nieuwe ducati sport 1000 naast de bijenkorf staan met de sleutel erin -O- |(

Toen ik terug bij de motor was heb ik ook een kwartier gezocht naar mijn sleutels en pas toen kwam ik er achter :+
 
Helaas geen bekent probleem voor mij.

Moet mijn sleutels altijd uit het contact halen om hem op zijn schijfremslot te zetten en heb de sleutels dus dan toch al in mijn hand.
 
Ik heb tot 2x toe de sleutels van mijn huis, fiets en motor in mijn buitendeur laten zitten voor een hele nacht... Tot op heden is het goed gegaan.

Hij is ook al een paar keer door een buurtbewoner door mijn brievenbus gegooid.

Ik moet toch eens beter op mijn sleutels gaan letten :X
 
Laatst bewerkt:
Helaas geen bekent probleem voor mij.

Moet mijn sleutels altijd uit het contact halen om hem op zijn schijfremslot te zetten en heb de sleutels dus dan toch al in mijn hand.

betekent dat je meerdere sleutels aan je bos hebt zitten en dat wil ik niet ivm mogelijke beschadigingen. Heb dus altijd maar 1 losse sleutel in het contact. :]
 
Laatst bewerkt:
Been there, done that...
Net mn motor, op de motor naar een klant, in Amsterdam (Oost). Wordt er een paar uur later aangebeld. Telefoniste komt naar beneden: politie, voor jou! Ik zo van "wat heb ik nou weer gedaan?"...

"Hee, die motor buiten, is die van jou?"
"Ehmmm ja, hoezo?"
"Je sleutels zaten er nog in. Hier zijn ze!"
"Oh... Bedankt!"

Pfieuwwww kom ik weer goed weg. Gelukkig kon de motor niet ver weg, want hij stond wel op slot (schijfrem en ketting), maar ik was wel blij dat ze even aanbelden! Sleutel van topkoffer zat toen nog bij mijn contactslot, en ik had die twee dus gewoon aan de koffer laten hangen. Gelukkig zaten mn twee sloten aan een ander bosje :+
 
Hmmm dus ipv een gekleurd touwtje aan je schijfremslot moeten we dus ook wat verzinnen op het vergeten van de sleutels...

Het komt nog al eens voor :P
 
Ik vergat ze bij mijn moeder. Maar die woont in de uithoek der uithoeken dus dat is geen probleem. Alleen die buurman: ''t is dat ik me dood zou rijden, anders...' *D
 
Ja, 't gebeurt nog al eens .
Maar voel ik dan iets minder dom? :$
Of is nog slechter gesteld met de nederlandse bevolking als ik al dacht.
 
:o :o

Ook een keer gehad - ik heb een bepaalde routine als ik thuis kom.

Rij de plak op
Bok hem op.
Dan doet vrouw deur al open
Pak sleutels
Loop naar binnen en kleed me uit.

Tot op die dinsdag.
Vrouw niet thuis (ik geen sleutels bij B| :+ )

Dus:

Laat sleutels in contactslot zitten.
Doe helm af en legt die op zadel.
Handschoenen en leg die naast helm.

15 minuten later kwam vrouw thuis (gelukkig wel een sleutel bij), ik pak mijn helm en handschoenen en ga naar binnen.





3 dagen later wil ik motor pakken, sta al helemaal aangekleed, :? :? :? :? :? :? Waar heb ik mijn sleutel gelaten. Kijken op de plek waar ik ze altijd neerleg - niks, kijk op de reserve plek - ook niks :? :? :? :? :?
Denk denk denk - wat heb ik wanneer gedaan met de motor, - ow ja ik heb dinsdag gereden :+ :? :? :? :? Het zal toch niet..........., loop naar buiten en ja hoor ze zaten er nog op. :o

En dan te bedenken dat de motor al die tijd voor het huis (wel op eigen grond) had gestaan :X :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan