Je sleutel in je nieuwe motor laten zitten

dan wel met een nagemaakte sleutel anders kun je problemen krijgen met de verzekering ;)
"Hallo, met de verzekering."
"Hallo met Sleeër, euh, mijn motor is gestolen.. "
"Oh, geen probleem, daar bent u voor verzekerd, stond hij op slot?"
"..... -O- "



_O-
 
quote:
sleeër schreef op 12 augustus 2009 @ 13:08:
ik laat de sleutels altijd in het slot staan...

wanneer de motor in de schuur staat.

Heb geleerd dat als je voertuigen (auto,motor) binnenstaat, je beter de sleutel in het contact kan houden ivm noodsituaties. Dan kan je meteen vertrekken.
Als ze mijn schuur openbreken dan ben ik de motor sowieso wel kwijt, of er sleutels inzitten of niet.

Dan woon je zeker niet in de Randstad?


----------------------------------------------------------------------------

Wou net zeggen AadmanZ...Hier in lelystad haal k ook de sleutels overal uit..ook in de garage!!! De motor zal ook wel geen uitzondering worden die heb k nog niet!)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ADD, met medicatie overkomt je dat niet meer en weet je ook weer waar je verleden jaar je boutjes hebt "opgeborgen" bij het sleutelen.

Alleen omdat ik mijn sleutels wel eens vergeet heb ik ADD? Cool 8-)

Een psycholoog heeft er een leukere verklaring voor: De handeling wordt zo standaard dat het automatisch wordt. Als jij altijd hetzelfde omgaat met je sleutels (ie na binnenskomst ergens neerleggen) en je gaat in de loop van de dag terug denken of je deze handeling hebt verricht is het normaal dat de meeste mensen dit niet meer weten omdat het een automatische handeling was. Nou ja, soms gaan automatisch handelingen dus mis doordat hij onderbroken wordt (je vrouw was bijv niet thuis, of in mijn geval een pakketbezorger die langskomt)
 
Laatst bewerkt:
We hadden hier een topic over vroegah, wat is het domste wat je met je motor gedaan hebt of zoiets.
Maar goed, sommige dingen moet je weer eens uit de vergeettrommel halen.
Oooit heel lang geleden moest ik op een avond een verhaal houden voor een zaal met plm 50 artsen in het toenmalige gebouw van de artsenvereniging in Rotterdam aan het Heemraadsplein. Dat was toen een geliefde dealersplek. Een absoluut onveilige buurt. Ik zet de motor er voor de deur en ga naar binnen. Midden onder mijn verhaal werd er aangebeld, "is die rode motor van iemand hier? want de sleutels zitten er nog op..." Uiteraard een homerisch gelach uit het gehoor toen de spreker moest bekennen dat ie ff naar buiten moest....
 
Ik kom aanrijden bij de garage na een leuk ritje. Sleutelbos met o.a. de sleutel van de garage uit de tanktas, garage openmaken, sleutelbos weer in tanktas, motor naar binnen en dan de garagedeur meteen sluiten........ |( :z
Ja, toen had ik mezelf buitengesloten en kon nergens meer heen. Het was 30 graden en ik stond in mijn lederen pak te zweten....

Een mindere actie.
 
Ik kom aanrijden bij de garage na een leuk ritje. Sleutelbos met o.a. de sleutel van de garage uit de tanktas, garage openmaken, sleutelbos weer in tanktas, motor naar binnen en dan de garagedeur meteen sluiten........ |( :z
Ja, toen had ik mezelf buitengesloten en kon nergens meer heen. Het was 30 graden en ik stond in mijn lederen pak te zweten....

Een mindere actie.

Daar ben ik altijd zo verschrikkelijk paranoïde voor.. altijd als ik uit het huis wegga, dan voel ik nog even goed of ik mijn huissleutel heb. Ik kan die deur gewoon nooit meteen achter me dicht gooien, totdat ik zeker weet dat ik die stomme sleutels heb..

Motorsleutels vergeet ik af en toe ook in het slot te laten zitten, maar dan staat ie altijd wel in de schuur.. nou ja, meestal. |(
 
mja heb ik ook wel een paar maal in het begin gedaan ..
na die aantal keren in het vervolg altijd 10 x men zakken checken of ik weldegelijk mijn sleutels bijheb ..
 
Pfff, ik ben ook zo'n sleutelramp...eigenlijk alles.Tassen, jas, waar had ik de auto/motor ook weer gezet, sleutels op de voordeur.
Ik ben nogal een verstrooid type.
Ik kan iets in mijn handen hebben en 5 seconden later kwijt zijn.
Het is ongelofelijk soms.
Mijn halve leven ben ik bezig met zoeken, heb ook nog totaal geen coordinatie gevoel dus tel dat er ook maar bij op.
Gelukkig zijn er vaak mensen bij me die dat weten en met al mijn zooi achter me aan lopen.

Nu zullen ze mijn motor niet zomaar meenemen want starten is toch een hele happening :P


Maar goeie actie van je!
Hij was je vast dankbaar. *O*

_O- _O- , heb ik ook wel is ja sta je met iets in je handen en dan ben je het in ene kwijt en is het nergens meer te vinden :P
 
ik laat de sleutels altijd in het slot staan...

wanneer de motor in de schuur staat.

Heb geleerd dat als je voertuigen (auto,motor) binnenstaat, je beter de sleutel in het contact kan houden ivm noodsituaties. Dan kan je meteen vertrekken.
Als ze mijn schuur openbreken dan ben ik de motor sowieso wel kwijt, of er sleutels inzitten of niet.
"Hallo, met de verzekering."
"Hallo met Sleeër, euh, mijn motor is gestolen.. "
"Oh, geen probleem, daar bent u voor verzekerd, stond hij op slot?"
"Hij stond in de garage en er is ingebroken voor de sleutels"
"Geen probleem mijnheer, ik stuur een expert om het een en ander met u door te nemen."

Of heb je liever:

"Hallo, met de verzekering."
"Hallo met Mevrouw Sleeër, euh, mijn man zijn motor is gestolen.. "
"Oh, geen probleem, daar bent is uw man voor verzekerd, stond hij op slot?"
"Hij stond in de garage en er is ingebroken voor de sleutels. Ze hebben meteen heel ons huis overhoop gehaald, omdat wij de sleutel goed verstopt heb. Mijn man werd wakker en ben naar beneden gegaan om te kijken waar het geluid vandaan kwam. Daar hebben ze hem met een schroevendraaier neergestoken."
 
Laatst bewerkt:
laadst loop ik in pak weer eens naar de garage om even te gaan rijden. probeer de sleutel om te draaien. he verrek hij is nog open. denk bij mezelf dats niet zo slim jongen. pak mijn helm uit het rek doe hem op handschoenen aan en wil de motor sleutel pakken. euuu waar is de sleutel nou die zit altijd in het pak. zoeken tot je even naar de motor kijkt en het ding in het contackt slot ziet zitten die niet eens op het stuurslot staat. geen ketting aan de motor helemaal niks. en dan te bedanken dat dat al zeker 3 weken zo gestaan had om dat ik die tijd in het buitnland voor de baas had doorgebracht. daarna maar snel gaan rijden om dit soort dom gedrag maar snel te vergeten komen julie weer met zo'n draadje om het allemaal weer boven te halen. ;)
 
goede tip.

Als je de orginele sleutels hebt.

Van je fiets en extra slot een copy maken.

Deze gebruiken.

Mocht je de sleutelser in laten zitten enhij wordt gestolen.
Dan heb je de originele nog.

En is je verzekering maatschappij ook weer blij.
 
Meestal zit in de contact-sleutel een chip die de startonderbreker uitschakelt. Zo'n sleutel moet je laten programmeren bij bijv een dealer. Dit wordt geregistreerd. Ook sleutels die je na besteld voor een slot kunnen geregistreerd staan.
Veel verzekeringsmaatschappijen vragen bij diefstal om alle sleutels, dat betekent dus dat je alle geregistreerde sleutels moet kunnen overleggen.
Als je een sleutel verliest is het dus zaak om dit te melden.
Abus registreerd hoeveel sleutels met een bepaalde code in je bezit moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vandaag een automobilist die in zn auto zat te wachten gewezen op het feit dat zn sleutels nog in de deur zaten. Toen ik het meldde aan 'm, bedacht ik me pas dat ie niet ver zou komen zonder zn sleutels en dat ie ze onder het rijden ook niet zou verliezen. En rijden zonder sleutels in het contactslot is lastig...
 
Moet je een Harley kopen. Heb je de sleutel niet eens nodig want je zet het slot om en dan kun je de sleutel er weer uit halen en heb je hem niet meer nodig. Op zich wel handig. ALLEEN als je dan afstapt moet je wel niet alleen het contact omzetten maar ook echt nog je sleutel tevoorschijn halen slot erop doen en dan weer je sleutel opbergen. Moet ik mezelf nog even aanwennen (gelukkig toch altijd abus ketting erom maar dan nog !)
 
Ik heb ook weleens een dag mijn sleutel in de motor laten zitten toen ik een conferentie bezocht, het ding is er de hele dag gewoon in blijven zitten. :}

Dat was in Apeldoorn, daar kunnen zulke dingen nog, en zo hoort het eigenlijk ook. 8-)
 
Mijn vader had dat eens met zijn scooter in Groningen. Hij parkeerde hem voor het station, maar vertrouwde het voor geen meter ivm diefstal. Mijn ouders zijn naar binnen gegaan om wat te bezichtigen en iets te drinken, maar mijn vader ging om de 10 minuten kijken of ie er nog stond. Komen ze na een tijdje terug, heeft die dokus gewoon de sleutels erop laten staan _O-
 
Meestal zit in de contact-sleutel een chip die de startonderbreker uitschakelt. Zo'n sleutel moet je laten programmeren bij bijv een dealer. Dit wordt geregistreerd. Ook sleutels die je na besteld voor een slot kunnen geregistreerd staan.
Veel verzekeringsmaatschappijen vragen bij diefstal om alle sleutels, dat betekent dus dat je alle geregistreerde sleutels moet kunnen overleggen.
Als je een sleutel verliest is het dus zaak om dit te melden.
Abus registreerd hoeveel sleutels met een bepaalde code in je bezit moeten zijn.

Meeste nieuwe hebben een schip en dat werkt anders.

Mijn sleutel had dit niet.
Gewoon even langs de schoenmaker (die ook sleutels doet)

3 euro en ik had een copy.
 
Mijn vader had dat eens met zijn scooter in Groningen. Hij parkeerde hem voor het station, maar vertrouwde het voor geen meter ivm diefstal. Mijn ouders zijn naar binnen gegaan om wat te bezichtigen en iets te drinken, maar mijn vader ging om de 10 minuten kijken of ie er nog stond. Komen ze na een tijdje terug, heeft die dokus gewoon de sleutels erop laten staan _O-
_O- _O- Dat zie ik mezelf ook nog wel doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan