Je top 3 favoriete races

London

MF'er
27 mrt 2003
199
0
Aangezien ik me enorm aan het vervelen ben op m'n werk (tis vast t mooie weer) en er niet genoeg gepost wordt op 't forum is hier in navolging van ArnoZX10R's top 10 favorieten aller tijden, de favoriete top 3 MOTORraces allertijden. Dit is voor iedereen weer persoonlijk.

Mijn Top 3:

3. De Superbike races op Assen in 1997. De eerste race werd gewonnen door John Kocinski, 't was de eerste keer in 4 jaar dat Fogarty verslagen werd. De tweede race wist Fogarty echter te winnen. De races waren heel erg goed, maar 't was voornamelijk de sfeer die de herinneringen aan deze dag zo goed maken. We zaten tussen de Engelsen, dus dan weet je 't wel.

2. De Australische Grand Prix in 1989. Ik was 11 en keek meer naar de F1 dan naar de Motorraces, maar deze race kan ik me nog goed herinneren. De HELE race was een groot gevecht tussen Gardner, Rainey, Sarron & Magee (die laatste weet ik niet helemaal zeker). Sinds deze race vind ik nog altijd dat Philip Island het mooiste motorrace circuit ter wereld is. Ohja, Gardner won! Hij was onze held!
92333

1. Deze race was een voorprogramma van de TT. Werd op vrijdag verreden. Ik weet niet eens of het toen al superbike heette. Maar onze buurman stond op Pole Position (zoals altijd). Maar hij had een hele slechte start en lag na de eerste doorkomst 20e ofzo. Pas 3 rondjes voor het einde haalde hij de kopman in en werd de winnaar. Ik heb t over Jeffrey de Vries. De NOS liet zowaar deze race op tv zien. Ik heb em wel 100x op video gezien, totdat iemand iets anders er overheen tape-te (Grrrr).

Laatst bewerkt:
1: Dragraces Jurby , Isle of Man
2: Dragraces Santa Pod, Engeland
3: Dragraces Drachten Friesland

( hoewel alle dagraces in Engeland leuker zijn, inschrijven en rijden, de ene keer tegen een Honda 200 cc, de keer daarop tegen een Top Fueler ;) , en zo vaak al je wilt/kunt :} )

[edit]Oh, is opeens een andere vraag geworden, nu zijn het races die een speciale betekenis hebben gehad :? , Tja, dat moeten toch wel zo'n beetje de eerste races zijn geweest waar ikzelf naartoe ging, met Agostini, Barry Sheen, Wil Hartog, Boet van Dulmen, Jack Middelburg etc :} :} [/edit]

Laatst bewerkt:
pfff een top 3 dat valt niet mee, maar een paar races die me goed zijn bijgebleven zijn:

De 250cc sachensring van een paar jaar terug, Capirossi, Harada, Biaggi, Waldmann en Jaque.
Wat een geweldige laatste ronde was dat :}

full

Misano 500cc in het jaar ?
Rossi vs Biaggi vs Capirossi drie Italianen die elkaar niets toegaven in hun thuis GP. :9

500cc Suzuka toen Norrick Abe zijn debuut maakte, geweldig met zijn aparte stijl maakte hij het de gevestigde orde heel moeilijk, tot hij op z'n bek ging.
Ik weet nog dat Doohan nee zat te schudden in de chicane toen Abe hem daar weer eens voorbij kwam.

Van de TT's die ik bezocht heb staat me het jaar dat Zowel Zeelenberg als Bodelier onverwacht 3e werden me nog het beste bij.
Erg gave races en een fantastische sfeer :}

En ja, Philip Island is bijna ieder jaar weer goed voor mooie races.
Een van de mooiste momenten tijdens een race was voor mij overgens het moment dat Criville Doohan onderuit reed in de laatste ronde van diens thuis GP :}
[me]TurboTeunis is nooit een fan geweest van Doohan, maar sindsdien wel van Criville.[/me]

Laatst bewerkt:
Race die me nog erg goed bijstaat: beslissende race voor het WSB kampioenschap, ging tussen Colin Edwards en Troy Bayliss. Jaar of 2, 3 geleden en volgens mij in Italie.

Kijk hem nog regelmatig terug op video ;)

1 Thunderbike race TT Assen gewonnen door Jeffry de Vries!
Dat was echt geweldig. De n.o.s. commentator had toen alleen maar oog voor Wilco Zeelenberg. Jeffry had toen een hele slechte start(alweer). En kwam pas in het laatst sterk opzetten. Hij wist later ook nog in Donington te winnen!

2 500cc race (1992) in Donington gewonnen door Wayne Gardner.

3 Superbike race in Donington(alweer :) ) gewonnen door Noriyuki Haga op een 'oude' Yamaha YZF 750.

Monza 1999. Foggy komt met 0,003 seconden voor Edwards over de streep
2.Ik ben een Hollander dus Philip Island 2002. jurgen werd vijfde.
3.Brands Hatch WSB 1999. niet zozeer omdat de race daar zo spannend was,
maar meer omdat er 120.000 uitzinnige Engelsen waren. Geweldig publiek!
Ik was er bij...

1. Zo'n beetje het begin van mijn 'carriere' als motorsportfan: Wilco Zeelenberg wint de GP van Duitsland, met enkele tienden voorsprong op Cardus, Kocinski en Bradl :}

2. Alle races tussen een aantal klassieke komisch duo's/trio's: Spaan-Criville, Spaan-Capirossi, Bradl-Cadalora, Waldmann-Harada-Biaggi, Rossi-Capirossi-Harada, Nakano-Jacque, Schwantz-Rainey-Doohan, Doohan-Okada-Criville, Fogarty-Slight-Edwars-Chili enzovoorts 8-)

3. Alle races met mooie resultaten voor Nederlanders, dus ook die Thunderbike race die de Vries won, en de race die hij daarvoor met zo'n gruwelijk klein verschil verloor van Udo Mark. En de TT van '94 met derde plaatsen voor Bodelier en Zeelenberg. De WSS race in Monza die Zeelenberg won in '97. Jurgen die in '96 4e wordt in Assen, Jurgen die in '99 toen we in Brno waren de pole zette, Jurgen op Philip Island 2002, Jurgen die begin dit jaar zijn eerste WK-race wint.

Leuk he, motorsport :)

1. Zo'n beetje het begin van mijn 'carriere' als motorsportfan: Wilco Zeelenberg wint de GP van Duitsland, met enkele tienden voorsprong op Cardus, Kocinski en Bradl :}

1. Zo'n beetje het begin van mijn 'carriere' als motorsportfan: Wilco Zeelenberg wint de GP van Duitsland, met enkele tienden voorsprong op Kocinski,Cardus en Bradl :}

O-)

Ik heb er zoveel gezien *D

Maarre de slotrace SBK 2002 op Imola.
Het gevecht tussen Bayliss en Edwards was een man tot man gevecht,die staat mij aardig bij.

GP Frankrijk 1988 500cc
Lawson Sarron Gardner en Schwantz strijden voor de hoogste plek,een waanzinge race.
Gardner rijd de laatste l 3 rondjes weg van de overige 3 maar zijn NSR500 geeft de geest gedeeltelijk en Lawson wint.

GP Engeland 1982 500cc
En natuurlijk de victorie(op een privebike)van Jack Middelburg op Silverstone 1982,de beste aller tijden voor de Middelburgfans :} :} :}

Oja,de Rossivictorie(Zuid Afrika) van dit jaar is toch ook wel iets heel speciaal *D

1. Waldman die op een zeiknat Donington in de laatste bocht nog wint! (2001???)
2. Gibernau die wint op Le Mans, 2003
3. Fogarty die wint op Hockenheim....2000

http://www.ducati.com/docs_eng/photogallery_foggy/images/menu3/pg_23.jpg[img]

FOGGY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :}

Volgens het wegracekroniek 90/91 van Hans van Loozenoord was het toch echt:
1. Wilco
2. Cardus
3. Kocinski
Die afbeelding van TTeun kan ik me nog goed herinneren, maar misschien valt Cardus net buiten beeld :?
Of is de afbeelding van een ronde eerder.
Ik heb de race destijds niet gezien maar heb het toen moeten lezen in de motorkrant.

Volgens het wegracekroniek 90/91 van Hans van Loozenoord was het toch echt:
1. Wilco
2. Cardus
3. Kocinski

Ik heb het ook even nagekeken en het staat idd echt in het boek.

Waarschijnlijk valt Cardus dus buiten de foto. De finish was heel close:

1. Wilco 46.53,199
2. Cardus 46.53,265
3. Kocinski 46.53,305

Wij hebben ons blijkbaar toch collectief vergist! Ik vond het juist zo leuk dat de Zeel Kocinsky in een rechtstreeks duel had verslagen, te meer daar Little John enkele maanden daarvoor nog niet samen met Wilco op de foto wilde. ("Wilco Who???")

Moet je het boek van Aaron Slight eens lezen, dan lees je echt wat voor een nuttcase die Kocsinsky eigenlijk was...

Daar hoef je dat boek niet voor te lezen :P

Maar hij heeft hem toch evenwel nog in een rechtstreeks duel verslagen? 8-)

Terug
Bovenaan Onderaan