Je top 3 rottige sleutelklusjes

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
16.009
8.667
Driebergen
Facebook
1 De spietjes weer tussen de klep en de klepveerschotel krijgen
2 Carbs weer monteren op een oude 4-cilinder
3 Ketting en tandwielen vervangen (wordt je heeeeeeeel smerig van)

Dit zijn mijn ergste klussen tot nu toe, waar zien jullie nou echt tegenop om te doen??? :X
 
1. De motor een grondige schoonmaakbeurt geven, dus alle kuipdelen eraf, van binnen en buiten schoonmaken en alles in de was zetten, ben je dagen mee bezig.
2. rest vind ik nog wel geinig
3. zie 2
 
Olieverversen, dit ben ik niet van plan ooit weer eens zelf te doen. Ik heb met het aftapboutje mijn carterpan kapot gemaakt, en ik zit nu al 2 weken op een nieuwe te wachten. Kost ff €140.- dat olieverversen. Ik denk/hoop dat de dealer goedkoper is.
Verder klus ik nooit zoveel aan mijn motor, ben niet zo heel erg handig (blijkt maar weer)
 
1. achterband oppompen: m'n BT020 is zo dom breed dat ik er bij de benzinepomp nauwelijks bijkom en ik direct m'n handen helemaal zwart heb

2. m'n motor voor onderhoud naar de dealer brengen, want verder sleutel ik niet aan m'n motor

3. zie 2
 
1. kleppen stellen
2. olie aftappen ( doordat mijn uitlaatbochten niet meer origineel zijn maar beter loopt 1 uitlaat nu prcies onder de carterplug door. Eerst uitlaten demonteren dus.)
3. ketting smeren
 
1.Koppeling wisselen, daarvoor moet je bij een Guzzi echt de hele motor slopen, alleen de voorvork kan blijven zitten......

2.Kleppen in de kop douwen, altijd ruzie met de spietjes.

3.Sleutelen aan lijken waaraan alles vastgerot zit en die eigenlijk af zijn, weinig eer aan te behalen....

(En inderdaad, carb's op een ouwe 4pitter terugdrukken is ook geen lolletje, zeker niet als het originele luchtfilter er ook nog weer achter moet)
 
1. Visje van de nokkenasketting erin prutsen bij een ouwe BMW :X

2. Achterbrug demonteren van mijn Dnepr

3. Alles wat naar elektrisch ruikt
 
met stip op 1:
benzine/water-slangen los trekken, waabij je van te voren weet dat je gaat uitschieten en dus je klauwen open haalt.
goede 2e:
Ketting / tandwielen vervangen, zonder het goede gereedschap (eigenlijk alles zonder goed gereedschap)
zeker 3e plaats waardig:
Koppelingsplaten vervangen bij een Beemer.
 
1) motorblok demonteren, openen en een hartaanval krijgen van het zicht van binnen
2) carb (de)monteren, lukt nu al in 45 minuten. Was in het begin 2 uur.
3) invetten. Een flinke hoop vet aan de vingers...

Voor de rest: sleutelen is leuk zolang het maar neit altijd dezelfde fiets is.
 
1 aan een auto sleutelen waarbij je over alles heen moet hangen
rijden is al niks bij zo`n ding maar sleutelen is al helemaal een ramp :r

voor de rest bij motorfietsen nee geen moeite :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan