Je wilt eens motorrijden..

Ik lees hier van sommige motorrijders dat het beter is om eerst ervaring op te doen in een koekblik.
Ik ben op mijn 18e meteen gaan lessen voor mijn motorrijbewijs en heb pas jaren later mijn autorijbewijs gehaald.
Dat ging prma, hoor. Ik begon met een 125cc en jij zult gebonden zijn aan een 25kw, daar kun je prima eravring mee opdoen.
Ik had toen al 2 jaar ervaring op een schakelbrommert, dat telt toch ook? ;)

Heel veel succes met je examen! :] *O*
 
Ja foto zal ik uiteraard posten, eerst nog ff maken :P ben natuurlek wel een beetj trots O-)

Mja mijn "25kw" B| examen zit er aan te komen, eerst me abv nog. Maar komt goed allemaal.

I'll keep you posted, en eventuele tegenvallers ook :P maar ik hoop geen tegenvallers meer te verwachten.
 
Ik had toen al 2 jaar ervaring op een schakelbrommert, dat telt toch ook? ;)

Heel veel succes met je examen! :] *O*
't Enige voordeel dat ik daarvan heb gemerkt is de voertuig controle en het spiegelen. Als brommerrijder gedraag je je zoooooo anders dan als motorrijder.... :)
 
't Enige voordeel dat ik daarvan heb gemerkt is de voertuig controle en het spiegelen. Als brommerrijder gedraag je je zoooooo anders dan als motorrijder.... :)

Spiegelelen :?

Mijn spiegels had ik dag 1 eraf gehaald :X

Ja ik weet het, jong onverantwoord blabla :] :9
 
Spiegelelen :?

Mijn spiegels had ik dag 1 eraf gehaald :X

Ja ik weet het, jong onverantwoord blabla :] :9
:Y :+

[me=DanielV] hield z'n spiegels er lekker op[/me] 8-)
full

:+
 
:Y :+

[me=DanielV] hield z'n spiegels er lekker op[/me] 8-)
[afbeelding]
:+

Weet niet waarom, maar ik vind de foto wel gappig :9 :X

Een brommerdude in een motorpak! :+

Niet dat die spiegels bij mij ook maar enigzins goed vastzaten + dat als je erin keek, het leek of er een mistbank achter je was, dus ik had ze er zo afgehaald.
 
Pakje heeft meerdere malen m'n leven gered :X Mensen keken me weleens altijd raar aan, maar ik heb liever dat ze me nu raar aankijken dan straks als ik op de barbeque lig bij ze :W

Bij jou heeft je pak gelukkig dat je leven gered.

Bij mij was het me kleding, onee het was zomer en ik was in me t-shirt, dan wass het me vel waarschijnlijk :o
 
Weet niet waarom, maar ik vind de foto wel gappig :9 :X

Een brommerdude in een motorpak! :+

Niet dat die spiegels bij mij ook maar enigzins goed vastzaten + dat als je erin keek, het leek of er een mistbank achter je was, dus ik had ze er zo afgehaald.
:+ Dat was met de originele spiegels bij mij ook zo. Daarom heb ik deze er toen opgezet. Kon eindelijk die dingen eens gebruiken waarvoor ze waren en 't zag er ook nog eens stukken beter uit :9
 
Bij jou heeft je pak gelukkig dat je leven gered.

Bij mij was het me kleding, onee het was zomer en ik was in me t-shirt, dan wass het me vel waarschijnlijk :o
;)
M'n broertje rijdt nu ook brommer. 80cc'tje erin gefixed voor hem }) Reed ik laatst achter hem en een paar vrienden. Ik was met m'n koekblik....Niet leuk om te zien hoor :N Die gasten rijden gewoon met gemak 110 km/u met alleen een spijkerbroekkie en een vest |(

Daarna maar even wat plaatjes laten zien van mensen die gecrashed zijn zonder beschermende kleding. Volgens mij heeft 'ie het nu wel geleerd O-)
 
;)
M'n broertje rijdt nu ook brommer. 80cc'tje erin gefixed voor hem }) Reed ik laatst achter hem en een paar vrienden. Ik was met m'n koekblik....Niet leuk om te zien hoor :N Die gasten rijden gewoon met gemak 110 km/u met alleen een spijkerbroekkie en een vest |(

Daarna maar even wat plaatjes laten zien van mensen die gecrashed zijn zonder beschermende kleding. Volgens mij heeft 'ie het nu wel geleerd O-)

80cc? Stond hier nog een 125cc beneden, maar dan met zon klein brommerplaatje, 1 keer op gereden, en toen met het gemak gelijk verkocht. Puistenkoppie van 15 vond het wel interresant. En ja hij vroeg ook zo leuk:

hij:zo'n ding is wel snel toch?.....*ik kijk hem ondertussen vol ongeloof aan* toch?
Ik: Ik doe hem weg omdat ik er niet zonder fatsoenlijke kleding op wil rijden, en zeker niet zonder motorrijbewijs.
hij: Ja maar tis tog ook een brommer.
Ik:(Dacht, ik kan zeggen nee tis een motor met een brommerplaat, maar ja toen dacht ik. Koop em nou maar) Ja tis een brommer als jij dat wil

ok even afrekenen :z


Maar goed kom net van lessen, en ja, is wel ff wat anders met full outfit. Moest wel ff wennen, m.a.w. t ging beetje kut B| Maarja volgende week beter.

ciao
 
waarom zou je dát in he-mels-naam doen, brommerrijders worden (ja, het is mogenlijk) erger gehaat dan motorrijders, dus met een motorkenteken heb je minder last van controles e.d. .

als ik in 2 maanden tijd 4X word aangehouden terwijl mijn rij (kijk)gedrag is verbeterd dan geloof ik er niet meer zo hard in dat die lui hun plicht doen, maar meer dat ze mensen willen naaien.
 
waarom zou je dát in he-mels-naam doen, brommerrijders worden (ja, het is mogenlijk) erger gehaat dan motorrijders, dus met een motorkenteken heb je minder last van controles e.d. .
Yeah right, het verschil tussen brommers en motoren zien (en horen) blinde agenten ook nog wel. Als die agent, die niet blind is, je kentekenbewijs even wilt inzien en erachter komt dat het helemaal geen motor is maar een brommer, ben je wel een eindje verder van huis.... :z


als ik in 2 maanden tijd 4X word aangehouden terwijl mijn rij (kijk)gedrag is verbeterd dan geloof ik er niet meer zo hard in dat die lui hun plicht doen, maar meer dat ze mensen willen naaien.
Is dat zo, of vind jij dat alleen maar....? ;)


80cc? Stond hier nog een 125cc beneden, maar dan met zon klein brommerplaatje, 1 keer op gereden, en toen met het gemak gelijk verkocht. Puistenkoppie van 15 vond het wel interresant. En ja hij vroeg ook zo leuk
't Is en blijft wel m'n broertje hé... -O- Maaruh, hij wordt nog wel een keer gepakt hoor. En dan ben ik diegene die het laatste lacht ;)

Ps. @ Baksteen; Ik vind dat wel een leuk klusje voor jou. "Met de groetjes van je broer" :+
 
oKee,

op zoek naar de motor *O*

Ik ben er al een klein beetje over uit dat het een begrensde 600 word, eventueel misschien een 400. Ik zoek sowieso 25kw op kenteken, of ik moet echt iets kwijlends zien dat toevallig op uitdraai is.

Ik zit al tijdje beetje te zoeken naar:
Kawasaki zx6r
Honda Cbr 600 f
Yamaha fzr 600
Kawasaki zxr400
Gsx 600r (kan niet op kenteken dacht ik)

en dan niet eentje van bouwjaar voor de 2e wereld oorlog. Ik zoek toch op zijn minst eentje van 95 of nieuwer. Moet te doen zijn dacht ik zo. (sommige zijn alleen 95' of nieuwer weet ik :+ [Fzr tot en met 95 dacht ik ofzo :? dat model vink mooi iig])

En tja, wil eigenlijk niet meer dan 3500 euro aan uitgeven. Liefst niet meer dan 3000 maar heb nog een buffer over :P

Hier toevallig iemand iets in de verkoop O-) ?
 
Laatst bewerkt:
:^

Daar ben ik het heilig mee eens!!!

Ja ook in koekblik slippende koppeling gebruiken :+

Of naar je motorles rijden met koekblik, terwijl je al je hele pak en laarzen aanhebt, en geeneens de pedalen voelt -O- Tog leuk met slippende banden wegrijden bij ieder stoplicht omdat je niks voelt :z
 
oKee,

op zoek naar de motor *O*

Ik ben er al een klein beetje over uit dat het een begrensde 600 word, eventueel misschien een 400. Ik zoek sowieso 25kw op kenteken, of ik moet echt iets kwijlends zien dat toevallig op uitdraai is.

Ik zit al tijdje beetje te zoeken naar:
Kawasaki zx6r
Honda Cbr 600 f
Yamaha fzr 600
Kawasaki zxr400
Gsx 600r (kan niet op kenteken dacht ik)

en dan niet eentje van bouwjaar voor de oorlog. Ik zoek toch op zijn minst eentje van 95 of nieuwer. Moet te doen zijn dacht ik zo. (sommige zijn alleen 95' of nieuwer weet ik :+ [Fzr tot en met 95 dacht ik ofzo :? dat model vink mooi iig])

En tja, wil eigenlijk niet meer dan 3500 euro aan uitgeven. Liefst niet meer dan 3000 maar heb nog een buffer over :P

Hier toevallig iemand iets in de verkoop O-) ?

'95 was toch oorlog? :?

vind dat je wel leuk plaatje hebt _O-

:+
 
Ja ook in koekblik slippende koppeling gebruiken :+

Of naar je motorles rijden met koekblik, terwijl je al je hele pak en laarzen aanhebt, en geeneens de pedalen voelt -O- Tog leuk met slippende banden wegrijden bij ieder stoplicht omdat je niks voelt :z

ik voel aan de rest van de auto wel of ik slip hoor, niet alleen in de koppeling ;)
maar idd, is nix, dat rijden met motorpak in de auto
 
ik voel aan de rest van de auto wel of ik slip hoor, niet alleen in de koppeling ;)
maar idd, is nix, dat rijden met motorpak in de auto

Ja ik voel ook wel dat de auto slipt, maar dan is t al te laat :+ Het gaat voornamelijk om de motorlaarzen waardoor ik geen gevoel meer heb in de pedalen :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan