Jeans

11 mei 2012
16
0
Ik heb een rev'it stoffen broek. Ik ben voor de zomer op zoek naar een jeans. Liefst een met kevlar en waar ik kniestukken (wellicht uit mijn huidige broek) in kan zetten.

Ervaringen, tips of links?
 
Het aanbod is tegenwoordig vrij groot. Ik denk dat met name de pasvorm eigenlijk bepalend zal zijn en natuurlijk je budget.

Uit ervaring kan ik melden dat die kevlar spijkerbroeken bijzonder goed werken tegen "glijschade". Met een gangetje van 60/70 over het asfalt werkt dat nog bijzonder goed. Tegen impact schade daarentegen doen ze weinig tenzij je ze met kniestukken neemt.

Zelf ben ik een klein kereltje (1.76) en kon ik geen motorjeans vinden waarbij de kniestukken op de goede plek kwamen. (Bij textiel heb ik een Rev'it short versie en die is perfect). Als dat dus wel een wens is, dan is denk ik het advies. Ga naar de winkel en kijk welke past ipv online iets bestellen.

Mijn eigen glijder was met een goedkope motorjeans, E90, van het merk Gianni. Volgens mij is dat een vrij elcheapo onbekend merk, maar dus al goed genoeg. De bekendere merken zullen ongetwijfeld nog beter zijn maar of ze ook de dubbele of soms driedubbele prijs waard zijn? Mijn ervaring is dat goedkoper dus ook kan.
 
Knie-stukken en heup-stukken. Laatste niet vergeten!
 
wat scimitar zegt.
ga vooral kijken + passen.

ik heb bij motorkledingcenter vorig jaar voorjaar deze tijd twee jeans gevonden: revvit en segura.
bevallen allebij goed.

kniestukken (herkenbaar, kunnen te laag zitten) vd revvit zijn in twee standen "instelbaar", zoek of vraag even.

heb ze veel vaker gedragen dan ik had verwacht (de revvit toont flink verkleuringen op de naden).
voor isolatie wel vaak ski-ondergoed eronder, ook in de zomer.
tegen regen: een boerenregenbroek er overheen en je blijft droog...

edit: ik heb al eens mening geschreven, en ik vermoed dat er wel ergens een kleding/jeans topic is ?
 
Laatst bewerkt:
Boekje van moto plus van 4 weken terug staat een test in van vele broeken... En de duurste waren niet altijd de beste!!! :W
 
heb zelf erg goede ervaringen met een oud model vanucci estivo, zit na 4 jaar nog steeds erg goed en gaat nog steeds goed mee (ondanks zeer frequent gebruik). Vorig jaar een trilobite bijgekocht bij motozoom. Ook die is erg frequent in gebruik (3-5 x per week w.w. verkeer) en voldoet prima. de strakkere pasvorm van de trilobite klappert minder maar is warmer in de zomer ondanks de ventilatieritsen. de oude vanucci is ngo steeds een superding. Als het model er nog was kocht ik er zo nog een bij.

Standaard heeft de vanucci erg simpele protectors, de trilobite komt met een goed setje protectie (knie en heup).

Benno
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik ook zo'n jeans ga halen Vind zelf die revit er goed uitzien kwa kwaliteit.
Bij motorkledingcenter hebben ze er van vele modellen filmpjes van.
Die hebben vaak een denim laag PLUS powershields dat is wat me dan wel ligt
POWERSHIELD is een gebied (bij de cruciale delen denk aan knie heupen/kont ) wat allemaal lusjes over mekaar zijn die zich dan samen trekken bij een glij-partij dat word dan oer en oersterk..

Nogmaals kijk die filmpjes maar eens (Gewoon NL dus ideaal)
 
Rev'it gebruikt Cordura Denim. Cordura is geen Kevlar. Het schijnt dat Cordura slijtvaster is dan Kevlar. Daarbij zit de Corduravezel in de Rev'it broeken door de hele denim gewoven, en niet zoals bij veel Kevlarbroeken alleen op de buitenkant van het bovenbeen, de heup en de knie. Ook hebben de broeken van Rev'it ook wat andere gimmicks, zoals een polyesther vezel om warmte te kunnen transporteren enzo.

Alleen zijn deze broeken wel wat prijziger, maar uiteindelijk is 160 euro voor een motorbroek die je de hele zomer kan dragen ook nog wel te doen, denk ik :)
 
idd,
Ik zelf wil juist ook dat het met de normale stof verwoven is. Die lappen vind ik zelf niets. Maar das kwestie van smaak..

En sja koop tegenwoordig eens een fatsoenlijke broek. Dan Vind ik die prijzen van deze MOTOR!!!broeken nog reuze mee vallen ;)
 
@duke het hangt er dus maar net vanaf over welke broek je het hebt. De Esquad Strong bestaat in z'n geheel uit Armalith, dus kevlar. Juist kevlar kan goed tegen warmte zoals opgewekt wordt tijdens schuren. Ik heb m'n broek ook niet getest gelukkig, maar ik lees geen vergelijkende testen. Ik ken er ook geen onderzoeken van waar ze naast elkaar getest zijn. Jij wel, het zou fijn zijn als je het wat onderbouwd.

Gevonden na wat zoeken....
 
Laatst bewerkt:
@duke het hangt er dus maar net vanaf over welke broek je het hebt. De Esquad Strong bestaat in z'n geheel uit Armalith, dus kevlar. Juist kevlar kan goed tegen warmte zoals opgewekt wordt tijdens schuren. Ik heb m'n broek ook niet getest gelukkig, maar ik lees geen vergelijkende testen. Ik ken er ook geen onderzoeken van waar ze naast elkaar getest zijn. Jij wel, het zou fijn zijn als je het wat onderbouwd.

Gevonden na wat zoeken....
Ik weet niet of een hillbilly met een bandschuurmachine als onderbouwing mag gelden... :+

Helaas kan ik dat plaatje van Rev'it niet meer vinden. Zij hebben dezelfde test gedaan, op verschillende materialen, alleen dan iets wetenschappelijker aangepakt ;)

Wat betreft het type broek heb je gelijk, ik heb er ook een van Draggin' Jeans, en die is alleen verstevigd met Kevlar op de knieeen en heupen. Datzelfde principe heb je ook met een complete binnenbroek van Kevlar.
 
Hill Billies wonen in de USA, deze komt uit de UK 😀
Maar je hebt gelijk er is ook niet veel over te vinden. Ik kom op de andere sites ook vnl verkooppraatje tegen en mensen die wat roepen zonder onderbouwing.
Daarnaast zijn er best een aantal merken en dus met nauwelijks kevlar tot flinke flappen en dus hele versterkte stoffen. Het lijkt mij wel wat voor een van de tijdschriften om het eens echt uit te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan