Jerez motogp

He die Gerrit

Wat een fantastisch gp weekend hebben we gehad in Jerez.
Ook de plaatsen x1 tribune waren top wat een zicht op de baan.
Het herriefeest in cadiz hebben we niet bezocht we hadden een hotel geboekt met zicht op zee in Conil de la frontera met zicht op zee 35 min van het circuit. Dat was een mini vakantie. Biertjes en maaltijden voor goede prijzen. Deze gaan we zeker nog eens doen.

Moto3: Helemaal goed daar ga je voor als motorsport fan *O* *O*

Moto2: Jammer dat Morbidelli eraf ging -O- wat de angel uit de wedstrijd haalde wel mooie gevechten achter in het veld.

MotoGP: De Honda's op rails. Een mooie winnaar Pedrosa gun ik het zeker wel. Wat mooi voor Ducati met Lorenzo op het podium. Jammer voor Yamaha dat ze banden niet goed konden laten samenwerken met de fiets. Stel je voor dat Dovi Cruchlow Vinaliz en Rossi verder vooraan hadden gezeten dan hadden we vuurwerk gezien. Zarco wordt een grote in de toekomst. Wat hij nu al laat zien geweldig.

Toen we daar zaten dacht ik aan eerdere opmerking van jou "als je naar een spaanse race bent geweest hoef je niet meer zo naar Assen" klopt helemaal wat een sfeer.

Assen gaan we toch weer heen. Je bent toch MotoGP fan dus laat je die kans niet langs je neus gaan. Wordt al de 25x voor mij zoiets. Met 5 man naar camping Asser boys. Daar gaat het er nog enigzins normaal aan toe. En in Augustus naar Oostenrijk kijken hoe het daar aan toe gaat. In Jerez hebben mensen gesproken die daar geweest zijn. Naar verluidt is het daar goed voor mekaar. De GP Oostenrijk is natuurlijk visitekaartje voor KTM WP en Red Bull.

Was idd goed geregeld allemaal, en de x1 tribune is ook top.
Ga dit zeker vaker doen.
 
Uncini deel 1

full
 
Idd een beste klapper en wat ik het meest opvallend vind : er word geen woord over gesproken !!

Zomaar ineens alle grip verliezen is toch wel heeel erg bijzonder en klinkt als een verhaal van een beginnend bestuurder ;)
 
David Emmett van MotoMatters.com heeft er wat over geschreven.

The most likely culprit is the combination of an ancient surface – the track has not been resurfaced since 2003, the top layer now 14 years old and very smooth and greasy – and the very high track temperatures. The track's saving grace is the fact that Formula One does not race there, meaning that the track is not particularly bumpy. If there were bumps at the track too, the riders would long ago have refused to race at the track due to the surface.

Low grip, on the other hand, is something the riders are resigned to just having to deal with. Which bikes and which riders do that tends to change around from year to year, as bikes evolve, and tires are modified to handle the changing conditions. And some riders are just better at it at others, finding grip where others struggle, and getting the most from what is available.
 
David Emmett van MotoMatters.com heeft er wat over geschreven.

Idd een beste klapper en wat ik het meest opvallend vind : er word geen woord over gesproken !!

Zomaar ineens alle grip verliezen is toch wel heeel erg bijzonder en klinkt als een verhaal van een beginnend bestuurder ;)

MotoGP: Uncini has safety car mishap at Jerez


Maar nog nergens een officieel statement toch ? Ook geen beelden van uitgezonden volgens mij.

Nu kunnen ze allemaal zeggen dat het asfalt glad is e.d. maar dit was vast niet zn eerste rondje ;)
 
Maar nog nergens een officieel statement toch ? Ook geen beelden van uitgezonden volgens mij.

Nu kunnen ze allemaal zeggen dat het asfalt glad is e.d. maar dit was vast niet zn eerste rondje ;)

Vanuit MotoGP/Dorna volgens mij geen wordt gerept.
Trouwens de bijrijder had een gebroken arm en een paar ribben gebroken/gekneusd. (heb ik ergens op twitter gelezen.
 
Dat bedoelde ik dus ;)

Uncini had wat gebroken ribben dacht ik en de bijrijder een gebroken arm ?! Zoiets staat iig in de tekst
 
Dat bedoelde ik dus ;)

Uncini had wat gebroken ribben dacht ik en de bijrijder een gebroken arm ?! Zoiets staat iig in de tekst
Gebroken ribben, niet te hopen voor Uncini dat hij veel last heeft van hooikoorts :X
 
Heb het weleens gehad ...3 ribben en sleutelbeen tijdens verkoudheid _O-

Had je zo hard geniest dan?

En verder wel bizar natuurlijk dat de voorzitter van de safetycommissie dit persoonlijk voor elkaar krijgt.
 
Had je zo hard geniest dan?

En verder wel bizar natuurlijk dat de voorzitter van de safetycommissie dit persoonlijk voor elkaar krijgt.
En dat er niemand iets over zegt....

Zijn die auto's zo slecht? Rijden ze het hele jaar met dezelfde set banden? Had ie gezopen? whut?
 
Heb het weleens gehad ...3 ribben en sleutelbeen tijdens verkoudheid _O-
Jij 3 ik 2 en linkersleutelbeen.
Ik heb altijd last van hooikoorts vooral deze tijd van het jaar,pilletjes werken niet echt bij mij.
Ook toen ik eens crashte op Zandvoort, 2 ribben en sleutelbeen doormidden die ribben bewegen tegen elkaar tijdens het niezen en die doen dan echt pijn.
Maarja die mooi en hard wilt rijden moet soms pijn lijden :+
 
Jij 3 ik 2 en linkersleutelbeen.
Ik heb altijd last van hooikoorts vooral deze tijd van het jaar,pilletjes werken niet echt bij mij.
Ook toen ik eens crashte op Zandvoort, 2 ribben en sleutelbeen doormidden die ribben bewegen tegen elkaar tijdens het niezen en die doen dan echt pijn.
Maarja die mooi en hard wilt rijden moet soms pijn lijden :+

Precies.
 
Jij 3 ik 2 en linkersleutelbeen.
Ik heb altijd last van hooikoorts vooral deze tijd van het jaar,pilletjes werken niet echt bij mij.
Ook toen ik eens crashte op Zandvoort, 2 ribben en sleutelbeen doormidden die ribben bewegen tegen elkaar tijdens het niezen en die doen dan echt pijn.
Maarja die mooi en hard wilt rijden moet soms pijn lijden :+

Ook gehad,rib gebroken met karten,volgende dag strontverkouden met kriebelhoestje van 6 weken waarmee op gegeven ogenblik ook bloed meekwam,helemaal verrot gehoest.Heb echt 2 weken met opgetrokken knieen in de bank gezeten om de pijn te minderen op mijn ribben door het hoesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan