jerez race

Off Subtopic:

Hoe zit et nu met Biaggi, kan het zijn dat zijn slechte presteren, dus zijn machineproblemen, kan liggen aan Jerez zelf. Dat dit circuit hem gewoon niet lag, en de bij de volgende gewoon beter kan zijn omdat dat een heel ander circuit is?

Wat denk je zelf?? Het is bij Biaggi altijd hetzelfde liedje:

Ik heb niet gewonnen want ik heb niet de fabrieksmachine
Ik heb niet gewonnen met de fabrieksmachine is want hij ligt me niet
Ik heb niet gewonnen met de fabrieksmachine want het is geen Honda
Ik heb niet gewonnen met de fabrieksmachine want ik ben niet de eerste rijder
Ik heb niet gewonnen want het circuit is bagger
Ik heb niet gewonnen want ik had een vlieg in m'n oog
Ik heb niet gewonnen want het regende
Ik heb niet gewonnen want de banden waren prut
Ik heb niet gewonnen want blabla smoesje hier smoesje daar en een lam excuus kan er ook nog wel bij.

Als er één is die z'n nickname niet meer waard is ("The Roman Emperor"), dan is hij het wel. Nadat hij uit de 250 is gekomen heeft ie vrijwel niet meer gepresteerd vanwege bovenstaande redenen. Max heeft weinig meer te Emperor'en in de MotoGP.

[edit]typo[/edit]
 
Laatst bewerkt:
The race / ROSSI OPENS TITLE DEFENCE WITH DETERMINED VICTORY AT JEREZ

Gauloises Yamaha Team rider Valentino Rossi put the gloss on a perfect start to his defence of the MotoGP World Championship at the Spanish Grand Prix in Jerez today, smashing the lap record by over two seconds and adding an incredible race victory to the pole position he took in yesterday’s qualifying session. The reigning World Champion stalked Sete Gibernau (Honda) for almost the entire race, passing him for the first time two laps from the end but allowing the Spaniard back in front with a mistake halfway through the final circulation. The pair diced their way through the decisive series of fast right-handers in the second half of the lap before Rossi demonstrated that he has talent and determination in equally abundant measures with a brave pass on the brakes into the final left-hand hairpin.

The Italian’s effort was particularly special thanks to the hard work put in by the Gauloises Yamaha Team engineers and staff, who worked against the clock to find the ideal set-up for his YZR-M1 after an uncharacteristic crash in this morning’s warm-up.

Meanwhile, Rossi’s Gauloises Yamaha team-mate Colin Edwards kept his promise of passing as many riders as possible after starting from 15th on the grid. The American made steady progress despite the dusty track surface, making overtaking precarious anywhere off the racing line, eventually sealing ninth place on his Yamaha MotoGP debut.

VALENTINO ROSSI, 1st (Race time - 45’43.156; Fastest lap - 1’40.496)

"That was an amazing race, an incredible victory and really difficult, especially after the fall I had this morning in the warm-up. Luckily I wasn’t hurt and the team did a great job to fix the problem and set up my other bike for the race. Gibernau set a fast pace from the start but I just tried to stay with him and then attacked at the end. I got in front but I made a mistake on the last lap on the braking and Gibernau got past. We passed each other again in the fast rights but I got a better exit and there was enough space for me to pass him in the final corner, it was the only place where I could pass. We touched but motorbike races are sometimes like this. I know Sete is not happy but there are going to be 16 more races this year and there will be many more hard battles. The level of this race was really high. ”

COLIN EDWARDS, 9th (Race time - 46’20.764; Fastest lap - 1’41.596)

"The setting we found for the bike at the tests and during qualifying didn’t seem to work after the change in conditions, and with the wind and the dust this morning we decided to make some adjustments. We basically went back to the base setting we’d found at the Phillip Island and Catalunya tests but it didn’t work in the way we had hoped. It was a difficult race, it was hard for me to get any traction down. Despite that I was in the fight for sixth until another rider sneaked past on the inside and I lost touch with the group I was following. We were searching for something and didn’t find it but we’ve learnt a lot as a team this weekend. Now we have to move on and put this lesson to good use at Estoril. "

JEREMY BURGESS – ROSSI’S CREW CHIEF

“In spite of the problems we had this morning, everything came good for the race – especially Valentino. He rode very intelligently behind Gibernau and then passed him at the end. He opened out 0.3 seconds in the first section and looked comfortable but he made a small mistake, which set up a brilliant finale. It’s a great start to the year for us – pole position, a new lap record and the race win. We couldn’t ask for more.”
 
ik denk dat rossi de bocht ook nog wel had kunnen halen... het was gibernau die tegen zijn remhendel aankwam (kijk maar naar dat filmpje).., tuurlijk ga je dan met meer snelheid de bocht door en kom je dus wijder uit! het is misschien ook nog wel gibernau zijn eigen schuld.. |(
 
ik denk dat rossi de bocht ook nog wel had kunnen halen... het was gibernau die tegen zijn remhendel aankwam (kijk maar naar dat filmpje).., tuurlijk ga je dan met meer snelheid de bocht door en kom je dus wijder uit! het is misschien ook nog wel gibernau zijn eigen schuld.. |(

Rossi heeft al een probleempje voordat Gibernau tegen z'n remhendel aankomt. Kijk maar eens naar de lijn die Rossi rijd, en het ondertussen beroemde "voetje".
 
ik denk dat rossi de bocht ook nog wel had kunnen halen... het was gibernau die tegen zijn remhendel aankwam (kijk maar naar dat filmpje).., tuurlijk ga je dan met meer snelheid de bocht door en kom je dus wijder uit! het is misschien ook nog wel gibernau zijn eigen schuld.. |(

ik heb filmpje van die inhaalactie naast me en et is duidelijk te zien dat op het moment dat Gibernau de motor plat legt, Rossi ertussen duikt, waardoor ze elkaar dus raken. ik blijf erbij dat Rossi ergens induikt waar geen ruimte is. Als Rossi er al naast had gezeten dan had Gibernau nooit met zijn schouder onder Rossi's remhendel kunnen komen...
 
ik heb filmpje van die inhaalactie naast me en et is duidelijk te zien dat op het moment dat Gibernau de motor plat legt, Rossi ertussen duikt, waardoor ze elkaar dus raken. ik blijf erbij dat Rossi ergens induikt waar geen ruimte is. Als Rossi er al naast had gezeten dan had Gibernau nooit met zijn schouder onder Rossi's remhendel kunnen komen...

volgens mij zit je stuur in een bocht voor je schouder.... dus dat zou niet kloppen...
 
ongelooflijk hoeveel topics hierover worden geopened...
leuk welles nietus spelletje..
wat een drukte in dit gedeelte van het forum ineens :X

zal in de loop van het seizoen vast weer afnemen :P
 
Rossi heeft al een probleempje voordat Gibernau tegen z'n remhendel aankomt. Kijk maar eens naar de lijn die Rossi rijd, en het ondertussen beroemde "voetje".

van bovenaf gezien lijkt het anders alsof rossi de bocht nog aardig rond maakt totdat hij in aanraking komt met gibernau... let daar maar eens op..
 
volgens mij zit je stuur in een bocht voor je schouder.... dus dat zou niet kloppen...

dus zit Gibernau voor Rossi... dat klopt gewoon hoor.
Gibernau's schouder onder Rossi's remhendel. Dat zie je in het filmpje duidelijk. Daarom had Gibernau last van zijn schouder. Ik denk overigens na het interview gezien te hebben met Gibernau dat ie toch behoorlijk last heeft van zijn schouder. Dat remhendel 'priemde' zijn schouder zeg maar. Hij zal gerust wat overdreven hebben, mar druk zelf maar is een pen in je shouder... dat doet echt vet zeeer.... :P
 
ik geloof ook best wel dat het pijn doet.. maar hij zit bijna te janken, en een beetje motorrijder is geen mietje...

gibernau rijd tegen rossi zijn remhendel aan.. van achter --> dus rossi zat er op dat moment voor ;)
 
dus zit Gibernau voor Rossi... dat klopt gewoon hoor.
Gibernau's schouder onder Rossi's remhendel. Dat zie je in het filmpje duidelijk. Daarom had Gibernau last van zijn schouder. Ik denk overigens na het interview gezien te hebben met Gibernau dat ie toch behoorlijk last heeft van zijn schouder. Dat remhendel 'priemde' zijn schouder zeg maar. Hij zal gerust wat overdreven hebben, mar druk zelf maar is een pen in je shouder... dat doet echt vet zeeer.... :P


Als ik Sete was had ik die rem ingedrukt met m'n schouder, had ie gewonnen.. :)
 
Als ik Sete was had ik die rem ingedrukt met m'n schouder, had ie gewonnen.. :)

nee hoor... dan was rossi onderuit gegaan en nam ie gibernau in zijn val mee... ;) *D

zou trouwes ook wel gaaf geweest zijn... had ik in ieder geval aardig wat meer punten met gpinsider.... B|
 
dus zit Gibernau voor Rossi... dat klopt gewoon hoor.
Gibernau's schouder onder Rossi's remhendel. Dat zie je in het filmpje duidelijk. Daarom had Gibernau last van zijn schouder. Ik denk overigens na het interview gezien te hebben met Gibernau dat ie toch behoorlijk last heeft van zijn schouder. Dat remhendel 'priemde' zijn schouder zeg maar. Hij zal gerust wat overdreven hebben, mar druk zelf maar is een pen in je shouder... dat doet echt vet zeeer.... :P

op die plek waar gibernau rossi zenne rem raakt zit normaal toch bescherming in zo een pakske en het is dan nog zo ne hendel die naar boven kan klappen
da kan volgens mij toch niet zoveel pijn doen dat gibie zenne arm zo zielig moet vasthouden
 
op die plek waar gibernau rossi zenne rem raakt zit normaal toch bescherming in zo een pakske en het is dan nog zo ne hendel die naar boven kan klappen
da kan volgens mij toch niet zoveel pijn doen dat gibie zenne arm zo zielig moet vasthouden

Daar zit ook wer wat in...
 
Wat jullie ook vinden ervan!!! Het was gewoon een leuke race om te zien... echt heel leuk! alleen de anti rossi's die zeiken zo door over "het incident" Dat weten we nou wel toch!! .... het was gewoon een leuke race om te zien incl het incidentje... maar dat maakte de race toch ook wel! :)
 
Die goede oude tijd! :P hehe...
amis_.jpg
 
nee hoor... dan was rossi onderuit gegaan en nam ie gibernau in zijn val mee... ;) *D

zou trouwes ook wel gaaf geweest zijn... had ik in ieder geval aardig wat meer punten met gpinsider.... B|

Die remhendel beweegt van voor Gibernau zijn Schouder naar achter. Ik zou nog maar is goed kijken...

Ik blijf gewoon van mening dat Rossi fout zat. Hij haalde in terwijl daar geen ruimte was. Je ziet goed dat op het moment dat Gibernau instuurt Rossi pas schuin achter Gibernau zit...

maar goed, dit is toch een 'nee' 'ja' strijd. Ik zeg hij zit fout.
 
en ik zeg: risicovolle, brutale en respectloze actie, waar hij toch in zn recht staat en waar je mooi ziet hoe hard racen kan zijn..

hey anders moet je ff bij de wedstrijdleiding je argumenten opsommen, mischien dat je dan je gelijkt kunt halen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan