jerez terecht gewonnen?? Poll (bevat uitslag!)

Heeft Rossi terecht gewonnen??

  • Ja, hij zat immers al aan de binnenkant.

    Stemmen: 213 69,6%
  • Ja, maar het was niet zo netjes.

    Stemmen: 49 16,0%
  • Nee, in 2003 was ook al een coureur gedisqualifiseerd voor z

    Stemmen: 7 2,3%
  • Nee, het was een vuile streek.

    Stemmen: 37 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    306
dit is een discussie die niet tot een goed einde kan komen,de enige die hier zekerheid aan kan geven is de raceleiding,dat oordeel is bindend.
verder is het gewoon een discussie tussen fans van gibernau en rossi,en een ieder vind dat ie gelijk heeft.
ik vond het een mooie race,met een vette afloop,wie ook voorop reed,de laatste bochten waren gewoon spektakel,en gibernau reageerde erg kinderachtig.
het feit dat rossi werd uitgemaakt voor hoerenzoon zegt genoeg.en als zelfs de burgemeester van de stad partij trekt,zoals in de uitreiking te zien was,dan is er iets goed mis met de sportiviteit.
 
Volkomen terecht gewonnen! :}

Dit heet racen, in tegenstelling tot die door regeltjes volledig naar de kloten geholpen optocht van jankers die F1 heet. :r
Als we met motorsport ook die kant op willen (geen of nauwelijks meer aktie op de baan) moeten we een probleem gaan maken van dit soort schitterende akties.
 
Mensen om de goede te bewaren vraag ik jullie (inderdaad zoals al is gezegd, de fans van Gib en Val) om gewoon jullie opinie erop te geven zonder boos te worden ;)
Het blijft een sport waar lekker veel emotie in kan zitten, maar er zijn nog zoveel race's te gaan...
Who knows what will happen.

greets
Kevinopeppino
 
dit is een discussie die niet tot een goed einde kan komen,de enige die hier zekerheid aan kan geven is de raceleiding,dat oordeel is bindend.
verder is het gewoon een discussie tussen fans van gibernau en rossi,en een ieder vind dat ie gelijk heeft.
ik vond het een mooie race,met een vette afloop,wie ook voorop reed,de laatste bochten waren gewoon spektakel,en gibernau reageerde erg kinderachtig.
het feit dat rossi werd uitgemaakt voor hoerenzoon zegt genoeg.en als zelfs de burgemeester van de stad partij trekt,zoals in de uitreiking te zien was,dan is er iets goed mis met de sportiviteit.

:^

mooi dat Rossi zich er niets van aantrok en gewoon met een BIG smile daaro stond én sete een hand gaf (waar sete wel over moest denken)

Melandri was ook super blij, echt mooie plek voor hem!! (hoewel die m wel kreeg)

wat een mooie race zeg
 
Wat een mannetje, onze Valentino })

Nee, netjes was het zeker niet. Maar in liefde en oorlog is alles geoorloofd. Vale ging wel degelijk veel te hard die bocht in, en *eigenlijk* kon het niet, maar that's racing. Toch terecht gewonnen.

Sete was inderdaad een beetje overdreven aan het doen met die arm. Aan de andere kant... het zou me ook niet verbazen als hij er een paar flinke blauwe plekken aan over heeft gehouden. Mooi, hoe Rossi na afloop gewoon met z'n handjes in zijn zij, glimlachend op dat podium staat. Wat een unieke coureur. Ik was sowieso al fan, maar nu helemaal. De beste aller tijden.

Sete reed trouwens ook een hele mooie wedstrijd. En heel sportief dat hij die uitgestoken hand niet weigerde!!!
 
idd ik zag 't hem eerder ook al doen

Maar dit was niet eventjes verzetten, toch?

Hoe dan ook, I'm with Sp1ke on this one. Wat er ook gebeurt, het moet wel sportief blijven. Maar ik verwacht niet dat de raceleiding in zal grijpen, eht was gewoon echt knokken. Reken maar dat beide mannen die laatste 2 ronden opgefokt waren, je zag hoe ontzettend ze aan het boenderen waren.

Eigenlijk kan het me niet schelen of het nou wel of niet express was, of door de beugel kan; ik vond eht fantastisch om naar te kijken. Voor mijn part gaat het er volgende race net zo hard aan toe! Zolang men er maar gezond en sportief onder blijft!

Gelukkig is Estoril meteen volgende week!

Wie denk je dat je bent dan man, waar haal je het recht vandaan

Huh? :?
 
dit is een discussie die niet tot een goed einde kan komen,de enige die hier zekerheid aan kan geven is de raceleiding,dat oordeel is bindend.
verder is het gewoon een discussie tussen fans van gibernau en rossi,en een ieder vind dat ie gelijk heeft.
ik vond het een mooie race,met een vette afloop,wie ook voorop reed,de laatste bochten waren gewoon spektakel,en gibernau reageerde erg kinderachtig.
het feit dat rossi werd uitgemaakt voor hoerenzoon zegt genoeg.en als zelfs de burgemeester van de stad partij trekt,zoals in de uitreiking te zien was,dan is er iets goed mis met de sportiviteit.

INDERDAAD, Die Burgemeester(es) gaf mooi geen hand aan Rossi.. Rossi boeide het geen REET!!!!Maar ik ben wel bang dat Rossi wellicht een beetje naast z'n schoenen gaat lopen.. Hij wordt wel een beetje arrogant.
 
Waar had ie moeten rijden dan??? Helemaal links tegen de witte lijn???
Gibernau reed de verdedigende lijn en Rossi plaatste een actie die absoluut niet netjes was. Gibernau hielt de deur dicht en Rossi ging door de muur...

En diegene die voorop rijdt bepaalt de lijn ja. Dus als Gibernau in stuurt en Rossi zit half of drie kwart naast em, dan is Rossi fout.
Net als in het verkeer is diegene die achterop rijdt fout.
Tamada is voor hetzelfde bestraft 2 jaar geleden.
En ik weet niet of jullie "the elbow incident" nog herrineren, van Biaggi en Rossi op Suzuka. Daar reed Rossi ergens waar het eigenlijk niet kon, Biaggi kwam naar buiten en Rossi eindigde naast de baan. Maar iedere race kenner geeft aan dat Biaggi niets fout deed. Omdat diegene die voorop rijdt de lijn bepaalt.
En hier bepaalde Gibernau dat ie ging insturen en raakte ze elkaar dus.
Maar Rossi lag nog niet voor Gibernau, dus het is zijn fout.
Als Rossi zijn voorwiel voorbij dat van Gibernau was geweest, dan was het Gibernau zijn eigen schuld geweest.

En ja... het theatrale hoort nou eenmaal bij Zuid-Europeanen. Rossi speelde ook toneel, want die deed triomfantelijk alsof er niets gebeurd was.


Ja, het was een fout van Rossi. Gibernau zat nog iets voor Rossi op de baan en stuurde mijns inziens normaal in. Rossi had echter teveel vaart en moest daardoor de bocht te ruim nemen. Gevolg: ze raken elkaar. Dit soort dingen gebeurt echter tijdens racen, en daar er duidelijk geen sprake was van opzet is het dus een race-incident. Zeker erg sneu voor Gibernau, maar volgende week is het wellicht net andersom. Terecht gewonnen dus......

Oh ja, en wat een jankbuil is Gibernau toch ook eigenlijk.... ;(
 
Die burgemeester en die Spaanse spreekkoren horen er gewoon bij. Dat moet je niet zo letterlijk nemen. Mooi spektakel toch? En Sete en Vale hebben elkaar gewoon al weer een hand gegeven op het podium. Wat is het toch een mooie sport!
 
In de voorbeschouwing op BBC hoorde ik tussen de regels door van Rossi dat hij moeite had met het vinden van motivatie.

Keer op keer je rivaal verslaan moet toch genoeg motivatie zijn dacht ik zo. Als hij dit zo zegt vóór het seizoen al (dus niet aan het einde als ie heeft gewonnen zoals vorig jaar) ga je hem toch in de F1 denken....
 
Ja, het was een fout van Rossi. Gibernau zat nog iets voor Rossi op de baan en stuurde mijns inziens normaal in. Rossi had echter teveel vaart en moest daardoor de bocht te ruim nemen. Gevolg: ze raken elkaar. Dit soort dingen gebeurt echter tijdens racen, en daar er duidelijk geen sprake was van opzet is het dus een race-incident. Zeker erg sneu voor Gibernau, maar volgende week is het wellicht net andersom. Terecht gewonnen dus......

Oh ja, en wat een jankbuil is Gibernau toch ook eigenlijk.... ;(

jah sterke reminder wat voor een kneus giber is.
maar rossi pushte wel ver, bij dit soort zaken heb ik altijd mn twijfels; 1e race vant seizoen, fout van rossi, laatste ronde, laatste bocht, giber en rossi...er staat (te)veel op t spel.
 
INDERDAAD, Die Burgemeester(es) gaf mooi geen hand aan Rossi.. Rossi boeide het geen REET!!!!Maar ik ben wel bang dat Rossi wellicht een beetje naast z'n schoenen gaat lopen.. Hij wordt wel een beetje arrogant.

Die burgemeester gaf Rossi dus wel een hand, maar ze 'omhelsde' Gibernau.
En over fan zijn gesproken, ik ben fan van Gibernau noch Rossi. Maar Rossi ging gewoon buiten het boekje en dat is niets sportief. Als ie sportief was geweest, dan had ie niet gewonnen, want dan had ie gerealiseerd dat Gibernau gewoon te sterk was en dat Rossi door zijn eigen foutje na het rechte stuk verloren had.
Bovendien heeft ie mazzel dat ie gefinished was, want in de drie na laatste bocht was ie de motor volledig kwijt, alleen redde ie em op zijn Rossi's.
 
Die burgemeester gaf Rossi dus wel een hand, maar ze 'omhelsde' Gibernau.
En over fan zijn gesproken, ik ben fan van Gibernau noch Rossi. Maar Rossi ging gewoon buiten het boekje en dat is niets sportief. Als ie sportief was geweest, dan had ie niet gewonnen, want dan had ie gerealiseerd dat Gibernau gewoon te sterk was en dat Rossi door zijn eigen foutje na het rechte stuk verloren had.
Bovendien heeft ie mazzel dat ie gefinished was, want in de drie na laatste bocht was ie de motor volledig kwijt, alleen redde ie em op zijn Rossi's.

en drm is ie nou zo goed en wint ie van Gibje
 
neej ik rijdt met een helm van rossi dus ik ben niet echt een giber fan.
dit was meer een gedachte van; iemand denkt dat ie wat is, maakt iemand uit voor dom...en waarom? wat is de exacte motivatie daarvoor?

hij geeft juist aan dat ie het met je eens is... beter opletten jonguh :]
 
@ICe& FRost dat laatste is onzin... hij was de motor niet kwijt, hij was gewoon op z'n rossi's bezig om sete weer terug te pakken!
 
Die burgemeester gaf Rossi dus wel een hand, maar ze 'omhelsde' Gibernau.

Volgensmij gaf ze hem alleen de beker :? zo van Pak an ! L*L !
Ik zag in ieder geval geen handje schudden... misschien ook wel begrijpelijk bij zo'n emotioneel-spannend einde van de race.

Maar wel mooi om naar te kijken, viel zowat van m'n stoel !!

Da's nog eens wat anders als F1 wat ongeveer zo spannend is als een voorbij flitsende TGV ! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan