jerez terecht gewonnen?? Poll (bevat uitslag!)

Heeft Rossi terecht gewonnen??

  • Ja, hij zat immers al aan de binnenkant.

    Stemmen: 213 69,6%
  • Ja, maar het was niet zo netjes.

    Stemmen: 49 16,0%
  • Nee, in 2003 was ook al een coureur gedisqualifiseerd voor z

    Stemmen: 7 2,3%
  • Nee, het was een vuile streek.

    Stemmen: 37 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    306
loop al de hele dag met een glimlach op mn gezicht!!....en ook!over glibbernaus theater!!....slap hoor :+


ps. rossi ging wel degelijk met cross pootje de bocht in ...ook knap :o
goot m daarna puur plat !!
 
Edit: overigens vond ik de prestatie van Biaggi echt vér beneden de maat. Na jaren van gezeur en gekanker omdat ie zogenaamd de mindere motor had, rijdt ie nu eindelijk op dé motor, de #1 Repsol Honda, en dan zet ie nog zo'n score neer. Wat was nu zijn excuus? Aan de motor kan het niet gelegen hebben. Ten eerste was Hayden op min of meer dezelfde motor wél competitief en was vrijwel alles tussen de #1 en Biaggi een Honda (afgezien van die ene Kawa :P ). Ten tweede had ie later in de race zélf ook redelijk het tempo te pakken, wat toch aangeeft dat de motor het blijkbaar wel in zich had.

[me]Orpheus denkt dat Mr. Biaggi rap door zijn excuses heen begint te raken op deze manier.[/me]

Voor de race heeft biaggi ook geen excuses gebruikt. Hij zei zelfs dat in de voorbereiding alles goed voelde, alleen de tijden waren er niet, wat er aan de hand was wist hij ook nie.
Gelukkig heeft ie nog genoeg kans om zijn statements van vorige jaren waar te maken.
Hopen dat ze volgende week met z'n drieen wheelbangend op de finish afgaan. :}
 
Het feit dat Biaggi zoveel plekken terug weet te winnen oogst bij mij een hoop respect. Het bewijst voor mij dat hij nog steeds echt kan rijden. Welliswaar niet meer zo aan de top. Maar wie weet verbaasd hij ons allen dit seizoen nog.
 
Het feit dat Biaggi zoveel plekken terug weet te winnen oogst bij mij een hoop respect. Het bewijst voor mij dat hij nog steeds echt kan rijden. Welliswaar niet meer zo aan de top. Maar wie weet verbaasd hij ons allen dit seizoen nog.

Lijkt me ook niet echt moeilijk met een fiets die zoveel beter is.
 
Rossi heeft toch verdiend gewonnen? :?
Anders waren er wel protesten gehonoreerd, en was er dus een andere uitslag.


Evengoed een prachtige race met een in mijn ogen terechte winnaar. :}
 
Wat een fantastische laatste ronde!!!
Rossi wacht de hele race af, om dan in de eennalaatste ronde de druk op te voeren en de race te winnen. (En dus niet zoals Gibernau zegt: ik ging langzamer rijden om te kijken wat Rossi's pace was....Zowieso een rare uitspraak)
Rossi schat bij het ingaan van de laatste bocht zijn kansen in:
-Ik zet hem ernaast, G. moet in de remmen: Ik win de race!
-Ik zet hem ernaast, G. vervolgd zijn weg, we botsen, hij valt: ik win de race!
-Ik zet hem ernaast, G. vervolgd zijn weg, we botsen, ik val, neem hem mee: beide nix, of weinig..
-Ik zet hem niet ernaast, G. wint, Ik ben teleurgesteld en boos op mezelf, laat dat zien: Iedereen die Mij niet mag vind mij nu arrogant, onsportief en een slechte verliezer.

Lijkt me duidelijk!

Gibernau speelt misschien een beetje toneel, met dat naar zijn arm grijpen, maar van de andere kant maakt hij er niet veel woorden aan vuil, dient geen klacht in en richt zich op de volgende race.
Hij mag best zijn (thuis)publiek bedanken, kan er nix aan doen wat de burgemeester doet, en geeft gewoon een hand.

Als je op dit nivo sport, wordt door de buitenwereld elke beweging bekeken en gewikt en gewogen of er iets achter zit, en ze vinden echt wel wat hoor.
Daarnaast hoef je op dit nivo ook geen vriendjes te zijn. Voetballers die na de wedstrijd mekaar in de armen vallen, lachen, shirtje uitwisselen en gezellig gaan staan kletsen met de tegenstanders, waarvan ze net verloren hebben, zijn in mijn ogen niet gepassioneerd genoeg bij hun sport betrokken.
Zo zie ik dus liever balende verliezers, stralende winnaars en vertwijfelde mensen die er niet aan te pas kwamen. En niet zo'n standaard l*lverhaaltje, een glimlachje en complimenten strooien aan iedereen en alles.

Ik vind dat alles hier nogal word opgeblazen, aangezien beide rijders er niet veel over zeggen, en er geen disqualificatie is.

2 mooie sporters die gelukkig het seizoen spannend gaan maken. (het verschil met de rest was wel erg groot!)


Tot slot: NAKANO!!!! NA!KA!NO!
 
Mijn mening: this is all part of racing. In de Superbikes zie je niet anders dan dit soort acties. Op Philip Island hoorde ik Vermeulen nog praten over z'n gevecht met Neukircher. Had een zwarte streep op z'n pak van de voorband van Neukircher en hij had genoten. Gibernau is een slecht verliezer, Rossi bewijst dat ie alles wil doen om te winnen. Dit was een faire actie, als de deur tocht dan is er een gat, simpel.

Eerder geposte foto's laten het mooi zien.
 
Ik vind dat alles hier nogal word opgeblazen, aangezien beide rijders er niet veel over zeggen, en er geen disqualificatie is.

Ben op MotoGP.com nog geen uitslag tegengekomen van de MotoGP, wel van de rest. Hoop niet dat ze nog aan het beraadslagen zijn. :X

Overigens :} :} :} :} :} :} voor Nakano en Kawa
 
Mijn respect voor Rossi is verdwenen! Er zat inderdaad een klein gaatje wat misschien net had gekunt, maar met deze actie dreef hij Gibernau gewoon expres de grindbak in. Hij had zijn motor al veel eerder om kunnen trekken. In dat geval had hij nog kunnen winnen maar was Gibernau in ieder geval niet de grindbak in gehoeven. Nu wachtte hij net zolang tot Gibernau niks meer kon dan de grindbak in gaan zodat hij zeker als eerste over streep kon komen.
Mooie race.......onterechte winnaar waar alle Rossi-'fans' het wel niet mee eens zullen zijn.
 
Ik zeg als Rossi fan, dat de inhaalactie niet kan. Er was geen ruimte voor. Dat het Rossi toch gelukt is om de bocht goed door te komen, is dat hij Gibernau als "stootkussen" heeft gebruikt. Alle andere discussie is overbodig.
 
Er was ruimte zat om in te halen....

als je goed kijkt zie je dat gibber de deur veel te hard dichtgooid. hierdoor, en ook omdat gibber met zijn pak achter de handle van rosi bleef hangen moest rossi dat corrigeren en week naar buiten...

rossi gooit hem in een klein gaatje en gibbernau gooit zijn deur te hard dicht.... beidde schuldig aan een mooie ontknoping!
 
Ik zeg als Rossi fan, dat de inhaalactie niet kan. Er was geen ruimte voor. Dat het Rossi toch gelukt is om de bocht goed door te komen, is dat hij Gibernau als "stootkussen" heeft gebruikt. Alle andere discussie is overbodig.
Omdat jij dat vindt, is verdere discussie overbodig? :?

Jij gaat het ver schoppen op een forum. :+
 
Edit..heb het nog even bekeken en het is erg moeilijk om te zeggen..

Rossi ging wel te hard de bocht in..met de lijn die hij rijdt had ie nooit de bocht gehaald zonder de "hulp" van gib
 
Laatst bewerkt:
Edit..heb het nog even bekeken en het is erg moeilijk om te zeggen..

Rossi ging wel te hard de bocht in..met de lijn die hij rijdt had ie nooit de bocht gehaald zonder de "hulp" van gib

Hmmm..... ben absoluut geen Rossi fan, eigenlijk zelfs het tegenovergestelde, dus ben al snel geneigd zo'n actie te veroordelen... maar objectief gezien sluit ik me aan bij M-71...
 
Hij steekt zijn voetje in het begin niet voor 'niets' uit. Zelf zag Rossi blijkbaar ook wel dat het niet goed zou gaan........maar goed dat Gibernau fungeerde als de grote jongen die het mocht opvangen.....volgende keer misschien zijwieltjes voor 'De Dokter.' (Trouwens ook behoorlijk zielig om JEZELF zo te noemen)
 
Edit..heb het nog even bekeken en het is erg moeilijk om te zeggen..

Rossi ging wel te hard de bocht in..met de lijn die hij rijdt had ie nooit de bocht gehaald zonder de "hulp" van gib

:^

Desalniettemin was het een pracht spektakel.
 
Hij steekt zijn voetje in het begin niet voor 'niets' uit. Zelf zag Rossi blijkbaar ook wel dat het niet goed zou gaan........maar goed dat Gibernau fungeerde als de grote jongen die het mocht opvangen.....volgende keer misschien zijwieltjes voor 'De Dokter.' (Trouwens ook behoorlijk zielig om JEZELF zo te noemen)
Zoals op meerdere plaatsen te lezen is hier op MF, stak ie zijn voet vaker uit. Ook als ie alleen een linker bocht in ging. Men (als in: andere forummers) denken dat het is om zijn voet goed te zetten na het terugschakelen. Je argumentatie rammelt dus. ;)
 
Mijn mening: this is all part of racing. In de Superbikes zie je niet anders dan dit soort acties. Op Philip Island hoorde ik Vermeulen nog praten over z'n gevecht met Neukircher. Had een zwarte streep op z'n pak van de voorband van Neukircher en hij had genoten. Gibernau is een slecht verliezer, Rossi bewijst dat ie alles wil doen om te winnen. Dit was een faire actie, als de deur tocht dan is er een gat, simpel.

Eerder geposte foto's laten het mooi zien.

Verschil met Neukrichner en Rossi is dat Neukirchner em niet door drukte en dus ook niet Vermeulen de baan af reed. Anders had Vermeulen wel anders gepiept.
Ik hoop voor Gibernau dat ie ervan geleerd heeft en de volgende keer in Rossi zijn positie staat, want ik vindt dit geen eerlijk racen meer.
Contact mag er best zijn, maar niet op deze manier vindt ik.
Tijdens de race op Mugello in 2004 zaten ze ook tegen elkaar aan, maar dat ging toch ff anders dan afgelopen weekend.
 
Ik mag voor Gibernau hopen dat ie er wat van opgestoken heeft. Soms moet je gewoon iets minder netjes zijn om je doel te willen bereiken. Rossi paste dat afgelopen weekend op een prachtige en in mijn ogen een subtiele wijze toe en heeft er succes mee gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan