Jerryt's eigenbouw deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerard,

Ik heb je een PB-tje gedaan voor advies over informatie over inlichtingen :+

Als theoriemannetje kom ik er niet uit, dus laat ik er even de Friese logica op los.


De Frieze logica postduif is in Belgie! :W
 
bijna nieuw topic *O* -O-

Ja eigenlijk is het jammer.
Het is net als met een cassette bandje van vroeger.
Dat ene nummer dat je goed vond, kwam vaak precies om het omkeer moment van a->b.
Herkent iemand dat? :)

hahaha nostalgie. cassette bandjes!

DSC_0687.JPG
 
Nog een klusje tussendoor,rvs uitlaatsysteem voor een Bandit 600(met 750 blok)
Eerst maar de 4 rvs klemplaaten gemaakt.Morgen 35x2 buis ophalen voor de bochten,wil het in 1 keer buigen.We zouden eerst 38x2 buis gebruiken maar dat trekt mijn 220V.buiger niet(Daarom nu de 35er buis,pakt die wel))Rvs is nogal wat taaier dan gewoon staal,want dat pakt die dus wel prima.Demper komt onder het blok trouwens.Demper word gemaakt uit 2mm rvs plaat. :)
full
 
heej jerryt,
komen er in deel 3 dan eindelijk de foto's van je eigen fiets in nieuwe lingerie?

begin nu toch wel benieuwd te worden hoe de motor van de meester zelf in vol ornaat er uitziet.

groeten paul
 
Nog een klusje tussendoor,rvs uitlaatsysteem voor een Bandit 600(met 750 blok)
Eerst maar de 4 rvs klemplaaten gemaakt.Morgen 35x2 buis ophalen voor de bochten,wil het in 1 keer buigen.We zouden eerst 38x2 buis gebruiken maar dat trekt mijn 220V.buiger niet(Daarom nu de 35er buis,pakt die wel))Rvs is nogal wat taaier dan gewoon staal,want dat pakt die dus wel prima.Demper komt onder het blok trouwens.Demper word gemaakt uit 2mm rvs plaat. :) [afbeelding]
Something like this?
full

Greetz, Q
 
heej jerryt,
komen er in deel 3 dan eindelijk de foto's van je eigen fiets in nieuwe lingerie?

begin nu toch wel benieuwd te worden hoe de motor van de meester zelf in vol ornaat er uitziet.

groeten paul


Denk dat ik er toch zeer binnenkort maar mee bezig moet........... ;)
 
Nog een klusje tussendoor,rvs uitlaatsysteem voor een Bandit 600(met 750 blok)
Eerst maar de 4 rvs klemplaaten gemaakt.Morgen 35x2 buis ophalen voor de bochten,wil het in 1 keer buigen.We zouden eerst 38x2 buis gebruiken maar dat trekt mijn 220V.buiger niet(Daarom nu de 35er buis,pakt die wel))Rvs is nogal wat taaier dan gewoon staal,want dat pakt die dus wel prima.Demper komt onder het blok trouwens.Demper word gemaakt uit 2mm rvs plaat. :) [afbeelding]

2mm? Waarom geen 1,5mm? scheelt toch weer zon 25% gewicht :)
 
Laatst bewerkt:
2mm? Waarom geen 1,5mm? scheelt toch weer zon 25% gewicht :)


Omdat ik met 1.5 dikte slechte ervaringen heb met drukgolven die op zo'n redelijk groot oppervlake komen.Meer dan een 13 in dozijn demper. :Y
Mijn eigen is ook met 1.5 mm gescheurt en blijft met 2mm heel.
 
Laatst bewerkt:
Is gebruik van hoge sterkte rvs misschien een optie, gezien je de bochten toch uit een stuk wilt buigen?

2mm klinkt echt zo "hufterproef" :/
 
Zo maar laten Maikel? ;)

Nou is het de truuk om de onderste bochten er mooi op 1 lijn te krijgen. :+
full
 
Ik hou van jouw topics, Mr Q is daar ook mede verantwoordelijk voor *D

Danku.Ben zekers heel content met Q.zijn kwaliteiten. :} (Weettiewel ;) )
Tis alleen zo frustrerend dat HIJ het spul zomaar klaar heeft! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan