Jerryt's eigenbouw deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hele dag met de Gpz bezig geweest,helemaal tevreden tot nu toe. *O*
Godzamme tering veel werk om alles na het coaten weer mooi passend te krijgen. O-)
full
 
@jerryt

zou het te doen zijn om het frame achteraan waar het afgeslepen is te verbuigen naar boven een goeie cm

Afbeelding136.jpg


dit stuk dus

Afbeelding151.jpg


dacht eraan om de buis onderaan door te slijpen aan beide kanten en dan warm te stoken om ze te kunnen buigen en dan de andere buis in te korten en terug eronder vast te lassen voor steun
 
Als ik het zo zie dan is het meer dan een 1cm,neem aan dat hij binnen de zit moet vallen.
Ik zou de driehoek er uit flexxen en er een nieuwe stuk in zetten.Zie je dat niet zitten dan de bovenste buizen er tussen uit flexxen en dan de onderste buizen naar boven buigen (met een dikke buis die over de te buigen buis valt)en dan boven nieuwe (uiteraard)kortere buizen er tussen lassen. :+

Komt een mooie lijn in de fiets. :}
 
Laatst bewerkt:
mm , nieuw stuk inzetten zie ik niet zitten nee zou goed kan ik ni lassen

maar de 2de tip is wel handig al loopt die wel naar binnen toe

dit moet natuurlijk wel pas op het einde gedaan als de elektra enz klaar is misschien een ritje naar nederland doen dan :')

en als hij goed rijdt moet er een lichter frame gemaakt worden en de balhoofdhoek moet naar 24.5° gezet worden
 
Wat is de balhoofdshoek nu dan?24.5 graden is ook nog vrij lui. :Y
Waarom een lichter frame,zo zwaar zijn deze frames niet neem ik aan.
 
ziet er strak uit gerard! binnenkort maar ff weer eens langskomen wanneer t jou uitkomt neem ik linksysteem ff mee en kan ik die gpz ff bewonderen :D
 
weegt toch nog iets hoor

een frame waar het kruis weg is aan de staande cilinder zoals pierbon ze maakt en die wegen een pak minder

de hoek is nu 24° , tis voor iets meer afstand tussen radiator en oliekoeler om te kunnen spelen met de vorkpoten kwa doorsteek
 
hoi Geer .

Even een piccie van de CB .

achterbrug moeten we volgend winter maar doen , ik krijg volgende week nog nieuwe YSS 366 schokkers binnen , en dan moet het eerst maar klaar zijn , dan wil ik ook wel eerst even rijden.
full
 
Hee Ron

Standaard is zo'n ding al lekker maar je maakt er nu helemaal wat moois van! :}
Prachtige dikke bike zo met die radivork en dat kuipje/lampje staat hem ook goed.Sjappo!
Achterbrug komende winter is prima hoor,geen probleem,er staat toch veel teveel hobby. O-)
 
Hee Ron

Standaard is zo'n ding al lekker maar je maakt er nu helemaal wat moois van! :}
Prachtige dikke bike zo met die radivork en dat kuipje/lampje staat hem ook goed.Sjappo!
Achterbrug komende winter is prima hoor,geen probleem,er staat toch veel teveel hobby. O-)
dank je wel Gerard , altijd mooi om dit van een vakman te horen :W
 
Kan dit weekend de Gpz afmaken,vanmiddag nieuwe sloffen/accu/remblokken opgehaalt bij motorzaak Esvana (altijd korting daar,prima motorzaak! :} ).De rvs remleidingen nog even daar op pikken en dan kan hij weer rijdbaar gemaakt worden. *O*
full
 
Kan dit weekend de Gpz afmaken,vanmiddag nieuwe sloffen/accu/remblokken opgehaalt bij motorzaak Esvana (altijd korting daar,prima motorzaak! :} ).De rvs remleidingen nog even daar op pikken en dan kan hij weer rijdbaar gemaakt worden. *O*
[afbeelding]

je was net weg .. en toen kwamen de leidingen binnen, _O- _O-
 
weegt toch nog iets hoor

een frame waar het kruis weg is aan de staande cilinder zoals pierbon ze maakt en die wegen een pak minder

de hoek is nu 24° , tis voor iets meer afstand tussen radiator en oliekoeler om te kunnen spelen met de vorkpoten kwa doorsteek
Pierbon frames zijn van aluminium en niet van staal en daarom zijn ze natuurlijk al lichter.
Verder kun je een twin niet een al te extreme balhoofd hoek geven omdat je minder gewicht op het voorwiel hebt ten opzichte van een vier in lijn, ik zou hem rond de 23° houden. (zo is die bijv van een Ducati 1098 24,3°)
 
Laatst bewerkt:
Hee Ron

Standaard is zo'n ding al lekker maar je maakt er nu helemaal wat moois van! :}
Prachtige dikke bike zo met die radivork en dat kuipje/lampje staat hem ook goed.Sjappo!
Achterbrug komende winter is prima hoor,geen probleem,er staat toch veel teveel hobby. O-)
Heb je niet nog die achter brug liggen en kan die er niet zo in ?
 
Pierbon frames zijn van aluminium en niet van staal en daarom zijn ze natuurlijk al lichter.
Verder kun je een twin niet een al te extreme balhoofd hoek geven omdat je minder gewicht op het voorwiel hebt ten opzichte van een vier in lijn, ik zou hem rond de 23° houden. (zo is die bijv van een Ducati 1098 24,3°)

pierbon niet nee , maar radical maakt ze wel in alu :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan