Jerryt's eigenbouw deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook in dit topic lees ik weer mee,en voor de zomer ben ik wel bij je langs geweest hoor O-)
 
als je nou een beetje handig was maakte je ooit een mooie openingspost met alle projecten die hier op mf al voorbij gekomen zijn!
Beter maakt die meteen een website waar alles op te zien is. Maar wel hier de updates blijven plaatsen uiteraard. :P
 
Beter maakt die meteen een website waar alles op te zien is. Maar wel hier de updates blijven plaatsen uiteraard. :P


Hoef niet een website zonodig maar ben wel van plan om een linkje te plaatsen in het openingstopic naar een kleine( _O- ) verzameling pics van mijn vorige projecten. :Y
 
Weinig ruimte Maikel onder het blok,wisten we al.Wil ook die 14cm grondspeling wel aanhouden.Heb je wel nodig voor een stuurfiets,helemaal als je er ook nog eens met 2 man op zitten gaat.De carterpan(en sensor) loopt nog eens door(kost je ook volume)ben daarom bij de achterkant maar weer wat omhoog gegaan om toch wat meer volume te creeeren.Had hem eerst verder doorlopen naar achteren maar vond ik optisch niet mooi.Is toch wat compromies sluiten als zo'n carterpan niet mooi vlak is van onderen.Olieleidingen lopen er ook nog.
Moeten we nog zien hoe we het achter doen bij de openingen,misschien alla Q.zijn soep maar dan wat kleinere hapjes er uit. O-)
full
 
ik vind het nog wel aardig staan zo, dat opstaande stuk heeft wel wat.
en nogmaals, de steun van de middenbok mag je lekker de flex in zetten, ik zie namelijk dat het karton al gebogen zit..
rondom het linksysteem hou ik liever wel wat ruimte, mede omdat hier in de toekomst andere voor in de plaats komen.

als ik het zo zie, heb je de breedte van het frame ongeveer aangehouden(300mm)?
ik heb er ooit aan zitten rekeken en uit me hoofd kwam 200x300x100 al aardig in de buurt van de inhoud van een sport demper.
ik snap dat het met dit systeem iets anders werkt, maar ik denk dat je zo toch al aardig in de goede richting zit.

wat vorm betreft vind ik het wel lekker rebels zo, en wat de openingen aan de achterkant betreft kan ik weinig zeggen zo, vind het lastig in te schatten of 2 simpele stukje pijp aan weerskanten minder mooi zouden staan dan bijvoorbeeld Q zijn fotosoep, dus dat laat ik lekker aan jouw creativiteit over :p
 
Hoef niet een website zonodig maar ben wel van plan om een linkje te plaatsen in het openingstopic naar een kleine( _O- ) verzameling pics van mijn vorige projecten. :Y
Bedoelde ook zoiets eigenlijk. :P
Plaatjes zeggen meer dan woorden toch. :? :P
 
Deze staat ook weer op volgen, en ik kom meteen met commentaar:
Wordt het blok zo niet te warm, hij blokeert zo helemaal de carter pan aan de onderkant. Ik weet dat er een grote olie koeler op zit maar omdat dit blok olie gekoeld is kan ik me voorstellen dat hij dit niet echt fijn vindt. de uitlaat zorgt er zo voor dat de olie juist verwarmd wordt. Bij deze blokken wordt er "koele"olie tegen de onderkant van de zuiger aangespoten om de zuigers te koelen.
 
durf het niet met zekerheid op voorhand te zeggen, heb er iig een olietemperatuurmeter op zitten.
daarnaast is het wel zo dat dit blok met oliekoeler normaal gesproken grotendeels tussen de kuipen zit, en nu meer rijwind krijgt.
stationair is het natuurlijk een ander verhaal, maar met het vorige blok steeg de temperatuur minimaal voor het stoplicht.
 
Laatst bewerkt:
Hoef niet een website zonodig maar ben wel van plan om een linkje te plaatsen in het openingstopic naar een kleine( _O- ) verzameling pics van mijn vorige projecten. :Y

ik plaats de foto's altijd in mijn motorstek en als iemand vraagt om foto's stuur ik ze een linkje naar mijn motorstek
 
durf het niet met zekerheid op voorhand te zeggen, heb er iig een olietemperatuurmeter op zitten.
daarnaast is het wel zo dat dit blok met oliekoeler normaal gesproken grotendeels tussen de kuipen zit, en nu meer rijwind krijgt.
stationair is het natuurlijk een ander verhaal, maar met het vorige blok steeg de temperatuur minimaal voor het stoplicht.

Ik heb zelf het blok tussen de kuipen hangen (gsxr van 88) en daar heb je denk ik toch meer flow langs het carter dan dat je hier met de uitlaat hebt denk ik, daarnaast werkt de uitlaat als een soort kacheltje.
Maar inderdaad, gewoon even goed in de gaten houden dan zal het vast wel goedkomen.
 
ik vind het nog wel aardig staan zo, dat opstaande stuk heeft wel wat.
en nogmaals, de steun van de middenbok mag je lekker de flex in zetten, ik zie namelijk dat het karton al gebogen zit..
rondom het linksysteem hou ik liever wel wat ruimte, mede omdat hier in de toekomst andere voor in de plaats komen.

als ik het zo zie, heb je de breedte van het frame ongeveer aangehouden(300mm)?
ik heb er ooit aan zitten rekeken en uit me hoofd kwam 200x300x100 al aardig in de buurt van de inhoud van een sport demper.
ik snap dat het met dit systeem iets anders werkt, maar ik denk dat je zo toch al aardig in de goede richting zit.

wat vorm betreft vind ik het wel lekker rebels zo, en wat de openingen aan de achterkant betreft kan ik weinig zeggen zo, vind het lastig in te schatten of 2 simpele stukje pijp aan weerskanten minder mooi zouden staan dan bijvoorbeeld Q zijn fotosoep, dus dat laat ik lekker aan jouw creativiteit over :p


Okee,gaan we zo door.Demper valt wat tussen het frame ja,je moet wat ruimte houden voor de veer van de jiffy.Komt goed. ;)
 
Warmte demper naar blok toe valt wel mee,heb bij mijn eigen luchtgekoelt blok(met klein oliekoelerje)net zo'n demper,vlak onder het blok.Nog nooit problemen mee gehad kwa warmte. O-)

Nou bedenk ik wel dat de olietemperatuurvoeler(dat is die onder het blok neem ik aan,of niet Maikel?)nou niet op een idiale plek zit omdat die nu de warmte van de demper direct voor de kiezen krijgt. :?
 
Laatst bewerkt:
Warmte demper naar blok toe valt wel mee,heb bij mijn eigen luchtgekoelt blok(met klein oliekoelerje)net zo'n demper,vlak onder het blok.Nog nooit problemen mee gehad kwa warmte. O-)

Nou bedenk ik wel dat de olietemperatuurvoeler(dat is die onder het blok neem ik aan,of niet Maikel?)nou niet op een idiale plek zit omdat die nu de warmte van de demper direct voor de kiezen krijgt. :?
het minst gunstige is het nog voor de bedrading, de sensor zelf in de plug zit volledig in de olie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan