Jerryt's eigenbouw Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
On topic!!!!
Ga er van uit dat als je de uitgaande as/brugas/achterwielas in het hart een rechte lijn trekt dat de brugas ongeveer een centimeterje hoger mag liggen dan de andere 2.Is globaal hoor,hangt ook weer af van de hartafstanden van die 3. O-)

En dat is dan de maat incl ingeveerde massa :? (sorry voor de vervuiling :$ ) Dat is wel een beetje lastig bepalen
 
Laatst bewerkt:
Als die op zijn wieltjes staat dan is het het mooiste dat de bugas een tikkie hoger ligt maar dat is theoretisch hoor.(Zo doe ik het als ik complete frames/bruggen bouw)Jij zit met jouw fiets meer met vaste waarden.Als ik jouw pics zo bekijk dan komt jouw brugas een stuk hoger om wat nette geometrie waarden te houden.Opzich geen ramp maar houd er rekening mee dat de ketting dan wat slapper moet want als de fiets inveert dan word de hartafstand tussen uitgaande as en achterwielas groter.Dus dan komt de ketting strakker te staan en te veel spanning houden de lagers niet echt van. :X
 
Laatst bewerkt:
Gerard en uiteraard de rest van de streetfighter bouwers die hier mee lezen, alvast een gelukkig nieuwjaar vanuit het zuiden van het land!
 
Als die op zijn wieltjes staat dan is het het mooiste dat de bugas een tikkie hoger ligt maar dat is theoretisch hoor.(Zo doe ik het als ik complete frames/bruggen bouw)Jij zit met jouw fiets meer met vaste waarden.Als ik jouw pics zo bekijk dan komt jouw brugas een stuk hoger om wat nette geometrie waarden te houden.Opzich geen ramp maar houd er rekening mee dat de ketting dan wat slapper moet want als de fiets inveert dan word de hartafstand tussen uitgaande as en achterwielas groter.Dus dan komt de ketting strakker te staan en te veel spanning houden de lagers niet echt van. :X

:} thanks!
 
@ yellowrider

jij hebt mijn achterbandje ook ontmoet :).

@ de rest

ik moet morgen ook gewoon werken en krijg niks extra :(. horeca is niet de beste cao :)

@ jerryt

die kut overheid heeft geen haast nu ze mijn geld hebben, maar ik kom volgend jaar even langs. dan hebben we het er even over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan