Jerryt's eigenbouw Part 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
De banaan is gebogen en gelast,kettingkant moet ik nog bekijken hoe ik dat precies doe.Zal niet precies hetzelfde worden als mijn eigen fiets.Het scharnierpunt waar de buizen heen moeten ligt meer naar het binnen toe dan bij mijn eige. :?
full
 
De banaan is gebogen en gelast,kettingkant moet ik nog bekijken hoe ik dat precies doe.Zal niet precies hetzelfde worden als mijn eigen fiets.Het scharnierpunt waar de buizen heen moeten ligt meer naar het binnen toe dan bij mijn eige. :? [afbeelding]

En Gerard het vering-verhaal in de motoplus al gelezen?
 
ik persoonlijk vind dat soort achterbruggen niet mooi, Het is dat je ziet dat het uniek is maar persoonlijk vind ik dit niet mooier dan een gewone rechte achterbrug (Sorry)

mja ieder zo zn smaak en das maar goed ook
 
En Gerard het vering-verhaal in de motoplus al gelezen?

Yep,komt er op neer dat er verschrikkelijk veel krachten er op zo'n schokkerconstructie komen,was wel bekend maar toch weer even mooi om je daaraan te herrinderen.
En het progressie verhaal hoe zo'n link nou werkt is ook altijd nuttig.
 
Bedankt voor de complimenten en gelukkig is dit niet iedereen zijn smaak nee. :+
Vind het persoonlijk tijdloze mooie bruggen. *O*
 
In combinatie met zijspanrijden worden die krachten nog veel groter, dus solo zal het zo'n vaart nog niet lopen denk ik..
 
Geweldig mooi
full

(moet wel een hoop moeite doen om mijn laptop hier op die regenachtige camping op MF te krijgen :( )

Maar dit soort kunstwerken doen mij alle moeite vergeten, complimenten vanuit het zuiden Gerard :}
 
Bedankt Wijnand en mooi dat je eens lekker van huis bent. *O*

Kettingkant is anders uiteraard en in de brace zit een extra bocht i.v.m.de ketting.
full
 
Danku,vlak bij het scharnierpunt ook nog een dwarsbuis geplaatst,zeker verstandig om de torsiewerking tegen te gaan.Nou nog een bocht tussen de bovenkant brace waar het schokkerpunt op komt.Maar we kappe eerst,tis mooi weer,we gaan vanmiddag te brommerrijden. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Nog even van de linkerkant een piccie.Word toch 100x mooier dan het oribrugje. *O*
full
 
Zonet nog even het tussenbuisje op maat gemaakt.Krijgt het wat meer eenheid. *O*
full
 

werkt die achterrem ook als de remsleutel naar boven gemonteerd is? lijkt me toch wel uberlelijk als er zo'n remstang ergens onderaan naar voren gaat. die verknald heel de lijn van de achterbrug.

of je maakt heb hydrolisch......heb lang geleden wel eens een voorrem van een zundapp omgebouwd met een soort van cilinder die 2 kanten op werkte van een heftruck trommelrem..... :P


ding wordt echt wel vet!!!! :Y
 
Komt inderdaad een nieuwe veer op. Gerard zou je HOH van de veer kunnen meten en ook graag van voorste tandwiel naar achterste?

En dan wil Q misschien wel uitrekenen welke ketting/tandwielen erop kunnen?
 
HOH schokkerogen is 385mm.(Kan een paar mm aan mankeren,is wat moeilijk meetbaar)
Hartmaat uitgaande as en achterwiel as is 620mm.(Dan staat de as in het midden van de kettingsteller)
 
werkt die achterrem ook als de remsleutel naar boven gemonteerd is? lijkt me toch wel uberlelijk als er zo'n remstang ergens onderaan naar voren gaat. die verknald heel de lijn van de achterbrug.

of je maakt heb hydrolisch......heb lang geleden wel eens een voorrem van een zundapp omgebouwd met een soort van cilinder die 2 kanten op werkte van een heftruck trommelrem..... :P


ding wordt echt wel vet!!!! :Y


Bedankt en wat remstang betreft heb je zeker gelijk,is geen porum aan de onderkant nee.
Geen idee of die andersom werkt,je zou het wel zeggen,met zo'n voorpartij hoeft er ook geen achterrem op trouwens.Gebruik nooit een achterrem,maar goed,verzekeringstechnisch moet er wel een achterrem op. O-)
 
kabelbedienen ipv stang, even een stopje en 2 geleiders op de brug lassen..
 
Is zeker een goed idee met kabel ja,remhevel andersom staat al stukken beter ja. :Y
Lijkt gewoon te werken.
Zal nog wel een borging naar de brug moeten voor de remtrommel.Heeft zijdelings nogal wat afstand te overbruggen.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan