Jethelm voor erbij..

wezelmans

Rookie
10 mrt 2015
29
0
Naast mijn integraal zoek ik een leuke jethelm voor erbij (staat eerlijk gezegd wat leuker bij een caféracer, maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Nu wil ik wel graag een kwalitatief goede helm en ik ben op een drietal uitgekomen aangezien ik 'm afwisselend met een bubble visor en een goggle wil dragen.
1. De DMD Vintage
2. Arai Freeway
3. Bell Custom 500

Prijstechnisch zit er wel wat verschil in, maar dat maakt me niet uit.

Ervaringen? Advies??
 
Ik heb ook een jethelm gekocht voor mijn cafebrikkie, had eerst een potje van de motorbeurs voor 50,00eu, maar zit niet super en veel windgeruis, dus die ligt nu ergens achter in de kast.

Toen een Arai Freeway gekocht, met SL Graphics design, maar dat terzijde :9.
Super helmpje, heb zo'n ouderwetse vliegeniersbril erbij en die kan ook gewoon goed op :)
 
Hi jack is niets, want mist de drukknoppen die ik nodig heb voor de bubble ;) zelfde geldt voor de Davida.
Old Jack zou wel kunnen maar stoor me aan dat gigantische Diesel embleem.
 
Ook al naar de HJC FG70S gekeken? Heb deze helm sinds 3 maanden. Voelt kwalitatief erg goed aan, pasvorm is voor mij ook perfect.(ovaal hoofd)
 
Laatst bewerkt:
Ow die twijfel,

In het voorjaar scoorde ik een retro leren motorjack, na lang zoeken kwam er een motorjeans met protectie bij. Lang gedacht over een leuke bijpassende jethelm omdat die zoveel cooler staat dan een veilige integraalhelm.

Ook een draadje gestart hier elders op het forum, uiteindelijk besloten full-face te blijven rijden.

Alleen omdat het zo leuk staat, weegt m.i. niet op tegen eventuele (extra?) schade als je eens een ongeluk meemaakt. In het minst erge geval kom ik met de onbeschermde kin de kuipruit tegen, in ergere gevallen schraapt er iets over het asfalt terwijl je thuis in de kast een prima bescherming hebt laten staan.

Keuzes, keuzes, keuzes.

Weer even aan het twijfelen gebracht, maar zet toch weer de volle helm op.

Succes,
 
Ik heb een MTR, huismerk van fc-moto meen ik. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
een ROCC'tje van 30 euro doet't ook prima..
 
En bedankt!

Toch weer aan het twijfelen gebracht en uiteindelijk jethelmen gaan passen.
besteld:

HJC-FG_70S_HERITAGE_MC5F.jpg
 
Een jethelm? Ja, super!
Idd minder bescherming bij ongeval en zeker meer herrie. (oordoppen gebruiken!)
Wel groter zichtsveld dan integraal en daarom weer veiliger. Verder veel minder gewicht.

Vorig jaar heb ik een Nolan N43 gekocht. Zit super!! (bij mij)
De integraal ligt sindsdien ongebruikt in de gang.
 
Ik ben ook weer terug gegaan van een vizierhelm (schuberth J, met de kinbeugel) naar een gewone Shoei jethelm met (hele goede) zonnebril. De wind in mijn gezicht vind ik gewoon veel fijner. Dat wordt ook de helm voor mijn motorvakantie van dit jaar.

:]
 
Nou tis de Arai geworden hoor in matzwart.... puik helmpje, zit super en eerste ritje (met goggle) beviel prima ! :)

11541902_916460535083930_5974377481403781283_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb zo'n Shark helm waarbij het kinstuk helemaal achterover kan worden geklapt.
Is dus geen retro-look helm. Maar het rijdt heerlijk. Ik gebruik 'm alleen op de autosnelweg als integraal helm.
Voor de rest heb ik 'm open (85%?), maar wel met vizier voor het gezicht, eventueel ook nog een zonnevizier erbij, zit er ook nog op.
Ik ben brildragend , ik vind zo'n goggle een onding.
 
Een jethelm? Ja, super!
Idd minder bescherming bij ongeval en zeker meer herrie. (oordoppen gebruiken!)
Wel groter zichtsveld dan integraal en daarom weer veiliger. Verder veel minder gewicht.

Vorig jaar heb ik een Nolan N43 gekocht. Zit super!! (bij mij)
De integraal ligt sindsdien ongebruikt in de gang.

Ik had dat met mijn budget/probeer helm ook ja.

Nu een Draxtar gekocht. Zonder doppen dempt hij meer dan zelfs mijn systeemhelm met doppen!

full
 
Ik zie hier allemaal jethelmen voorbijkomen zonder ventilatie. Is dat niet vreselijk warm? Mijn jethelm kan ik voor en achter open zetten, voor mij in de zomer wel een must.

:)
 
Qua demping ben ik dik tevreden, merkte dat daar echt nogal wat verschil in zit. De Arai Freeway sluit echt geweldig aan. Tis niet de goedkoopste maar qualitatief wel een goede butsmuts.... :)
 
En qua warmte... tja ben alleen een integraal gewend, dan is dit toch wel een stuk koeler..
 
De wind en regen in je gezicht is juist wat motorrijden motorrijden maakt, Ik heb eens een integraal helm op gehad, kon net zo goed in een auto zitten..-zo ervaar ik het- (magdah?)
 
Ik zie hier allemaal jethelmen voorbijkomen zonder ventilatie. Is dat niet vreselijk warm? Mijn jethelm kan ik voor en achter open zetten, voor mij in de zomer wel een must.

:)

De HJC schijnt een afvoer te hebben, of iets wat de lucht intern laat circuleren. Helaas kan ik hem de komende dagen nog niet gebruiken. Ondanks dat de website waar ik hem bestelde aangaf dat hij in mijn maat op voorraad was, blijkt ie dat nu toch niet te zijn....

Integrale Schubert maar weer op, zonneviziertje down, luchtgaten helemaal open...

Sterkte komende dagen
 
Terug
Bovenaan Onderaan