Jethelm VS. systeemhelm

Indien je ruit zo hoog is dat je erdoor moet kijken, los je dat probleem niet op.
Ook een goed geventileerde integraal- of systeemhelm heeft rijwind nodig om niet te beslaan.
Ik heb ook een hoge ruit, maar kan daar wel overheen kijken. Het vizier van mijn systeemhelm beslaat vrijwel nooit, ook niet in de stad. Ander voordeel is dat ik bij hevige regen of een beslagen ruit, wel zie waar ik rijd. Wel zo veilig.
 
Mijn ruit is inderdaad zo hoog dat ik er door moet kijken maar met mijn Nolan N42 jethelm had ik toch voldoende ventilatie om beslaan vrijwel altijd tegen te gaan. Met de IS-Multi helaas niet. Dat was ook eigenlijk wel te verwachten.

Wat betreft het zicht door de ruit in de regen; ik los dat op door mijn ruit regelmatig in de Pledge te zetten en dat werkt prima. Moet je wel beide zijden aanpakken anders werkt het niet. De druppels rollen er nu zo af. Het is natuurlijk wel zo dat je anders toch al dat water op je vizier had gekregen en dan ook geen barst meer ziet. Op je vizier kun het natuurlijk wel afvegen met je ruitenwisser-vingertje. Dat lukt met een ruit natuurlijk niet, zo lang is mijn arm ook weer niet :+
 
Klopt denk ik wel GT Scooter wat jij beschrijft over een te hoge voorruit. Daar zit wat in.
Maar een lage ruit zoals ik heb, zit je weer vol in de rijwind. Dat moet ik dus oplossen.
En dan ligt het er ook aan denk, hoe bol de ruit is en hoe breed
 
Ik heb ervoor gezorgd dat ik over mijn ruit heen, zo'n 10 meter voor me, het wegdek zie.
Behalve een beter zicht, levert dat bij wat snelheid een luchtstroom op die regendruppels op mijn vizier naar beneden afvoert.
 
Dan heb jij denk gewoon een zeer goede zit/kijk positie. Had ik ook op de X city 250.
Heeft ook te maken met iemands boven lichaam lengte. En hoogte standaard ruit.
En die luchtstroming heeft weer bepaalde effect op je jethelm of systeemhelm.
 
ik heb een zwarte shark evoline3 gekocht word opgestuurd en gepast heb ik hem ergens anders ;)
iemand ervaring met cardo in een shark?
 
Laatst bewerkt:
Ja Cardo G4 zit er bij mij in... waar je op moet letten is dat je de speakers niet precies in het midden van de uitsparing plaatst
De muziek knalt er veel beter uit als je de speakers precies juist positioneert op je oor schelp, en juist die positie is bij Evoline 3 niet helemaal in het midden van de uitsparing.
De juiste oor positie zit bij Evo3 vaak/meestal ongeveer aan de onderkant van de uitsparing.
Voor de rest is Evoline appeltje eitje omdat je het hele binnenwerk er uit kan halen om je draad weg te werken.
De klem verbinding van mijn cardo G4 zit ook prefect vast aan de linker kant.

Cheers m8
 
Laatst bewerkt:
ok jan dan hoef ik geen sharktooth te kopen ik heb cardo in mijn andere helm zitten.
goeie tip over die speakers het gaat mijn namelijk om de muziek.
navi staat er nooit op en bellen hou ik niet van....
 
Ik bel ook eigenlijk haast nooit, heb die microphone er een beetje voor spek en bonen naast hangen, ik heb hem met een clip aan de zijkant vast gemaakt zodat ik geen last heb van dat ding, want op snelheid wil hij wel eens opzij naar buiten gaan hangen in plaats van strak langs de zijkant
Het gaat mij ook voornamelijk om de navi en rijden met muziek vindt ik ook wel erg prettig.
Ik heb nu 14Gib aan muziek op mijn kaart staan ha ha, altijd weer een verrassing wat me random wordt voor geschoteld.
En sinds de buck na jaren eindelijk uit de 660 is kan ik ook 320kbps mp3 afspelen daarvoor deed ik alleen Mp3 op 128kbps. laden.
 
Ben erg gevoelig voor een stukje kwaliteit Eddy, en met een koptelefoon achtige constructie valt 128kbps bij mij toch redelijk snel door de mand.
Het nadeel is natuurlijk dat hogere bit-rate meer opslag capaciteit kost, maar ik kan voorlopig nog even vooruit met mijn 32Gib kaart.

ik heb die discussie in het verleden ook wel gehad met Hans Vaesen ook wel bekent als "Mister GPS" van Waypoint, de meeste luidjes in die discussie vonden 128Kbps wel genoeg ik kreeg dan ook maar weinig bijval voor 320Kbps. :)

Jan groet Old scooterfan ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan