jij wel eens gedaan/gezien??

heb je een spiegel eraf getrapt

  • ja

    Stemmen: 27 19,9%
  • nee

    Stemmen: 74 54,4%
  • nog niet maar....

    Stemmen: 34 25,0%
  • spiegels?? wasda

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    136

cranium

Die hard MF'er
19 apr 2004
918
0
Je leest op het MF regelmatig dat men er dan een spiegel eraf trapt. Is dat gewoon een manier van schelden en agressie uitten of niet?

Dus wie heeft dan nu werkelijk eens gedaan of gezien??
 
Meesten zeggen het gewoon om stoer over te komen }) meer niet

Denk dat het in de praktijk zelden gebeurt :z

Edit: Een corrigerend 'naar binnen klappen' doet volgens mij ook ongeveer hetzelfde :]
 
Soms heb je van die mensen op de weg, die moet je gewoon......

Uiteraard, alleen als ze het echt verdienen.

Meestal blijf ik er nog vrij rustig onder :] . Er zijn er inderdaad bij die je wel eens even zou willen :X :X :X :X :X :X :X , maar dan denk ik altijd, laat maar zo, deze fout had ik ook kunnen maken. En ik maak inderdaad ook echt wel eens een foutje hier of daar, dus ik maak me er niet al te druk om.

Zo had ik laatst een busje voor me dat vol in de ankers ging om af te slaan, die dacht blijkbaar dat ie over het fietspad kon, aangezien er helemaal geen weg zat, maar een fietspad daar :o .

Toen stond ik wel even zo -> :?
 
heb het wel een keer gezien. was dan wel bij mijn eigen auto die op de parkeerplaats stond .Een of andere l*l heeft mijn spiegel kapot geslagen , de scherven lagen er nog onder. Ze hebben geluk dat ik het niet heb gezien.

Maar dit heeft verder niks met agressie in het verkeer te maken, maar ik kan er wel agresief om worden.
 
De meesten zeggen i.d.d. vaak "Als.... , dan zal ik em de spiegel eraf schoppen". Maar vaak lose praat. Heeft ook weinig nut, je wordt er zelf niet beter van, agressie in het verkeer wordt dan alleen erger, en misschien rijd de automobilist je dan aan als wraak. Nutteloos en dom dus.
 
nooit gedaan en hoop het eerlijk gezegd ook nooit te hoeven doen. dwz. dat ik dergelijke situaties door 'vooruit denken' kan vermijden of dat ik me dan kan inhouden.

denk bovendien dat ik eerder verbaal verhaal zal halen, al dan niet voorafgegaan van een stevige bons tegen het raam met de knokkelbeschermers van m'n handschoen.
 
Nooit gedaan, niet vaak in de mogelijkheid om dat te doen (rij in zeeland :) ) maar als het echt nodig is en het komt in me op om een tik te geven ergens tegen zodat de persoon in kwestie wakker word.. why not zegmaar..
 
Edit: Een corrigerend 'naar binnen klappen' doet volgens mij ook ongeveer hetzelfde :]

Meerdere malen bewezen educatief/effectief maar kep ook ooit (toen ik nog jong en onbezonnen was) wel eens een koekblikker door het open raampje van zn richtingaanwijzerstengel afgeholpen zo van : "Die gebruik je toch niet !!!".
 
1x.
En was eigenlijk niet eens de bedoeling.
Schuif langs een rij auto's die staan te wachten voor een verkeerslicht. Rij begint op te trekken dus ik wil netjes invoegen...lul de behanger die op dat moment achter mij zou komen te zitten vond dat laatste dus niet zo'n goed idee. Terwijl de rij richting volgende verkeerslicht reed, komt golfhuftertje langszij en tracht tot twee keer toe mij van de weg te duwen (hij reed daar nota bene voor op wegvak van tegenliggers.

Vier dagen later....ikke een rij koekblikken voor verkeerslichten voorbij aan 't schuiven (vanwege linksafslaande blikken er kort langs) staat daar weer die golfhufter, die inenen zijn arm uit het raam steekt. In de poging die arm eraf te schoppen arm nagenoeg gemist, maar spiegel wel vol geraakt. Was eigenlijk dus niet de bedoeling....had 'm liever vol op z'n arm geraakt B|
 
Noem me een mietje, noem me verstandig, Noem me een verstandig mietje :+ maar ik wacht met dit soort dingen totdat ik mijn 25 KWtje ingeruild heb voor iets snellers, want al ben je nog zo boos of verontwaardigd als je zoiets doet, de koekblikker zal ook boos zijn en rijdt je hoogstwaarschijnlijk van je fiets af. Om dit laatste te voorkomen moet je nét iets meer dan 25 KW hebben gok ik ;)
 
nog niet :X

wel al een paar de spiegels ingeklapt voor die "vrienden", in het kader van die gebruik je toch niet.

Mijn vriendin heeft wel eens de spiegel van een auto afgereden. Op vakantie in België vond een of ander lciht het zinvol om op het tankstation voor de motor van mijn vriendin zijn auto te parkeren, zo dat ze er niet langskon met haar koffers. En achteruit lopen met een bepakte motor is ook niks. Tot overmaat van ramp vond deze persoon het nodig om te gebaren dat ze haast moest maken . .. . Toen is ze (op aanraden van mij :o )toch langs die auto opgegaaan en nam ze met de koffers de spiegel mee.
 
nog nooit echt een spiegeltje eraf gereden... wel een paar keer geraakt met filerijden... (met koppeling en met handrem :S)

meer dan POK hoorde ik niet, en bedacht me dat het misschien wel zo slim was om heel ff door te rijden 0-)
 
weleens gezien ja..
sommigen verdienen het en dan niet de l*l die plots op zn rem trapt omdat ie af moet slaan, doe ik ook weleens nl. maar meer diegenen die je bewust treiteren, afsnijden, geen voorrang verlenen, achter je plakken etc...
 
Vroeger op de magna wel eens gedaan, ( er tegen aan getrapt, of hij er dan af was kon je niet altijd zien), een keer wel gehoord van motorrijder achter mij dat hij kapot was, de persoon in kwestie keek mij recht in de ogen en ik hem (in zijn spiegel), ik reed rustig tussen de auto's door gooit hij in eens zonder reden gat dicht, ja voetje opgetilt maatje 45 kistjes tegen spiegel,........

Op de VFR lukt het mij niet meer (gek hé ) en er op slaan doet je vaak zelf meer pijn als dat het schade aanricht, kennis van mij heeft 6 mnd ellende met z'n hand aan zo'n verhaal overgehouden.
 
Nee, nooit gedaan. Lukt mij ook niet om mijn been zo hoog te krijgen.

En sportfietsrijders die zeggen dat ze het gedaan hebben (terwijl ze op die sportfiets reden) geloof ik niet. Want dat moeten dan wel echte slangenmensen zijn.
 
Nee, nooit gedaan. Lukt mij ook niet om mijn been zo hoog te krijgen.

En sportfietsrijders die zeggen dat ze het gedaan hebben (terwijl ze op die sportfiets reden) geloof ik niet. Want dat moeten dan wel echte slangenmensen zijn.
je kan t ook met je knie doen hoor.. als je een pak aan hebt met kniebeschermers....
 
Terug
Bovenaan Onderaan